Laptop start niet op van CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartdp1

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2010
Hallo allemaal,

Ik heb al vele malen oplossingen voor mijn problemen op dit forum gevonden, maar nu ik een probleem heb dat ik nog niet gezien heb dacht ik "laat ik hem dan zelf maar stellen".
Dus bij deze.

Ik zit hier met een laptop die niet op wil starten van een cd. Het gaat om een Compaq V4000 ( redelijk oud al ). het probleem begon toen windows niet meer wilde booten, en heel de tijd reboote ( laatste scherm was het scherm waarin het laadbalkje van XP te zien is). Ik kon niet meer in windows komen, dus hebbik de harde schijf uit de laptop aan mijn vaste pc gehangen, en de documenten gekopieerd.

Hierna heb ik tervergeefs geprobeerd de windows XP cd te laden ( dmv, bootsequence aan te passen in de bios). Dit werkte niet. Ik dacht slim te zijn, en windows xp via mijn vaste pc op de laptop hardeschijf te zetten, en vervolgens deze weer in de laptop te doen. ook dit werkte niet, ik krijg bij opstarten van de laptop de error "NTLDR ontbreekt".

Nu had de laptop er altijd al last van dat de dvd drive niet goed zijn werk deed ( hij laad soms bepaalde schijfjes niet). Toevallig heb ik nog een laptop staan. ik heb de drives van beide laptops omgewisseld, maar zonder effect. ( Drive van "defecte" laptop werkt trouwens prima in de andere laptop)

Zelf nadat ik alle boot devices, behalve de DVD-drive, in BIOS heb uitgeschakeld, wil het niet werken.

Ik hoop dat ik iets simpels over het hoofd zie waar jullie mij mee kunne helpen.
Zelf denk ik evt aan een onsympathieke streek van HP (compaq) zodat alleen de eigen recovery cd gebruikt kan worden.
Als iemand hier een bevestiging van kan geven of andere suggesties heeft hoor ik dit graag

Met vriendelijke groet.

Ik profiteer even mee van je vraag, want ik heb een acer laptop en daar kan ik ook niet via de cd opstarten. Ik krijg dan het programma Acer Recovery opgestart. Dus als iemand weet hoe dit op te lossen is, be my guest..

Maar Bartdp1, ik zal als ik jou was gewoon de schijf helemaal formatteren en opstarten via de cd. Maar dan moet je alles weer zetten zoals het was en of op F8 drukken of Alt+F10 drukken. Maar ik ben ook maar een leek op dit gebied..

Ik profiteer even mee van je vraag, want ik heb een acer laptop en daar kan ik ook niet via de cd opstarten. Ik krijg dan het programma Acer Recovery opgestart. Dus als iemand weet hoe dit op te lossen is, be my guest..

Maar Bartdp1, ik zal als ik jou was gewoon de schijf helemaal formatteren en opstarten via de cd. Maar dan moet je alles weer zetten zoals het was en of op F8 drukken of Alt+F10 drukken. Maar ik ben ook maar een leek op dit gebied..

Dit heb ik ook al geprobeerd.
Iemand nog suggesties wat betreft onze problemen?

Druk eens op een wilkeurige toets als je PC opstart. Om de seconde herhaal je deze actie.

CD moet in je CD-reader zitten.

Bij sommige toestel is het scherm te traag en zie je de melding niet: Druk op een toets als je van de CD wilt booten.

Druk eens op een wilkeurige toets als je PC opstart. Om de seconde herhaal je deze actie.

CD moet in je CD-reader zitten.

Bij sommige toestel is het scherm te traag en zie je de melding niet: Druk op een toets als je van de CD wilt booten.

Dit is niet de oplossing, zoals ik al zei heb ik zelfs geprobeerd alle andere boot devices uit te zetten ( zodat hij alleen via cd kan ) en zelf dan heeft het geen effect. bedankt voor je reactie :)

Het probleem is opgelost, het bleek een schroefje te zijn dat de cd speler uit zijn slot duwde...:eek:

bedankt voor jullie moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan