Interne speakers per ongeluk verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

onsbroer

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
Hallo,

Enige tijd heb ik per ongeluk de interne speakers verwijderd in Windows.
Bij Configuratischerm, Geluid heb je de 'output-devices' staan.

Daar stond voorheen:
* Internal speakers
* ATI HDMI Output
* Realtek Digital Output

Per ongeluk dus de "Internal speakers" verwijderd met als resultaat dat ik daar geen geluid meer uit krijg (wel het windows start deuntje).

Krijg het met geen mogelijkheid terug.
Geluid staat nu op Realtek Digital output, maar ook dat werkt niet, als ik er een setje boxen/koptelefoon inplug.

Hans

en als je rechts klikt op "deze computer" en dan op beheren klikt en kijkt onder apparaat beheer. Zie je daar dan iets staan met een uit roptekentje er bij?
of als je klikt op zoeken naar gewijzigde apparaten staat hij daar dan ook niet tussen?
want dat is volgens mij de enige manier om een audio apparaat uit die lijst weg te krijgen.
Dus ik denk dat je de driver van dat apparaat weer moet installeren.

Nee in apparaatbeheer staat niets met een uitroepteken.

En bij nieuwe/gewijzigde apparaten is ook niets terug te vinden.
Drivers al opnieuw geïnstalleerd.

In apparaatbeheer heb ik onder besturing voor geluid de volgende zaken staan:
* ATI High Definition Audio Device
* Realtek High Definition Audio
* Unimodem Hlaf-Duplex-Audioapparaat

Nee in apparaatbeheer staat niets met een uitroepteken.

En bij nieuwe/gewijzigde apparaten is ook niets terug te vinden.
Drivers al opnieuw geïnstalleerd.

In apparaatbeheer heb ik onder besturing voor geluid de volgende zaken staan:
* ATI High Definition Audio Device
* Realtek High Definition Audio
* Unimodem Hlaf-Duplex-Audioapparaat

waarschijnlijk is dan de driver van die internal speaker veranderd in die half duplex audio apparaat. wat voor speaker zit daar op aan gesloten als ik vragen mag.
internal doet mij denken aan een speaker die op het moederbord vast zit? of zitten die vast in je beeldscherm?

waarschijnlijk is dan de driver van die internal speaker veranderd in die half duplex audio apparaat. wat voor speaker zit daar op aan gesloten als ik vragen mag.
internal doet mij denken aan een speaker die op het moederbord vast zit? of zitten die vast in je beeldscherm?

Het betreft een notebook, dus zit daarin vast ;)

Zou ik soms die half duplex audio eens moeten verwijderen en kijken wat er dan gebeurd?

kun je proberen of de driver er van vervangen door de driver van wat het was als je die tenminste nog hebt.
of aan geven dat hij een vorig geïnstalleerde driver moet installeren.
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van de drivers van de laptop weer te downloaden van de site van je merk laptop.(dan heb je in ieder geval de nieuwste)

Laatst bewerkt:
kun je proberen of de driver er van vervangen door de driver van wat het was als je die tenminste nog hebt.
of aan geven dat hij een vorig geïnstalleerde driver moet installeren.
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van de drivers van de laptop weer te downloaden van de site van je merk laptop.(dan heb je in ieder geval de nieuwste)

Helaas biedt het verwijderen ook geen oplossing. Komt net zo hard weer terug als hij nieuwe apparaten zoekt.

Heb reeds de nieuwste driver van de site van Asus gehaald.

en je kunt niet die driver van asus over die huidige heen zetten?
dus bij de hardware en dan rechts klikken op die hardware en dan stuurprogramma bijwerken dan keuze rondje op op "ik wil kiezen" zetten dan op volgende en dan keuze rondje op "niet zoeken: ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren en dan op volgende klikken.
Dan op bladeren klikken en in de map waar je die asus driver hebt staan een driver selecteren.
misschien dat dat nog helpt. :thumb:

en je kunt niet die driver van asus over die huidige heen zetten?
dus bij de hardware en dan rechts klikken op die hardware en dan stuurprogramma bijwerken dan keuze rondje op op "ik wil kiezen" zetten dan op volgende en dan keuze rondje op "niet zoeken: ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren en dan op volgende klikken.
Dan op bladeren klikken en in de map waar je die asus driver hebt staan een driver selecteren.
misschien dat dat nog helpt. :thumb:

Als ik dat doe en verwijs naar de dir waar ik de drivers heb staan, dan krijg ik de melding dat er geen beter of nieuwere driver te vinden is.

je zou kunnen proberen om de driver eerst te verwijderen en dan via configuratie scherm nieuwe hardware toe te voegen en dan die asus driver te pakken.
dat is het enig wat ik nog kan bedenken wat je kunt proberen om die driver terug te krijgen.
(als het een asus driver is tenminste)

maar wat staat er bij eigenschappen voor geluiden en audio apparaten op het tabblad audio?
Waar verwijst hij naar bij: afspelen van geluid(de bovenste op dit tabblad)?

je zou kunnen proberen om de driver eerst te verwijderen en dan via configuratie scherm nieuwe hardware toe te voegen en dan die asus driver te pakken.
dat is het enig wat ik nog kan bedenken wat je kunt proberen om die driver terug te krijgen.
(als het een asus driver is tenminste)

maar wat staat er bij eigenschappen voor geluiden en audio apparaten op het tabblad audio?
Waar verwijst hij naar bij: afspelen van geluid(de bovenste op dit tabblad)?

Die verwijst naar de Realtek HD Audio, maar zou daar dus moeten verwijzen naar Interne Speaker. Alleen kan ik die laatste niet selecteren omdat die er niet meer tussen staat.

En de Realtek HD Audio die zou toch moeten werken als je speakers aansluit? Dat doet ie ook niet.

HDMI naar tv werkt wel. Heb ik mooi geluid op de tv.

dan weet ik het zo ook even niet wat je nog kunt proberen.

misschien iemand anders hier van het forum?

dan weet ik het zo ook even niet wat je nog kunt proberen.

misschien iemand anders hier van het forum?

Bedankt in elk geval. Hopelijk nog iemand anders inderdaad.

Zal dat vannacht wel zien, over een uurtje ga ik even werken.

gaa naar configuratiescherm en klik op hardware kijk of die wat vind
een keertje deed ik dat ook klikt ik op hardware en ik kreeg als weer terug

Ik heb Windows7 en daar is het heel makkelijk op te lossen. als je bij geluid staat waar je speakers moeten staan klik je op een leeg gedeelte rechtermuisknop en uitgeschakelde apparaten weergeven.

Welkom op het forum,

In onze huisregels staat dat het niet de bedoeling is om te reageren op oudere berichten. Om die reden gaat er dan ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan