Blauw scherm...

Status
Niet open voor verdere reacties.

YcRavenswaay

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Hallo,

sinds kort heb ik een vervelend probleem. Telkens als ik afsluit, afmeld of opnieuw opstart, krijg ik een blauw scherm ervoor. Heb veel rond gezocht, en had eigenlijk maar één conclusie; interne harde schijf kapot. Het zou me niks verbazen, want deze pc is al haast 3 jaar oud. Kan deze zomaar kapot zijn?

Op deze schijf staat Windows 7 Ultimate geïnstalleerd en alle programma's. Me documenten etc. staan op me externe harde schijf. Ik heb ook iets gelezen over het RAM geheugen. Bij mij is dit 2,00 GB.

Rond dezelfde tijd dat ik dat blauwe scherm ervoor kreeg, heb ik een virus op m'n pc. Ziggo Internetbeveiliging verwijderd dit wel maar het virus komt steeds weer terug (verder niks ergs dus). Nu minder last van.

Hierbij ook even een foto van wat ik ervoor krijg.

Zoals je ziet; STOP: 0x0000007e. Wat laatst ook 0x0000008e was trouwens.

Weet iemand een oplossing, en zouden die twee dingen met elkaar te maken kunnen hebben? Nieuwe harde schijf aanschaffen een idee?

Waarschijnlijk het virus geweest, zo'n fout is meestal alleen op te lossen door overnieuw te instaleren. Het is waarschijnlijk een system driver die currupt is.

Waarschijnlijk het virus geweest, zo'n fout is meestal alleen op te lossen door overnieuw te instaleren. Het is waarschijnlijk een system driver die currupt is.

Bedankt! Dan zal ik daar mee bezig gaan.

Zou systeemherstel ook werken? Denk het niet, toch?

7E en 8E zou ook op brak geheugen kunnen wijzen.

Denk om een format (GEEN SNEL FORMAT) om alle virussen echt te verwijderen!!!

Lees dit ff door,is het probleem pas opgetreden na Win7 installatie? Mogelijk BIOS updaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan