Nog een vraagje over caselights

Status
Niet open voor verdere reacties.
je moet ff goed op de wat letten zoek ff op of die ccfl's meer dan 7 wat gebruiken zo niet dan kan je met een beetje knutselen zal het zo wie zo wel lukken. maar als het goed is zit er al een switch bij als je een nou ergens een gaatje in je pc boort mooi afwerkt en die switch daar in doet ziet het er iook mooi uit (switch van ccfl)

ik heb een cooler master haf932 kast, zitten wel aan de bovenkant wat gaatjes als het goed is, ga wel hier en daar ff kijken :)

Nog andere vraagje
Als ik bij de knopje kijk die bij de inverter zit (om hem aan/uit te zetten)
Zie ik een gele en een rode draad lopen.
Maar als ik hier kijk:

zmmfc1techimage.gif

Dan heb ik de zwarte + rode nodig, enige suggestie ?
Kan ik dan ipv zwart gewoon de gele pakken of moet ik echt perse zwart hebben?
thanks voor je advies :thumb:

Laatst bewerkt:
ik heb een cooler master haf932 kast, zitten wel aan de bovenkant wat gaatjes als het goed is, ga wel hier en daar ff kijken :)

Nog andere vraagje
Als ik bij de knopje kijk die bij de inverter zit (om hem aan/uit te zetten)
Zie ik een gele en een rode draad lopen.
Maar als ik hier kijk:

zmmfc1techimage.gif

Dan heb ik de zwarte + rode nodig, enige suggestie ?
Kan ik dan ipv zwart gewoon de gele pakken of moet ik echt perse zwart hebben?
thanks voor je advies :thumb:

Jij bedoelt denk ik om een Fan aan te sluiten?

Ja dat is het leuke:P

Rood is 12 Volt lijn
Geel 5 volt lijn
Zwart is de min draad ofterwijl aarde.

en als je geel en rood bij elkaar gaat pakken komt het niet goed;)
dus gewoon de zwarte draad pakken en de rode draad pakken dan moet het helemaal goed komen

want ja ik heb het nooit geprobeerd maar ik denk als je geel en rood bij elkaar gaat doen dat je dan op een keer iets heel vervelends gaat ruiken;) maar dat weet ik ook niet zeker.

Groeten stephan

Laatst bewerkt:
nee was eigenlijk voor de caselights, (die daar links boven in staat, is ook zo een schakelaartje, iets makkelijker dan net in me nieuwe kast boren :p
Dan gaan we maar ff knutselen ermee :D

nee was eigenlijk voor de caselights, (die daar links boven in staat, is ook zo een schakelaartje, iets makkelijker dan net in me nieuwe kast boren :p
Dan gaan we maar ff knutselen ermee :D

Ja dat is zeker handiger dan in je nieuwe kast boren en dat moet toch ook wel werken;)

moet je alleen even kijken wnat als je hem dna op de stand 5 V zet zul je erg dof licht krijgen maja je kunt altijd kijken he ik wens je er veel sucees en plezier mee;)

Groeten

Ik heb net even hier en daar wat reviews gelezen over deze combinatie (iig caselights + een fancontroller)
En zover ik kan lezen en begrijp, zou hij gewoon de 12 volt moeten volhouden.
Heb iig alternate hier ook een mail over gestuurd, dus wacht nog even op hun antwoord :D

Ondertussen mail terug gehad van alternate:

Hoeveel watt de ccfl's verbruiken kunnen wij u niet vertellen daar dit niet specifiek door de fabrikant opgegeven wordt. Dit zal echter nooit veel kunnen zijn en wij verwachten dat dit rond de 1 á 3 watt ligt.

dan nu de vraag,
hoe kan ik weten, hoeveel volt ik hem er dan op moet gooien?
de 12v of de 5v ?

Ondertussen mail terug gehad van alternate:

dan nu de vraag,
hoe kan ik weten, hoeveel volt ik hem er dan op moet gooien?
de 12v of de 5v ?

Hee,

eigenlijk klopt de vraag niet helemaal want het aantal watts maakt echt niks uit over het voltage,

in een PC werken sommige apparaten op 12 volt, dan hebben we het over het moederbord de hardeschijven en de CD/DVD spelers, branders, alle ventilatoren en ook ccfl's werken op 12 volt.
Maar alleen fans of ccfl's kunnen ook op 5 volt draaien of branden de rest van de apparatuur werkt niet op 5 volt maar fans en ccfl's dus wel
maar een fan op 5 volt draait natuurlijk niet zijn volle toeren en dit geldt hetzelfde voor ccfl's op 5 volt geven ze niet hun volle licht;)

dus om jou vraag te beantwoorden kan het beiden maar als je het felste licht wilt dan wordt het de 12 volt lijn.

Groeten Stephan

Laatst bewerkt:
ok dan is mijn vraag beantwoord :thumb:
alleen moet ik ff een stukje draad omleiden, want naar de "switch" van de ccfl gaat rood en geel.
Dus de gele (was 12 volt?) en de zwarte moeten dan dus naar de switch op de fan controller?

ok dan is mijn vraag beantwoord :thumb:
alleen moet ik ff een stukje draad omleiden, want naar de "switch" van de ccfl gaat rood en geel.
Dus de gele (was 12 volt?) en de zwarte moeten dan dus naar de switch op de fan controller?

geel is 12 volt en zwart is de min draad dat klopt ja nou denk jij miss van maar waarom moet er een min op? stroom loopt of van + naar - of van - naar + het kan niet anders;)
anders loopt er geen stroom:p

maar nou zit ik heir bij mijn eigen ccfl te kijken en ik zie dat er bij mij een bij de molex een gele draad twee zwarte draden en een rooie draden lopen
nou heb ik achter in men kast zon schakelaartje zitten daar lopen een gele en een rode naar toe en naar de transformator waar de ccfl op aangesloten zit want daar krijgt hij stroom van daar lopen een rode en een zwarte naar binnen nou weet ik niet of dat bij jou ook zo is maar anders moet je gewoon bij die transformator de rode en de zwarte draad los knippen en die aan sluiten wnat dan krijgt de ccfl gewoon stroom van de fancontroller wat denk ik ook de bedoeling was dan is het allemaal veel minder gewirwar met kabels en het principe is hetzelfde;)

ik hoop dat het zo duidelijk is en als het niet lukt gewoon vragen stellen he alles mag:P

Groeten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan