wat is wijsheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rareaapje

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Hallo beste mensen.

Ik ben op zoek gegaan voor een budget game pc van rond de 300 euro.
ik heb op marktplaats 2 mooie aanbiedingen gevonden. ik weet niet welke ik moet kiezen.

systeem 1 (€225,-):
intel Core 2 Duo E6400, 2.13Ghz, S775, 2MB
X-Gear Gaming Blade CXB28K Gaming Case, Black
460W Voeding
Creative Soundblaster Audigy
Maxtor Diamond Max 21, 250GB, 7200RPM, 8MB, SATA2
Maxtor Diamond Max 21, 250GB, 7200RPM, 8MB, SATA2
Asus P5VD2-MX SE, S775, P4M890, 2XDDR2, PCIe, mATX
XFX Geforce 8800GTS, 550M, 640MB XXX Edition, PCI-E
Lite-On DVD Rom 16x48
Lite-On DVD-RW MultiRecorder DVD+-R/RW DL
3`5 Diskette Station 1,44MB
Kingston Dual Channel 2GB Kit, DDR2, PC2 5300
Speakerset Logitech 2way Systeem Black
IIyama Vision Master 404 17Inch
Toetsenbord (nieuw)
Muis
Windows XP Home Editie

systeem 2 (€275,-):
Moederbord = Msi P31 Neo V2
Processor = Intel dual core E5200 (2x2500 Mhz)
Geheugen = kingston ddr 2 800 (2 gige) matched pair Dual channel
Harde schijf = 1 x ata 250 gb 7200 rpm en 1 x ata 40 gb 7200 rpm
Videokaart = Msi 8600GT 1 gige geheugen
Cd/Dvd brander = Lite on Cd/Dvd brander met lightscribe
Voeding = Cooler master 450 watt

ik heb bij beide systeem een printscreentje van canurunit gevraagd

systeem 1:
systeem1.jpg

systeem 2:
systeem2.jpg

edit: per ongeluk de screenshots omgewisseld :o

nou beste mensen, wat is wijsheid?
MvG, Rick

Laatst bewerkt:
Ik begrijp er helemaal niets van!
Waarom is nummer 2 zónder monitor, muis/toetsenbord en Windows (?) zo duur en tegelijkertijd vraag ik mij af wat er aan nummer 1 mankeert dat íe zo goedkoop wordt aangeboden.

Houd in het achterhoofd dat no. 2 'slechts' een Pentium dual core is en nummer 1 een 'echte' Core 2 duo.
Daarnaast, de in nr. 1 zittende videokaart was exact 28 maanden geleden nog het nieuwste van het nieuwste op videokaart gebied (ik vond hem toen te duur en heb de 8800GTS in mijn systeem gekocht).

Nummer 1 is gelet op alles wat erbij zit, mi. té goedkoop en nr. 2, gelet op alles wat er kennelijk niet bijzit én omwille van het Pentium processertje té duur).

Laatst bewerkt:
Ik was dat topic al weer vergeten! Idd. ja! Een reëel bod (ietsje minder dan die 2 hierboven) op DIE machine uitbrengen zal rareaapje spekkoper doen laten zijn!

Laatst bewerkt:
Ik begrijp er helemaal niets van!
Waarom is nummer 2 zónder monitor, muis/toetsenbord en Windows (?) zo duur en tegelijkertijd vraag ik mij af wat er aan nummer 1 mankeert dat íe zo goedkoop wordt aangeboden.

Houd in het achterhoofd dat no. 2 'slechts' een Pentium dual core is en nummer 1 een 'echte' Core 2 duo.
Daarnaast, de in nr. 1 zittende videokaart was exact 28 maanden geleden nog het nieuwste van het nieuwste op videokaart gebied (ik vond hem toen te duur en heb de 8800GTS in mijn systeem gekocht).

Nummer 1 is gelet op alles wat erbij zit, mi. té goedkoop en nr. 2, gelet op alles wat er kennelijk niet bijzit wordt én omwille van het Pentium processertje té duur).

die monitor en muis heb ik er niet bij gedaan (stom om dat er dan ook bij te zetten).
ik ga natuurlijk wel zelf ophalen, en ter plaatsen naar canurunit.com. misschien dat het van de vrachtwagen af gevallen, dat weet ik niet:o. maar bedankt voor je mening, ik ga nu zeker voor optie 1. bedankt :thumb:

en wat betreft die aanbieding van erpcity, mij is quadcore nog iets te vaag en onduidelijk.

Die 'van' ErpCity is sneller dan no. 1. Dénk eraan dat die meneer diep in de buidel heeft mogen tasten voor die machine in februari 2008. (zie ook mijn opmerking hierboven omtrent de GTX)

Laatst bewerkt:
Oh... hij is zeker niet van mij... :o
Maar het is een erg jonge machine met zeer goede specs... als je die voor een "zacht prijsje" zou kunnen bemachtigen.... Daar kunnen jouw twee keuzes echt niet tegen op.

ik wil wel nieuwe spellen gaan spelen, maar mijn meeste game uurtjes gaan toch naar call of duty united offensive. quadcore wil daarin nog wel eens dwarsliggen heb ik het vermoeden.
ik weet niet of jullie daar ervaring mee hebben, oudere spellen op een heel nieuw systeem, maar als dit wel goed werkt, ben ik ook wel heel geïnteresseerd naar die quadcore.
zou 200,- euro een mooi prijsje zijn?

Dat is iets wat je zelf moet bepalen haha

Ik zou laag beginnen en kijken hoeveel hij ervoor wilt :evil:

maar is quadcore wel gewoon goed ook voor oudere spellen?
iniedergeval een bod gedaan van 180 euro.

Ja, de quoresnelheid van een enkele core is m.i. toereikend voor oudere games.

maar mocht diegene van die quadcore niet reageren, of vind het te weinig geld en houd hij die pc zelf, keuze 1 of keuze 2? (zoals ik bij mijn edit heb staan, had ik eerst de screenshotjes omgewissel:o, dat staat nu wel goed)

De screenshotjes bekijk ik niet eens. Op basis van de systeeminformatie blijft no. 1 de meest interessante.

heb besloten om toch voor systeem 1 te gaan. aangezien die gast van die quad niks van zich laat weten.
ik denk wel dat er een betere voeding in moet komen. zou dit iets zijn?:

http://paradigit.info/info.php?group=3&art=10020275
Silent Pro 600W PSU 89 euro

Vermogen 600 Watt
Afmetingen 86x150x150 mm (dxbxh)
Aantal fans 1 (135mm ultra silent fan)
Bijzonderheden ATX12V V2.3 & SSI EPS 12V V2.91
Merk Coolermaster
Type Silent Pro M600

blijkbaar niet want hij heeft maar 1 fan :p grapje

Hou je er wel rekening mee, dat de twee screenshots van jou de minimum eisen zijn. Dus verwacht geen flitsende grafische prestaties.

Hou je er wel rekening mee, dat de twee screenshots van jou de minimum eisen zijn. Dus verwacht geen flitsende grafische prestaties.

dat zal wel meevallen, het is niet waar het groene balkje ophoud, maar waar het streepje staat. en er staat niets bij van aangerade specs, dus of ie dat haalt, weet ik niet.
maar die videokaart is wel nice, heb gekeken hoeveel die nou nog zou kosten, en dat is meer dan het hele systeempje bij elkaar.

maargoed, ik had eigenlijk een vraag over de voeding.

dat zal wel meevallen, het is niet waar het groene balkje ophoud, maar waar het streepje staat. en er staat niets bij van aangerade specs, dus of ie dat haalt, weet ik niet.
maar die videokaart is wel nice, heb gekeken hoeveel die nou nog zou kosten, en dat is meer dan het hele systeempje bij elkaar.

maargoed, ik had eigenlijk een vraag over de voeding.

Ik denk niet dat die videokaart bijna meer kost dan het systeem hoor...

En over de voeding, je hebt echt geen 600 Watt voeding nodig voor dat systeem

Ik denk niet dat die videokaart bijna meer kost dan het systeem hoor...

En over de voeding, je hebt echt geen 600 Watt voeding nodig voor dat systeem

prijs:
http://tweakers.net/pricewatch/1472...0mb-ddr3-(pci-e-2xdvi-hdcp)-pv-t80g-thf9.html

http://www.hardware.info/nl-NL/prod.../XFX_GeForce_8800_GTS_XXX_Edition_PVT80GTHD4/

voeding:
http://www.xfxforce.com/en-gb/products/graphiccards/8series/8800GT Alpha Dog.aspx#4

daar raden ze zoiezo non-sli een 500 watt aan. aan een 600 watt ding zal ik wat meer rendement hebben? bijvoorbeeld als ik over een half jaartje wil opgraden ofzo?

prijs:
http://tweakers.net/pricewatch/1472...0mb-ddr3-(pci-e-2xdvi-hdcp)-pv-t80g-thf9.html

http://www.hardware.info/nl-NL/prod.../XFX_GeForce_8800_GTS_XXX_Edition_PVT80GTHD4/

voeding:
http://www.xfxforce.com/en-gb/products/graphiccards/8series/8800GT Alpha Dog.aspx#4

daar raden ze zoiezo non-sli een 500 watt aan. aan een 600 watt ding zal ik wat meer rendement hebben? bijvoorbeeld als ik over een half jaartje wil opgraden ofzo?
Dat zeggen ze omdat er hele slechte voedingen zijn, die volgens het merk bijvoorbeeld 400W leveren maar in werkelijkheid de 300W niet eens halen. Ze willen niet verantwoordelijk zijn als iemand met een waardeloze voeding van bijvoorbeeld 400W de kaart niet aan kan, dus zeggen ze maar dat je een voeding van 500W of hoger nodig hebt. Als je een voeding van een A-merk koopt, dan is 500W sowieso genoeg, wat je ook in je systeem hebt zitten (tenzij je natuurlijk een tweede videokaart gaat plaatsen). Ook al ga je je processor flink overklokken en heb je een high end videokaart in je PC zitten, heb je aan 500W meer dan genoeg. Je hoeft dus niet met oog op de toekomst een 600W voeding te kopen ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan