Dat zeggen ze omdat er hele slechte voedingen zijn, die volgens het merk bijvoorbeeld 400W leveren maar in werkelijkheid de 300W niet eens halen. Ze willen niet verantwoordelijk zijn als iemand met een waardeloze voeding van bijvoorbeeld 400W de kaart niet aan kan, dus zeggen ze maar dat je een voeding van 500W of hoger nodig hebt. Als je een voeding van een A-merk koopt, dan is 500W sowieso genoeg, wat je ook in je systeem hebt zitten (tenzij je natuurlijk een tweede videokaart gaat plaatsen). Ook al ga je je processor flink overklokken en heb je een high end videokaart in je PC zitten, heb je aan 500W meer dan genoeg. Je hoeft dus niet met oog op de toekomst een 600W voeding te kopen.
bedankt voor de uitleg :thumb:
kijk, die pc is niet voor niets zo goedkoop. volgens mij zal ie wat problemen hebben gehad met de voeding (heeft er nu een nieuwe ingezet) en is bijvoorbeeld zn pc n paar keer uitgevallen of langzamer geworden (ik weet niet wat een tekort aan watts kan doen)
maar ik ben bang dat die (ook al is die nieuw) 460watt voeding een of ander B-merk is.
wat zouden jullie dan adviseren om er in te proppen?