search probleem in combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoenDS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2006
Ik heb een combobox gemaakt in een form. Ik zou graag wanneer ik iets gevonden heb het laten verschijnen in de onderstaande listbox door simpel weg op het trefwoord te drukken.

Mijn probleem is nu wanneer ik uit de trefwoorden probeer te lezen, ik al het begin van men trefwoord moet weten. Ik zal het even proberen uitleggen met voorbeeld.

Ik druk in de combobox in "de". Dan krijg ik bij achternaam als eerste "Delens" ( naam auteur ). Maar ik heb ook een persoon met achternaam "De visser". Ik wil dat hij alles weergeeft direct in de listbox. En ook iets zoals in onderstaand voorbeeld waar hij ook al gaat kijken naar de woorden bv achteraan van het getypte.

Dan zou ik moeten krijgen in listbox :
1) Man van Melle | Bart De Pauw
2) Koekoekstraat | Melle
3) Bier te Melle | Jones De Geest

Hier ziet u mijn lay-out :
http://www.mercurius-aalst.be/leech/access_fout.bmp

Kunnen jullie volgen ? Dank bij voorbaat.

Koen DS

Geloof dat ik ongeveer dezelfde vraag heb.
In een combobox (werkend als listbox) staat een groot aantal items. Feitelijk zou ik hierin willen zoeken. Handig zou zijn wanneer ik de eerste letter(s) typ, de lijst kort wordt met alleen die items die die eerste letter(s) hebben.

Heb jij inmiddels een oplossing (na al die jaren)?

Ik heb een combobox gemaakt in een form. Ik zou graag wanneer ik iets gevonden heb het laten verschijnen in de onderstaande listbox door simpel weg op het trefwoord te drukken.

Mijn probleem is nu wanneer ik uit de trefwoorden probeer te lezen, ik al het begin van men trefwoord moet weten. Ik zal het even proberen uitleggen met voorbeeld.

Ik druk in de combobox in "de". Dan krijg ik bij achternaam als eerste "Delens" ( naam auteur ). Maar ik heb ook een persoon met achternaam "De visser". Ik wil dat hij alles weergeeft direct in de listbox. En ook iets zoals in onderstaand voorbeeld waar hij ook al gaat kijken naar de woorden bv achteraan van het getypte.

Dan zou ik moeten krijgen in listbox :
1) Man van Melle | Bart De Pauw
2) Koekoekstraat | Melle
3) Bier te Melle | Jones De Geest

Hier ziet u mijn lay-out :
http://www.mercurius-aalst.be/leech/access_fout.bmp

Kunnen jullie volgen ? Dank bij voorbaat.

Koen DS

Je reageert op een topic van 2 maart 2006. Je richt je bericht aan de Topicstarter. Deze is al sinds 2 maart 2006 niet meer actief op dit forum geweest (bericht is zijn enige bericht). Lijkt mij sterk dat hij nog gaat reageren. Ook zijn link met voorbeeld werkt niet meer. Volgens mij kun je beter een nieuwe topic starten met wat meer informatie over je probleem. Bijvoorbeeld wat je al hebt en wat nog niet bij je werkt. Eventueel een voorbeeldje Uploaden zonder gevoelige informatie.

Je hebt gelijk.
Nu bedoelde ik niet zo strikt dat ik de vraag alleen aan hem richtte, maar goed.

Ik ga wat verzamelen om de vraag te verduidelijken.

Dank iig voor de reactie.

Je reageert op een topic van 2 maart 2006. Je richt je bericht aan de Topicstarter. Deze is al sinds 2 maart 2006 niet meer actief op dit forum geweest (bericht is zijn enige bericht). Lijkt mij sterk dat hij nog gaat reageren. Ook zijn link met voorbeeld werkt niet meer. Volgens mij kun je beter een nieuwe topic starten met wat meer informatie over je probleem. Bijvoorbeeld wat je al hebt en wat nog niet bij je werkt. Eventueel een voorbeeldje Uploaden zonder gevoelige informatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan