Sp1

Status
Niet open voor verdere reacties.

hilkyw

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2010
Na een hele dag zoeken en sleutelen voel ik me intussen aardig wanhopig worden.
Een vriendin van mij vroeg me naar haar computer te kijken want ze kreeg steeds een melding na het opstarten dat ze de computer moet restarten om de wijzigingen van kracht te doen laten worden.
Heel raar, elke keer als ze opstartte.

Na even zoeken zag ik dat sp1 update van vista op mislukt stond. Dus ik dacht dat zal de oorzaak zijn.
Ik heb hem handmatig gedownload en geprobeert te installeren maar zonder succes.

Ook heb ik het hele internet nagespeurd voor een oplossing maar ook zonder resultaat.

Nu heb ik de computer teruggezet naar het oorspronkelijke systeem. Dus een basis vista premium en een hoop trial programma's die ik er nog af moet gooien.

Ik heb nog geen antivirus of firewall geinstalleerd.

Nu probeer ik wederom sp1 te installeren maar hij blijft halverwege hangen en doet niks meer.

Heeft er iemand nog een suggestie hoe ik toch het sp1 en daarna 2 kan installeren.

Dank je wel voor je snelle reactie.

Volgens mij is hij geactiveerd. Ik heb in ieder geval geen melding gekregen. Ik zal zo eens even goed kijken, maar hij is nu al 10 minuten bezig met afsluiten. Ik snap er niks meer van, het is een nieuwe installatie.

Sla anders SP1 over en probeer SP2 gelijk. Aangezien de verbeteringen van SP1 ook in 2 zitten maakt het niets uit. SP1 installeren zou alleen maar meer tijd kosten.

Dat dacht ik dus ook maar toen ik sp2 ging installeren kreeg ik de melding dat ik eerst 1 moest doen.
Zou ik een verkeerde gedownload kunnen hebben?

Dank je wel voor je snelle reactie.

Volgens mij is hij geactiveerd. Ik heb in ieder geval geen melding gekregen. Ik zal zo eens even goed kijken, maar hij is nu al 10 minuten bezig met afsluiten. Ik snap er niks meer van, het is een nieuwe installatie.

Stroom eraf, en evt. batterij eruit. Dan opnieuw opstarten.
Opstarten in veilige modus (F8) met netwerkmogelijkheden.
Probeer hem op die manier te activeren, (ik weet niet of dat zo lukt, maar niet geschoten is altijd mis).

Dat is een goeie. Had ik nog niet aangedacht. Ik gebruik het voor mijn computer regelmatig.

Ik ga er morgen gelijk mee aan de gang. Ik ga nu toch echt verstandig zijn en naar bed toe. Al wil ik het eigenlijk af maken.

Ik laat jullie morgen weten hoe het gaat. Bedankt voor alle snelle en nuttige reacties tot nu toe!

Ik begrijp er niets van. Ik heb hem 1 1/2 laten installeren zonder resultaat.
Afgelopen nacht heb ik hem alsnog aangezet met de gedachte we zien het wel. En ja hoor vanochtend was hij geinstalleerd. Hoe lang het nu eindelijk geduurd heeft, geen idee.

Sp2 stond er in een krappe 20 minuten op. Rara.

Nou ja ik ben blij dat het toch gelukt is, degene van wie de computer is, heeft hem weer terug.

Dank jullie wel voor alle goede ideeën en suggesties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan