Een backup maken van een legale versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo, ik heb een vraag met betrekking tot het kopiëren van een legale XBOX 360-game ten behoeve van eigen gebruik. Puur als back up dus. Kan iemand mij vertellen op welke manier dit moet?

Ik kan mij voorstellen dat er de nodige beveiligingen op zijn aangebracht waardoor je niet zomaar kunt kopieren? Met films gebruik ik DVD-decrypter. Kan dat hier ook en zo ja: op welke wijze brand je hem dan?

Dan zijn wel weer genoeg vragen voor vanavond. Als iemand mij iets meer hierover kan vertellen hoor ik het graag.

Bedankt! Ik ga ermee aan de slag!

Mensen kinderen... wat een verhaal.
Overigens betwijfel ik of dit legaal is.

"Wat een verhaal???" Ik snap je reactie niet helemaal??? Mijn vraag was niet boeiend genoeg?

Kopiëren voor eigen gebruik is gewoon legaal. Zoek maar uit op internet. Zul je zien dat dit klopt.

"Wat een verhaal???" Ik snap je reactie niet helemaal??? Mijn vraag was niet boeiend genoeg?
Nee, het heeft absoluut niks met jou verhaal te maken.
De uitleg die in het linkje staat, sorry voor het misverstand. :o

Ik geloof het meteen als jij zegt dat het legaal is...
Maar als dat zo is, waarom moet men het dan zo moeilijk maken :confused:

Ok, hahaha...sorry...:o

Ja, ik heb het gelezen. Ik had verwacht dat het ook een stuk eenvoudiger was. Gewoon met DVD decrypter de beveiliging eraf halen, evt. opslaan als image en dan branden, maar dit.........?

Nee, dit had ik zelf ook niet helemaal verwacht.

Maar goed, ik ga vol goede moed aan de slag en dan zie ik wel hoe ver ik kom.

Groeten
Riccardo

@gregyor:

ik zelf heb nog nooit zulke dvd gekopieerd maar ik zoek een oplossing om anderen te helpen en zelf iets bij te leren, DUS:
Ik zoek op het www en zet een link zodat de anderen er mee aan de slag kunnen.
Als er simpeler oplossingen zijn,geen probleem voor mij maar ik zoek toch iets en probeer te helpen I.P.V COMMENTAAR TE GEVEN en TE BEKRITISEREN.:evil:

succes nog

Laatst bewerkt:
Hallo John Ross,

Volgens mij begrijp je ons verkeerd. Ik ben juist heel blij met de door jou gestuurde link. Vandaar ook mijn dankwoord eerder.

Het ging erom dat de wijze waarop je het moet kopiëren heel ingewikkeld was. Dat was geen kritiek naar jou toe (of zelfs geen kritiek naar de schrijver van dat stukje). Het ging mij er alleen om dat ik iets eenvudigs had verwacht, maar dat het toch nog vrij ingewikkeld is om dat te doen.

Dus: geen reden om :evil: te reageren ik ben je dankbaar:D

geen probleem Riccardo maar de reactie was naar Gregyor gericht.
En misschien is er wel een eenvoudiger manier om te kopiëeren.Dus als ik nog ergens iets vind post ik het meteen hier.

Succes

Laatst bewerkt:
geen probleem Riccardo maar de reactie was naar Gregyor gericht.
En misschien is er wel een eenvoudiger manier om te kopiëeren.Dus als ik nog ergens iets vind post ik het meteen hier.

Succes
Beste John,

het is absoluut niet als kritiek naar jou bedoelt, verre van.
Wat ik bedoelde met mijn reactie was de enorme lap tekst die in de link stond die jij verschafte.

De reden dat ik zo reageer is dat zo'n dergelijke vraagstuk ook eens door mijn hoofd heeft gespookt in de trand van... wat als mijn xbox 1 van mijn spellen kapot maakt (issue van de oudere xboxen). 1 ding hield mij tegen, dat was de evt. wet en regelgeving. Dit gevoel is door Riccardo weggenomen. Nu is er iets anders dat mij tegenhoudt, dat is de uitleg in die enorme lap tekst. Wat een moeite je moet doen om dit voor elkaar te krijgen.

Nogmaals, geen kritiek en ook geen commentaar (hoewel ik mij kan voorstellen dat dit zo over kan komen). Ik hoop trouwens dat na bovenstaand relaas dat gevoel weg is.

Nou, ik ben inmiddels ermee aan de slag gegaan. Ook ik hikte tegen de lap tekst aan, maar als je ermee aan de gang gaat valt het eigenlijk wel mee. Op Youtube staat het ook duidelijk uitgelegd met beeld: http://www.youtube.com/watch?v=Mfk5WTJj3ZQ

Maar goed, ze verwijzen mij naar het programma wxripper wat ik inmiddels heb gedownload. Echter wxripper werkt niet in combinatie met Windows 7 64 bit. Weer een probleem erbij dus.

Op een andere laptop met XP kom ik wel een stuk verder. Op Youtube wordt echter aangegeven dat, wanneer je alle stappen hebt gezet, de pc zo'n 45 minuten bezig is met het "dumpen"van gegevens. Bij mij is dat 20 seconden. Een wereld van verschil dus. Blijkbaar doe ik toch iets niet helemaal goed. Als ik vervolgens naar de grootte van het door mij gemaakte imagebestand kijk heeft hij een image bestand gemaakt van 500 MB. Ik blijf zoeken naar de oplossing....

Ik ben er nog steeds niet uit. Ik zet volgens mij alle benodigde stappen, maar hou er een klein iso-bestand aan over. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Is er iemand die weet wat ik fout doe?

Hoor het graag, want ik zou graag weten hoe ik deze back up zou kunnen maken.

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Hallo,hier ben ik weer.

Ik heb de volgende tut gevonden.Hij is engelstalig en gestart in 2006.Het laatste antwoord is 2 dagen geleden gepost.Omdat het zo'n oude tut is het eentje van veeeeele pagina's.
Spring daarom direct naar de laatste pagina en je zult wel vinden wat je zoekt.
Ik heb gelezen dat je een dvd r/w moet hebben van een bepaald type en met een bepaalde firmware.Dus ik denk dat het niet zo'n gemakkelijke opgave zal zijn.

http://club.myce.com/f98/how-do-you-backup-xbox-360-games-198175/

Succes:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan