Universele uitgaande mailserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Een kennis van mij, die voor zijn werk vaak ik het buitenland is wil graag mails kunnen versturen met zijn laptop (windows7 met Windows Live Mail).

Thuis werkt het prima, met de planet servers, maar in het buitenland heeft hij natuurlijk niet de internetverbinding van thuis.

In het hotel waar hij op dat moment was heeft hij mailserver instellingen gekregen van de internetverbinding daar, maar hij kreeg het niet ingesteld.

Bestaat er een universele uitgaande mailserver, hotmail. of gmail die hij voor het buitenland standaard kan instellen zonder dat er steeds dingen verandert moeten worden?

Alvast bedankt

Gmail heeft dat gewoon

Ja, je moet wel even een gmailaccount aanmaken !
smpt.gmail.com, poort 465, gebruikersnaam + wachtwoord aanvinken. Voor inkomend zou je meestal de pop instelling van je eigen provider kunnen gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ja, je moet wel even een gmailaccount aanmaken !
smpt.gmail.com, poort 465, gebruikersnaam + wachtwoord aanvinken. Voor inkomend zou je meestal de pop instelling van je eigen provider kunnen gebruiken.

ok dus dan kan ik in Windows live mail de uitgaande mail server standaard op smtp.gmail.com zetten, en dan dat er ingelogt moet worden, en de poort veranderen

ik zal het eens uitproberen, in ieder geval bedankt

Inderdaad, ik heb het net nog maar eens uitgeprobeerd, weliswaar met Thunderbird, maar het werkt !

Laatst bewerkt:
Inderdaad, ik heb het net nog maar eens uitgeprobeerd, weliswaar met Thunderbird, maar het werkt !

Ik heb het nu in mijn OE ingesteld en het werkt

super!

Maar werkt dit ook in het buitenland??? landen zoals, Oostenrijk, Zwitserland Duitsland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan