Huidige systeem upgraden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Beam
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Beam

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2008
Hallo!

Mijn PC heeft op dit moment de volgende specificaties:

Processor: Intel Core 2 Quad Q9300 2.5 MHz.
Moederbord: MSI P35 Neo-F.
Geheugen: 4096 MB DDR2 800 Mhz.
Videokaart: nVidia GeForce 8800 GT 512 MB
Behuizing: Antec 900 met 550W voeding
Software: Microsoft Windows Vista Premium 64-bits.

De PC is aangeschaft in juli 2008. Ik gebruik mijn PC vooral voor games. Nu is mijn vraag:
Waar zit het zwakke punt in mijn systeem? Als ik één stuk hardware wil vervangen, wat kan ik dan het beste vervangen om mijn systeem merkbaar beter te maken, met andere woorden prestatieverhoging op het gebied van games. Graag jullie mening/advies.

Gr, Beam.

Ik speel regelmatig Fifa 09, en die loopt lang niet altijd even soepel, zeker niet als ik op een hoge resolutie wil spelen. En dat terwijl Fifa 09 nou niet echt een uitzonderlijk grafisch hoogstandje is. Drivers ed. is allemaal in orde, dus het 'probleem' zit 'm toch in de hardware.

De onderdelen zijn inmiddels alweer anderhalf jaar oud, en aangezien de techniek nogal snel gaat, zullen ze ook alweer enigszins verouderd zijn voor de huidige games, of zit ik daar fout?

Zou sowieso geen gamesysteem nemen met Vista. Misschien doet Fifa het beter als je met 1 core speelt, ipv alle 4. En als je iets zou moeten veranderen zou dat toch echt videokaart moeten zijn.

je zou kunnen gaan voor een GTX 280 of een GTX295,
dit zijn super snelle videokaarten maar dan kom je ook op het punt van vervanging van je voeding, hier zou ik dan een 700 of eventueel een 800 Watt voor nemen, (heb je altijd beetje over, voor overloads ;))

Tjah, en er is ook nog altijd de snelheid van je frontsidebus op je mobo. Dat is de eerste indicator voor snelheid. Je ram geheugen, wat zijn de ras-cas snelheden? Vista, is ook een resource liefhebber, je videokaart.... Er is zoveel dat je kan veranderen... Ik zou beginnen met je grafische kaart en cpu.. (kijk eens welke cpu's ondersteund worden door de socket van je mobo)

Groetjes!!

Tjah, en er is ook nog altijd de snelheid van je frontsidebus op je mobo. Dat is de eerste indicator voor snelheid. Je ram geheugen, wat zijn de ras-cas snelheden? Vista, is ook een resource liefhebber, je videokaart.... Er is zoveel dat je kan veranderen... Ik zou beginnen met je grafische kaart en cpu.. (kijk eens welke cpu's ondersteund worden door de socket van je mobo)

Groetjes!!

Onzin allemaal....

Op het Socket 775 platform, dat TS heeft, heeft hij een goed en snel systeem, niks meer aan doen zoals ik al zei.

Upgraden in dit geval heeft alleen zin, als overgestapt wordt naar een ander moederbord voor een i5 of i7 processor, anders echt niet!.

Met het bestaande systeem moeten games als Fifa probleemloos en vloeiend gespeeld kunnen worden

Onzin allemaal....

Op het Socket 775 platform, dat TS heeft, heeft hij een goed en snel systeem, niks meer aan doen zoals ik al zei.

Upgraden in dit geval heeft alleen zin, als overgestapt wordt naar een ander moederbord voor een i5 of i7 processor, anders echt niet!.

Met het bestaande systeem moeten games als Fifa probleemloos en vloeiend gespeeld kunnen worden

With all due respect, maar Beam maakt wel gewag van slappe prestaties he?
Ik noem maar een paar dingen op waar het eventueel aan zou kunnen liggen. Om dit af te doen als onzin, vind ik wat kort door de bocht.

Groetjes!!!

With all due respect, maar Beam maakt wel gewag van slappe prestaties he?
Ik noem maar een paar dingen op waar het eventueel aan zou kunnen liggen. Om dit af te doen als onzin, vind ik wat kort door de bocht.

Groetjes!!!

Maar deze specs die TS heeft:

Leveren geen zwakke prestaties!!!
Daarom ook mijn standpunt en advies.

Maar deze specs die TS heeft:

Leveren geen zwakke prestaties!!!
Daarom ook mijn standpunt en advies.

Het is inderdaad een prima systeem, maar sommigge mensen willen nog beter,
en dan is dit systeem perfect aan te vullen met een nieuwe GPU en Voeding....

Mvg,

Voeding is van een goed merk, levert 550 Watt en is nog geen 2 jaar oud. Beetje nutteloos om die te vervangen al zeg ik het zelf. Processor i.c.m. de videokaart is ook goed genoeg voor Fifa '09.

Ik zou gewoon opnieuw Windows installeren en gaan voor een XP Proffesional (misschien lenen van vriend of heb je zelf nog 1tje liggen ergens) of misschien Windows 7 en kijken of die het dan beter doet voordat je gaat upgraden en met geld smijten terwijl dit niet nodig zou moeten zijn.

Voeding is van een goed merk, levert 550 Watt en is nog geen 2 jaar oud. Beetje nutteloos om die te vervangen al zeg ik het zelf. Processor i.c.m. de videokaart is ook goed genoeg voor Fifa '09.

Ik zou gewoon opnieuw Windows installeren en gaan voor een XP Proffesional (misschien lenen van vriend of heb je zelf nog 1tje liggen ergens) of misschien Windows 7 en kijken of die het dan beter doet voordat je gaat upgraden en met geld smijten terwijl dit niet nodig zou moeten zijn.

de TS vraagt om upgrade advies
het is niet nodig om dit systeem te upgraden, maar het zou wel kunnen,

als je bijvoorbeeld zo'n nieuw graphic monster erbij neemt dan heb je waarschijnlijk aan 550 niet genoeg...

Mvg.

de TS vraagt om upgrade advies
het is niet nodig om dit systeem te upgraden, maar het zou wel kunnen,

als je bijvoorbeeld zo'n nieuw graphic monster erbij neemt dan heb je waarschijnlijk aan 550 niet genoeg...

Mvg.

Als hij het beste van het nieuwste erin wil gaan zetten dan is het niet genoeg, maar neemt hij bv een ati hd5770 dan red hij dat wel met 550watt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan