Versterk speaker.

Status
Niet open voor verdere reacties.

trevisnl

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Ik heb een vraag,
Ik heb nu een hele oude versterker / amplifier en ik heb niet heel veel verstand hiervan, daarom wil ik hier een paar vragen stellen.
Deze amplifier geeft heel vaak bij radio maar 1 kanaal door. dus dan hoor je mono geluid, we hebben besloten een nieuwe versterker te kopen (de marantz Sr5002)
Ik weet dat deze versterker meer is dan we nodig hebben, maar we kunnen hem voor redelijk goedkoop krijgen.
Mijn vraag is, wij hebben nu speakers. maar die zijn nog met zo'n kabels die je moet strippen en dan op + en - moet aansluiten.
Bij de marantz Sr5002 zijn die uitgangen helemaal anders,
is er toch een manier om die speakers van mijn Akai AM-17 op de Marantz SR5002 te krijgen?
Of zijn die speakers ook los te krijgen?

Hier de achterkant van de Marantz SR5002 met volgensmij rechts de uitgang van de speakers
marantz_sr5002_rear.jpg

En hier de huidige situatie
img0095jy.jpg

Bedankt

Laatst bewerkt:
je kunt helemaal rechts die dingen losdraaien en daar de + of - aansluiten vastdraaien en dan de andere

succes:thumb:

Oh oke, het is dus gewoon een ander systeem van de kabels vastzetten? (voorheen moest je zo'n klemmetje naar beneden halen dan de kabel erin duwen en dan loslaten, dit zorgde ervoor dat de kabel op de plek bleef)

Is dit trouwens een goede versterker? en kan ik nog betere speakers los krijgen ergens?
Bedankt!

ja het is zeker een goede receiver en nee er zijn geen orginele boxen van dus die kun je er los bij kopen. is het nog gelukt met aansluiten?

Laatst bewerkt:
Nou nee, ik kan de versterker pas over 6 weken krijgen, daarom informeerde ik het alvast.
Nouja maakt niks uit dat ze niet orgineel zijn de speakers, maar waar zijn speakers dan los te koop (online) :o

Nou nee, ik kan de versterker pas over 6 weken krijgen, daarom informeerde ik het alvast.
Nouja maakt niks uit dat ze niet orgineel zijn de speakers, maar waar zijn speakers dan los te koop (online) :o

Let wel op het uitgangsvermogen van de versterker en het vermogen van je speakers .....
90 Watt - 8 Ohm - THD 0.08 % - 7 channel(s) ( Surround ),
110 Watt - 6 Ohm - THD 0.08 % - 7 channel(s) ( Surround )

Mooie versterker trouwens om surround op aan te sluiten ....

Laatst bewerkt:
Let wel op het uitgangsvermogen van de versterker en het vermogen van je speakers .....
90 Watt - 8 Ohm - THD 0.08 % - 7 channel(s) ( Surround ),
110 Watt - 6 Ohm - THD 0.08 % - 7 channel(s) ( Surround )

Mooie versterker trouwens om surround op aan te sluiten ....

Bedankt, ik heb alleen nogsteeds geen site gevonden waar ik de speakers los zou kunnen kopen..

Hoi.

'k Snap het niet helemaal ....
Je zegt dat je nog speakers hebt van je vorige installatie, dus je hoeft alleen maar te controleren hoe groot het vermogen is.
Als je tevreden bent over je bestaande speakers hoef je die toch niet te vervangen?
Het gaat alleen over een receiver, die Marantz, dus je bent vrij om daar willekeurig welke speakers op aan te sluiten .....

Hoi.

'k Snap het niet helemaal ....
Je zegt dat je nog speakers hebt van je vorige installatie, dus je hoeft alleen maar te controleren hoe groot het vermogen is.
Als je tevreden bent over je bestaande speakers hoef je die toch niet te vervangen?
Het gaat alleen over een receiver, die Marantz, dus je bent vrij om daar willekeurig welke speakers op aan te sluiten .....
Nee oke daar heb je wel gelijk in.. haha, bedankt:thumb:

Als je even zegt waar jij woont, kan ik je misschien een adres geven waar je 'geweldige' speakers kan krijgen.
Want ja ... als je zo'n kwaliteits-reciever hebt, passen daar natuurlijk ook een stel geweldige boxen bij .....
Eigenlijk is dat bijna nog belangrijker .....

Als je even zegt waar jij woont, kan ik je misschien een adres geven waar je 'geweldige' speakers kan krijgen.
Want ja ... als je zo'n kwaliteits-reciever hebt, passen daar natuurlijk ook een stel geweldige boxen bij .....
Eigenlijk is dat bijna nog belangrijker .....
Ik woon in de buurt van Maastricht maar ben ben bijna dagelijks in eindhoven.

Hoi,

Wat voor speakers heb je nu (merk, type) en van welk genre muziek houden jullie het meest (André Rieu?) :p

Hoi,

Wat voor speakers heb je nu (merk, type) en van welk genre muziek houden jullie het meest (André Rieu?) :p

Uh. nou, nu hebben boxen van supertech? SB-105F die al zwaar veroudert zijn, verder hebben we nog van HE of HC ofzo van blokker hier een 5.1 set liggen maar die boxjes, ik weet niet of die zo goed geschikt zijn voor deze versterker..
haha
We luisteren hier soul / R&B / Hip Hop / Dance en veel Sky Radio / Radio 538

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan