windows installeren op HDD lukt niet!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimKo

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
hallo
Hopelijk kan ieman mij nu helpen.
Ik heb een tweedehands HDD aangeschaft van het merk HITACHI 500GB. Ik dus snel uitpakken, en heb geprobeerd om windows erop te zetten.
Maar in de setup, bij het kiezen van de HDD, Krijg ik te zien:
HDD, ruimte 500GB, beschikbaar 0,0MB, en een andere van 8GB (dacht ik). En formateren kan ook niet.
Bij het gele driehoekje met die uitroepteken, staat dat deze schijf niet geschikt is voor installatie van windows, omdat hij niet NTFS is. Er staat dat het van NTFS moet zijn om windows erop te krijgen. Maar er staat verder niks bij over wat en hoeveel.
Ik sloot de HDD op een andere computer aan als 2e schijf, bij het opstarten krijg ik de melding dat de stuurprogramma's succesvol zijn geinstalleerd, en gereed voor gebruik. Maar als ik naar configuratiescherm->computer ga, dan zie ik daar alleen de C schijf staan.
Bij apparaat beheer staat hij er weer wel, met apparaat werkt correct:confused:
Dus ik proberen om te formateren via partities maken en formateren van hdd, bij configuratiescherm, waar hij wel gewoon bij staat, maar ik kan helemaal niks doen behalve de schijf verwijderen. wel stond er dat er 496 GB vrij was, wat niet bij de installatie stond.
Ik heb de verkoper gelbeld, en hij zei dat alle partities verwijderd moesten worden, en dan pas kon ik windows installeren. Hoe kan ik dit dan het beste doen???
iemand enig idee???

Als je nog een diskette hebt ,van Win 98, kan je hd daarmee partitie-oneren,en terug.

En een diskette drive.
Doe dan als hij opgestart is Fdisk. klik op 4, zie je partities.
Doe dan 3.. verwijderen. en verwijderen, tothij leeg is.
Maak dan 1 partitie aan, en activeer die.
ZAL NU ook niet gebeurt zijn denk ik?

Bij windows laden,zal hij om formateren vragen,in Dos,of NTFS.

Laatst bewerkt:
nee, heb geen diskette van windows 98.
zou dit dan werken op windows 7?
Ik geloof dat ik niet eens meer een Floppy drive heb.
Is er echt geen andere manie om de hdd werkend te maken, met een programma oid?

Wat ,als je nu eerst met een XP cd-rom erop zet?
dan vraag hij ook format.naar NTFS.
Zet die er dan eerst op naar 64 bit.

oke,ik ga het proberen,
morgen horen jullie het nog van mij.
Als iemand nog meer ideetjes heeft, is dat ook fijn.
Zelf zou ik het graag software matig doen, dus met een programma oid.
maar ik ga proberen:thumb:

heb je het al via configuratiescherm>systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer geprobeerd? hier zie je alle aangesloten schijven en kun je ze ook NTFS formateren.

Moet hij ook op een andere pc doen,toch?
Zonder sata.

probleem opgelost, de HDD was defect:(
Bedankt iedereen die hier op heeft gereageerd!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan