• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel werkmap traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthiej88

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2010
Hallo!

De excel werkmap waar ik mee bezig ben is supertraag geworden. Hij moet over de kleinste dingen al lang nadenken.

Donderdag ben ik hier vor 't laatst mee bezig geweest, toen was er nog niets aan de hand. Vandaag heb ik vrij weinig veranderd (kop/voettekst toegevoegd, inhoudsopgave met paginaberekening toegevoegd en nog wat kleine dingen).

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de map weer snel functioneerd?

alvast bedankt,

Matthijs

Hallo!

De excel werkmap waar ik mee bezig ben is supertraag geworden. Hij moet over de kleinste dingen al lang nadenken.

Donderdag ben ik hier vor 't laatst mee bezig geweest, toen was er nog niets aan de hand. Vandaag heb ik vrij weinig veranderd (kop/voettekst toegevoegd, inhoudsopgave met paginaberekening toegevoegd en nog wat kleine dingen).

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de map weer snel functioneerd?

alvast bedankt,

Matthijs

Dat is een vraag in de categorie, mijn computer doet het niet, wat is er mis ?

Begin eens met het bestand hier te plaatsen, en is het alleen met dat bestand of met elk bestand ?

Oké, ik snap je commentaar..

't was voor mij ook een raadsel. Het lag in ieder geval wel aan de werkmap zelf, met andere werkmappen waren er geen problemen.

Daarna kwam ik erachter dat als ik de macro's uitschakel het geen probleem is.

Uit eindelijk bedacht ik me dat ik een functie heb toegevoegd die automatisch de paginanummering genereerd voor in de inhoudsopgave. Ik heb het automatisch berekenen uitgezet en op handmatig gezet. nu is hij veel sneller..

Sorry voor 't storen :)

Bedankt voor het melden van de oplossing, want dit kan anderen ook weer helpen.
Enne, storen doe je niet, we helpen graag :-)

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan