Atheros AR5005G Wireless Network Adapter

• Onderwerp starter Onderwerp starter umiak
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

umiak

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2003
Hallo,

Ik heb een Toshiba Satellite. Hier zit een netwerkkaart : Atheros AR5005G Wireless Network Adapter.

Volgens apparaatbeheer werkt het goed. Ga ik naar problemen oplossen, kan ik de kaart niet vinden bij Microsoft?
Is nogthans de originele kaart en laptop nieuw gekocht. Heb geen garantie meer.

Nu heb ik een jaar geleden zonder probleem draadloos gewerkt. Tijdje laptop niet gebruikt en nu kan ik niets ontvangen.

Bij opstarten krijg ik de melding : "Een of meerdere draadloze bevinden zich binnen bereik van deze computer. Klik op dit bericht om de lijst weer te geven en om verbinding te maken."

Ok, ik klik om te kijken welke, dan krijg ik devolgende melding : "Deze draadloze verbinding kan niet worden geconfigureerd. Als u een ander programma hebt ingeschakeld om deze verbinding te beheren, dient u de software te gebruiken etcccccccccccc.U dient de service WZC te starten etcccc"
Wat wordt hiermee bedoeld???

Oh ja, wifi lampje brand.

Heb een externe usb-antenne en die werkt wel, geen probleem om wifi van camping te ontvangen.

Kan iemand me helpen?

Welk besturingssysteem?
Indien Vista: [Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc -> kijk of de "WLAN AutoConfig" op opstarttype Automatisch staat en gestart is.
Indien XP: Start -> Uitvoeren -> services.msc -> kijk of de "Wireless Zero Configuration-service" op opstarttype Automatisch staat en gestart is.

Kijk ook na of er misschien een speciaal programma bij de driver is bijgeleverd om draadloze verbindingen te maken. Acer (en andere laptopleveranciers) leveren zo'n verbindingsprogramma mee. Je maakt dan géén gebruik van Windows Zero Configuration: Je doet de instellingen in dat verbindingsprogramma. Natuurlijk hoef je in een dergelijk geval aan mijn eerste paragraaf geen tijd/aandacht te besteden.

Overigens kun je hier en hier Atheros drivers vinden, als je denkt dat het probleem aan de driver ligt.

PS: Deïnstalleer eerst de oude drivers voordat je nieuwe installeert.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Toshiba heeft meestal een programma op hun notebooks gezet dat het draadloos netwerk beheerd. Dat betekend dus die melding. Meestal heeft dit programma een eigen icoontje rechtsonder in de taakbalk. Meestal kun je in de instellingen van het programma aangeven dat je het configuratieprogramma van windows wil gebruiken.

Welk besturingssysteem?
Indien Vista: [Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc -> kijk of de "WLAN AutoConfig" op opstarttype Automatisch staat en gestart is.
Indien XP: Start -> Uitvoeren -> services.msc -> kijk of de "Wireless Zero Configuration-service" op opstarttype Automatisch staat en gestart is.

Kijk ook na of er misschien een speciaal programma bij de driver is bijgeleverd om draadloze verbindingen te maken. Acer (en andere laptopleveranciers) leveren zo'n verbindingsprogramma mee. Je maakt dan géén gebruik van Windows Zero Configuration: Je doet de instellingen in dat verbindingsprogramma. Natuurlijk hoef je in een dergelijk geval aan mijn eerste paragraaf geen tijd/aandacht te besteden.

Overigens kun je hier en hier Atheros drivers vinden, als je denkt dat het probleem aan de driver ligt.

Succes,

Tijs.
Oho, bedankt voor de snelle reactie.

Ja stom van mij...heb XP

Ga dat uitvoeren proberen...thanks

Welk besturingssysteem?

Succes,

Tijs.

ok, even kijken wat er staat :

gestart is niet aangegeven.

staat wel automatisch

bij bescrijving staat er : configureert de 802.11 adapters etcccccccccc

Moet ik dan veranderen? en hoe doe ik dit?

Wil graag weten of mijn usb-antenne dan nog wel werkt?

De driver blijft gewoon werken (en je antenne ook), dus geen invloed daarop.

Kijk eerst maar even na of er niet een of ander hulpprogramma voor draadloze-verbindingenbeheer op je pc/laptop aanwezig is.
Indien zo'n programma niet aanwezig is, dan pas aan de slag met die services. Je kunt in ieder geval dan die service proberen te starten en kijken welke melding je krijgt.

Succes,

Tijs.

De driver blijft gewoon werken (en je antenne ook), dus geen invloed daarop.

Kijk eerst maar even na of er niet een of ander hulpprogramma voor draadloze-verbindingenbeheer op je pc/laptop aanwezig is.
Indien zo'n programma niet aanwezig is, dan pas aan de slag met die services. Je kunt in ieder geval dan die service proberen te starten en kijken welke melding je krijgt.

Succes,

Tijs.
Dat is wel fijn dat die antenne blijft werken.

Hoe kan ik dat hulpprogramma opzoeken?

Ok, ik doe nog niets. Thanks

Als ik ervan uit mag gaan dat het originele besturingssysteem nog steeds op de computer/laptop staat zou je in de handleiding moeten kunnen zien hoe een draadloze verbinding op te zetten. Wordt daar een utility bij gebruikt dan zul je ook in die handleiding moeten kunnen zien waar die utility te vinden is.

Wordt in de handleiding Windows Zero Configuration gebruikt, dan zul je je daarop moeten richten (proberen van het starten van Windows Zero Configuration en kijken welke foutmelding ontstaat e.d.).

Succes,

Tijs.

Als ik ervan uit mag gaan dat het originele besturingssysteem nog steeds op de computer/laptop staat zou je in de handleiding moeten kunnen zien hoe een draadloze verbinding op te zetten. Wordt daar een utility bij gebruikt dan zul je ook in die handleiding moeten kunnen zien waar die utility te vinden is.

Wordt in de handleiding Windows Zero Configuration gebruikt, dan zul je je daarop moeten richten (proberen van het starten van Windows Zero Configuration en kijken welke foutmelding ontstaat e.d.).

Succes,

Tijs.
hum, zo ver ben ik niet hoor, begrijp dit even niet....maar ben een paar dagen weg en daarna alles even bekijkn

alvast bedankt voor je hulp hoor..
groetjes
Fabienne

Succes,

Tijs.

Heb eindelijk de utility gevonden van mijn wifi en is nu geconfigureerd.........pffffffff...wat dom van mij

Zal dan toch niet wifi gebruikt hebben.

Maar het werkt
Bedankt

Mooi dat het nu werkt. :)

Graag nu nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan