PC valt uit....

Status
Niet open voor verdere reacties.

lonelydragonfly

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Beste lezer,

Mijn pc deed de laatste tijd een beetje raar, hij sloot telkens plotseling allerlei programma's af en zei dat deze niet reageerde, even later valt mijn pc zelfs af en toe uit wanneer dit gebeurt. Als ik hem dan opnieuw opstart (na 2 pogingen) krijg ik het scherm waarbij je hem in veilige modus kan opstarten/vorige instelling/normaal, ik deed vorige instellingen, ging even goed maar knalde weer uit.
Dit is zo'n 10 keer gebeurd voordat ik er de pest in kreeg en mijn harde schijf heb geformatteerd en windows er opnieuw heb opgezet, zonder problemen, maar het probleem doet zich nog steeds voor.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt, hoe ik hier achter kan komen, wat ik er aan kan doen? Is er nog een hardere reset dan formatteren? En is die te doen voor iemand die wel iets van pc's afweet maar geen expert is? Mijn kennis gaat ongeveer net zo ver als het flashen van je bios.

ps. Als het een virus zou zijn, is die er toch ook af na formatteren lijkt mij? (ik had maar 1 partitie waar alles, inc. windows, op stond)

Gaarne uw hulp.

Specificaties:
Windows XP pro SP2
Asus P5E moederbord
Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB
Sapphire Radeon HD4850,GDDR3, PCI Express x16, 512MB
Kingston ValueRAM - Geheugen - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-pins - DDR2 - 800 MHz / PC2-6400 - CL5 - 1.8 V -

Ik zou zelf denken dat het aan de hardware ligt dan, ik bedoel na een herinstallatie inclusief formateren moeten alle problemen eraf zijn.

Ik zou zelf denken dat het aan de hardware ligt dan, ik bedoel na een herinstallatie inclusief formateren moeten alle problemen eraf zijn.

maar aan de hardware is niks veranderd de afgelopen anderhalf jaar en ik heb dit probleem pas sinds kort.

ik heb wel onlangs wat nieuwe drivers geinstalleerd voor een nieuwe webcam die ik heb gekocht. dat is de enige recente hardware verandering. heb die webcam eruit gehaald voordat ik ging formatteren

Wat zijn de temp.in je bios?
Kijk daar eens naar.
Is de koeling van de processor nog optimaal?

En van je videokaart?

Hoi.....

Mag ik vragen wat voor voeding er achter hangt?
Merk,type etc

Hoi.....

Mag ik vragen wat voor voeding er achter hangt?
Merk,type etc

Be Quiet Straight Power (E6),Retail, 550Watt

Wat zijn de temp.in je bios?
Kijk daar eens naar.
Is de koeling van de processor nog optimaal?

En van je videokaart?

ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je bedoeld met me temp. in me bios.

en de koeling van me processor is voldoende, hij viel ook uit bij laag gebruik, dus lijkt me niet het probleem. maar ik zal het nog even checken.

idem met Video kaart

Je themps kun je ook even bekijken met pcwizzard.Zoals Warander al aangaf is je bios het nauwkeurigst.Alleen haal je daar je gpu themp niet uit.

Met memtest kun je je geheugen op fouten controleren.

pcwizzard: http://www.cpuid.com/pcwizard.php

memetst: http://www.memtest86.com/

ik kan die tests niet echt uitvoeren, want hij sluit het allemaal zomaar af, dus wellicht is het in me bios beter?

zit er veel stof in je pc?

heb em net even schoongemaakt, zat wel wat stof in maar geen grote nesten ofzow, had wel de verwarming aangezet op hoog die staat er vlak achter, heb deze uitgedraait en het raam open gezet...

Lijkt mij toch de voeding.
Kun je niet een voeding uit een andere comp plukken, en even overzetten?

:cool:

nee... die heb ik niet, maar 500watt zou toch meer dan genoeg moeten zijn? :o

Natuurlijk, mits er geen defect in zit.

Als de trafo een te lage spanning afgeeft, floept de comp uit.
Elco's kunen ook lekken, werkt het ook niet meer goed.

Of mee langs een echte computerwinkel gaan, die ook kunnen repareren.
Of ze kunnen het meten,
danwel zetten ze er -even- een andere voeding is.

Dan heb je in ieder geval een deskundige opinie.

Natuurlijk, mits er geen defect in zit.

Als de trafo een te lage spanning afgeeft, floept de comp uit.
Elco's kunen ook lekken, werkt het ook niet meer goed.

Of mee langs een echte computerwinkel gaan, die ook kunnen repareren.
Of ze kunnen het meten,
danwel zetten ze er -even- een andere voeding is.

Dan heb je in ieder geval een deskundige opinie.

kan ik hier een second opinion op krijgen, want als ik het naar een computerwinkel breng gaat het gegarandeerd geld kosten.

ik kan die tests niet echt uitvoeren, want hij sluit het allemaal zomaar af, dus wellicht is het in me bios beter?

heb em net even schoongemaakt, zat wel wat stof in maar geen grote nesten ofzow, had wel de verwarming aangezet op hoog die staat er vlak achter, heb deze uitgedraait en het raam open gezet...

Staat je pc tegen de verwarming?
dan zuigt de ventlator warme lucht naar binnen.
De 1 koelt,de ander geeft warmte.
Zou de kast eens verder vrij zetten.

Staat je pc tegen de verwarming?
dan zuigt de ventlator warme lucht naar binnen.
De 1 koelt,de ander geeft warmte.
Zou de kast eens verder vrij zetten.

hij staat er vlak voor, maar die heb ik uit staan nu.

Ook heb ik even door me voeding geblazen, daar kwam wel veel stof uit (ook veel van ingeadmemt, bah!) misschien gaat het nu beter, hoe kan ik voorkomen dat er zoveel stof in me voeding komt?

Niet.
Als je het rooster afschermt,loopt de hitte omhoog,en begeeft hij het.
Zet de stofzuiger erop.
Plaatje 10x10 maken,met gat voor de slang.
Hou dat voor het rooster,hand ertegen,dan tussen duim en wijsvinger de stofzuigerslang,
En zuigen maar.
PC.UIT he!

Niet.
Als je het rooster afschermt,loopt de hitte omhoog,en begeeft hij het.
Zet de stofzuiger erop.
Plaatje 10x10 maken,met gat voor de slang.
Hou dat voor het rooster,hand ertegen,dan tussen duim en wijsvinger de stofzuigerslang,
En zuigen maar.
PC.UIT he!

Ok, bedankt iedereen, ik denk dat dit het probleem was...

ik laat wel weer van me horen als het probleem wederkeert

spijtig dat ik geformatteerd had terwijl dat niet hoefde, nouja tis nooit slecht XD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan