Problemen van windows 7 naar XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter leown
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

leown

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2010
Ik heb een nieuwe pc gekocht met windows 7 er standaard op (home premium)
Wil nu graag windows xp op de pc. heb nog een instalatie cd van een andere pc hier.
maar het werkt niet. :mad:
ik krijg deze melding:
pc.jpg

ben totaal niet bekend met het omzetten van dit soort dingen dus graag meer info.
en graag in menselijke taal (weet wel wat van computers, maar niet zoveel):p

groeten

Welkom op Helpmij.:)

Weet waar je aan begint. Je kan inderdaad XP niet installeren vanuit een gestarte Windows 7. Geeft de melding ook aan de geïnstalleerde Windows is nieuwer. Heb je alle drivers voor XP voor deze pc? De Windows Xp cd-rom is dit een full version of eentje die ooit bij een andere pc meegeleverd is?

De cd zat al bij de oude pc en heeft servicepack 1a. heb verder niks voor xp op deze pc. pc is net een week oud :)

Goedenavond,

Mag ik zo brutaal zijn en vragen waarom je terug naar xp wil

Weet dat je de garantie verliest als je XP erop zet en mogelijk zijn er niet eens drivers voor je hardware.

windows 7 ondersteund sommige dingen niet die ik wel nodig ben. vandaar dat ik terug wil naar xp omdat daar alles perfect op liep.

Wil je het toch ( al zou ik niet weten waarom je naar XP wil ) dan zal je je BIOS moeten aanpassen zodat hij van cd rom opstart en een volledige verzie van XP moeten hebben.
Zoals jij het doet gaat uiteraard niet en is ook niet de gewenste manier van installeren. Je zal dus moeten opstarten vanaf cd en je HDD moeten formatteren. Kijk uit dat je niet later met je drivers zit dus dat er geen drivers beschikbaar zijn voor XP !!!!!
Eerst kijken of alle drivers beschikbaar zijn voor je hardware.

Hoi,

Over welk merk en type pc gaat het, zouden we in ieder geval even kunnen kijken of er nog drivers voor zijn

windows 7 ondersteund sommige dingen niet die ik wel nodig ben. vandaar dat ik terug wil naar xp omdat daar alles perfect op liep.
Noem eens een paar dingen op? Welke Windows 7 heb je? Er is namelijk ook nog een Windows XP-mode mogelijkheid in Windows 7, maar wordt dacht ik niet op elke versie ondersteund. Tevens dient je Bios virtualisatie te ondersteunen.

Laatst bewerkt:
zal alle specs wel even neerzetten hier van mn pc

Manufacturer: Compaq-Presario
Processor: AMD Athlon(tm) II X2 215 Processor (2 CPUs), ~2.7GHz
Memory: 3072MB RAM
Hard Drive: 307 GB
Video Card: NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_rtm.090713-1255)

Hoi,

Ik heb ook win7 home premium en daar staat xp modus bij dus in principe zou dat moeten lukken wat crash meld

Laatst bewerkt:
heb al op site gekeken van microsoft maar kan geen drivers voor xp modus downloaden.
dus ik heb geen xp modus hier op de pc. xp modus is alleen voor de professional en ultimate dacht ik

Bedoelen jullie Virtuele XP, die zit niet/kan in HP hoor dus dat vind ik raar Modag bij jou?

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Selecteer hier HP maar eens dan zie je dat het niet kan.

@vraagsteller, als er geen drivers voor XP zijn houd het gewoon op. Kijk daar eerst naar op de Compaq site.

Ik werk met één programma in compabiliteits modus en dat gaat ook perfect.

Laatst bewerkt:
Noem eens een paar dingen op? Welke Windows 7 heb je? Er is namelijk ook nog een Windows XP-mode mogelijkheid in Windows 7, maar wordt dacht ik niet op elke versie ondersteund. Tevens dient je Bios virtualisatie te ondersteunen.

programma's voor m'n werk als automonteur (database e.d.)
ben ook producer en sommige programma's werken niet of slechts gedeeltelijk.

XP-mode wordt in geen 1 Windows 7 versie standaard geïnstalleerd. Deze moet je apart downloaden en installeren. Er wordt een Virtual machine aangemaakt, vandaar die Bios virtualisatie ondersteuning. Op de virtual machine wordt Windows Xp geïnstalleerd als volledig werkende besturingssysteem binnen je Windows 7.

Info;
http://www.microsoft.com/Windows/Virtual-PC/default.aspx

Heb het hier ook draaien, het is net of je een tweede pc opstart, maar dan in Windows 7.

en daar heb ik dus niks aan.

You are not eligible to download Windows XP Mode. You must have Windows 7 Professional, Enterprise, or Ultimate to run Windows XP Mode.

Dat gaf ik al aan voordat je de pc specificaties gaf, het werkt niet op elke Windows 7 versie. Ik zou overwegen om aan een dualboot installatie te gaan denken. Wordt wel lastig naast Windows XP installeren, moet eigenlijk andersom.

Hoi,

Bij mij wel als rechtermuisknop op snelkoppeling dan eigenschappen en dan compatilitietsmodus (of zoiets):D en daar kan ik dat programma onder verschillende xp laten lopen sp 2 en sp 3 bv.
Of ben ik nu in de bonen dat is toch wat crash bedoelde
en om welke compaq gaat het?

Laatst bewerkt:
@ modag, dat zijn inderdaad twee verschillende zaken. Je hebt compabiliteits modus en echt een virtueel XP. Jij hebt het over het eerste en dat kan inderdaad. Wil je virtueel XP draaien dan kan dat alleen vanaf prof. Maar nogmaals aan vraagsteller, heb je al op de compaq site gekeken of er drivers zijn voor je hardware onder XP. Zijn die er niet dan houd het gewoon op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan