• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

doorlopende gegevens optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewally

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Zie bijgevoegde excel vb, scorelijst van bowlingresultaten.
wat ik zou willen is dat ik een gemiddelde krijg van de laatste 24 games die gegooid zijn, nu verandert dat elke week, hoe maak ik hier een formule voor ?
:confused:

Bijlagen

Verticaal gezien?
Ik tel maar 18 rijen met waarden.

Maar op iedere rij 4 games.
Waarom niet gewoon met de hand de formule neerzetten?
Zo veel werk is dat nu ook weer niet en nu moet je ook iedere week een regel kopieren.
Je kunt best een moeilijke formule met een extra kolom ofzo maken maar als het alleen maar om je eigen scores gaat dan is het net zo makkelijk om even =GEMIDDELDE(gebied met de laatste 24 games) te maken.

Paul

Maar op iedere rij 4 games.
Paul

Had ik wel opgemerkt Paul,

Maar ik wil het zeker weten voor ik iets inelkaar zet.
Kom je vaak met een oplossing, en kun je weer opnieuw beginnen.
Zo te zien spelen ze op iedere datum 4 games, maar moet dit aangevuld worden.
Maar ben daar ook niet zeker van, vandaar.

Nu ik het bestandje beter bekeken heb, denk ik dat je het zo bedoeld.
Verneem het wel van je.

Bijlagen

Bedankt voor het meedenken ! maar dit is het niet helemaal. Wanneer ik de laatste 24 games optel en deel door 24 kom ik uit op 165,96.(groen) De formule die nu gemaakt is wordt over het totaal gemiddelde genomen...kan ik die formule van cel N20 overnemen en in plaats van kolom K, kolom F nemen ?

Ik denk dat je kolom G bedoeld.
In principe had je de 11 in de formule kunnen veranderen in een 7.
Zie maar of het zo klopt.

Bijlagen

Wanneer men alle 4 games gooit, werkt de formule prima ! waarvoor dank, wanneer men minder dan 4 games gooit en ik wil toch een gemiddelde over de laatste 24 games hebben, is het niet de juiste formule...ben lastig, kweetut :(

Zoiets?

Ps. het lastige is dat je pas na een paar dagen reageert, zodat ik weer moet nadenken waar het over gaat. :p

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan