Kan geen email verzenden via Alice

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees54PC

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2010
Berichten
8
Ik heb sinds vandaag Alice en kan internet explorer draaien en ook windows mail.
Ik heb verschillende e-mail accounts en die kunnen wel e-mail ontvangen maar niet verzenden.
Heb een e-mail account aangemaakt voor @alice.nl en daarmee kan hij wel zenden en ontvangen!!!

Wat ik heb zoal gedaan buiten 1 uur kletsen met de helpdesk:

- de account (van bijvoorbeeld hetnet.nl) eraf gehaald en opnieuw aangemaakt.
Hielp niet.
- het poortnummer van 25 in 587 veranderd
Hielp niet.
- norton security center alles op uit gezet.
Hielp niet.
- Alle drie de voorgaande stappen samen gedaan.
Hielp niet.

Wat moet er eigenlijk gebeuren om e-mail te kunnen versturen via alice?

Help aub
Groetjes Cees
 
Stel voor die andere accounts de smtp server hetzelfde in als voor het alice account
 
Tja, ik realiseer mij dat het een dood-doener antwoord is, maar het enige juiste antwoord op die vraag luidt:

de brief van Alice erbij pakken en allemachtig verrekte goed kijken naar punten en spaties en dan een account aanmaken. Meestal gaat het mis bij het door de provider verstrekte wachtwoord (kleine en grote letters / cijfers).

Als je de welkomstbrief met accountsgegevens letterlijk stap voor stap volgt, dan moet je mail kunnen versturen.
 
Ik kan me voorstellen dat je nu geen hetnet mail meer hebt, want je hebt je abonnement bij hetnet opgezegd, neem ik aan?

Indien niet, leg dan even uit met welke provider(s) je nu (nog) een contract hebt.

Tijs.
 
hmm ...

quote : Heb een e-mail account aangemaakt voor @alice.nl en daarmee kan hij wel zenden en ontvangen!!!


dus werkt :)
 
Stel voor die andere accounts de smtp server hetzelfde in als voor het alice account

Ik moest bij ontvangen invullen in.alice.nl en voor smtp out.alice.nl
Dus ik heb xxxx@hetnet.nl en vul daarin voor binnenkomend verkeer mailhost.hetnet.nl
en voor uitgaand dus out.alice.nl

Immers het moet uitgaand allemaal via alice.nl gaan.
Maar dan ontvangt hij dus wel een bericht maar kan geen bericht via dit account versturen.

Gek is dat mijn xxxx@alice.nl helemaal perfekt werkt.

Maar dus al mijn andere e-mail adressen (ook van eigen domeinnaam) kunnen alleen berichten ontvangen maar niks versturen.

Snap er niets van hoe dit nu toch kan.
 
Ik begrijp het niet echt meer? Heb je nu Hetnet als provider of Alice?
Je schrijft in je laatste bericht iets over Hetnet. Wat heeft Hetnet met je verbinding te maken als je bent overgestapt naar Alice?
 
Kun je de exacte melding hier even plakken?
 
Ik begrijp het niet echt meer? Heb je nu Hetnet als provider of Alice?
Je schrijft in je laatste bericht iets over Hetnet. Wat heeft Hetnet met je verbinding te maken als je bent overgestapt naar Alice?
Hij heeft daar nog wel een e-mail account blijkbaar. Da's ook geen probleem, want de mail wordt wel opgehaald. Maar het zou kunnen dat alice alleen @alice.nl domeinen doorlaat. Beetje achterhaald, maar zo werkte telekabel2 vroeger ook - in Zutphen tenminste, in Nijmegen keken ze al naar IP adres.
 
Dan lijkt het mij redelijk simpel? Via webmail de Hetnet mail lezen en álle overige mailinstellingen configureren voor Alice.
 
Kun je de exacte melding hier even plakken?

Dit krijg ik te zien:

Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp 'test', Account: 'mail.cartoonboetiek.nl', Server: 'out.alice.nl', Protocol: SMTP, Poort: 587, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

En ik heb wel hetnet.nl opgezegd maar niet mijn eigen domeinnaam.

Daar kan het allemaal niet aan liggen.

Groet Cees
 
Voorbeeld: Stel ik neem ergens een domeinnaam met eigen e-mail. Laten we het internetdomein "tijsonline.nl" noemen. Dat heeft hetnet toch niet het beheer van dit domein en ook niet de mailafhandeling van dat domein?
Je zult dus goed duidelijk moeten maken wat hetnet met je domeinnaam te maken heeft. Heb je die domeinnaam bij hetnet besteld toendertijd of bij een andere provider? En waar staat de mailserver van die domeinnaam?

Tijs.
 
Je zou het even via telnet kunnen proberen. Ik heb eerder vandaag daar ook iets over gepost, zal het er even bijzoeken en dan hier posten. Maar het zou mij niets verbazen als het in Norton zit, dat geeft zo vaak problemen
 
Je zou het even via telnet kunnen proberen. Ik heb eerder vandaag daar ook iets over gepost, zal het er even bijzoeken en dan hier posten. Maar het zou mij niets verbazen als het in Norton zit, dat geeft zo vaak problemen

Ik heb alle opties van Norton uitgezet en zelfs de gebruikersaccountbeheer.
 
Ik heb alle opties van Norton uitgezet en zelfs de gebruikersaccountbeheer.
Dat wil helaas nog niets zeggen - vandaar mijn aversie tegen Norton. Vaak is een de-installatie nog niet voldoende, maar moet je expliciet de Removal Tool gebruiken om de laatste restjes te verwijderen.
 
Hmm.. cartoonboetiek loopt via hostway

Hallo Rene, dat klopt.
Maar ik heb ook accounts bij gethost en een bij iae (heette internet access eindhoven).
Het moet met alice te doen hebben want gisteren toen ik dus hetnet als provider had liep nog steeds alles gesmeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan