Kan geen email verzenden via Alice

Status
Niet open voor verdere reacties.
1 ding zal je duidelijk zijn: Je kunt niet de mailservers van hetnet gebruiken, omdat je daar geen abonnement meer hebt. En ook mail-adressen met @hetnet.nl erin zijn ook niet meer geldig.
Nu zie ik cartoonboetiek genoemd. Is dat dat domein waar we het de hele tijd over hebben? Waar haalde je de mail voor cartoonboetiek op in de tijd van hetnet (dus de POPserver-instelling in het mailaccount?) En welke uitgaande mailserver had je voor cartoonboetiek ingesteld staan in de tijd van hetnet?

Tijs.
 
Probeer onderste stukje over telnet even:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=358283
uiteraard met aangepaste e-mail adressen

Ik heb de verificatie uitgezet en krijg dan:
Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp 'test', Account: 'pop.hetnet.nl', Server: 'out.alice.nl', Protocol: SMTP, Poort: 587, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

Daarna heb ik ook nog poort 587 in poort 25 veranderd misschien dat het zou helpen en krijg dan:

Het geweigerde e-mailadres was xxxxxxxx@hetnet.nl. Onderwerp 'test', Account: 'pop.hetnet.nl', Server: 'out.alice.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '454 5.7.3 Client does not have permission to submit mail to this server.', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 454, Foutnummer: 0x800CCC78

Het is een hardnekkig probleem.
 
1 ding zal je duidelijk zijn: Je kunt niet de mailservers van hetnet gebruiken, omdat je daar geen abonnement meer hebt. En ook mail-adressen met @hetnet.nl erin zijn ook niet meer geldig.
Nu zie ik cartoonboetiek genoemd. Is dat dat domein waar we het de hele tijd over hebben? Waar haalde je de mail voor cartoonboetiek op in de tijd van hetnet (dus de POPserver-instelling in het mailaccount?) En welke uitgaande mailserver had je voor cartoonboetiek ingesteld staan in de tijd van hetnet?

Tijs.

cartoonboetiek.nl is mijn eigen domein via hostway en zo heb ik er ook nog een op gethost. Maar dat mijn email adres bij hetnet niet meer werkt kan niet, want ik kan wel mail ontvangen die iemand stuurt naar mijn hetnet.nl e-mail adres. Alleen via alice.nl kan ik geen antwoord meer geven. Geldt ook voor alle andere e-mail adressen zoals cartoonboetiek.nl etc.
 
Het geweigerde e-mailadres was xxxxxxxx@hetnet.nl. Onderwerp 'test', Account: 'pop.hetnet.nl', Server: 'out.alice.nl', Protocol: SMTP,
Reactie van server: '454 5.7.3 Client does not have permission to submit mail to this server.', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 454, Foutnummer: 0x800CCC78
Nou, Alice is dus blijkbaar één van de weinige providers die daadwerkelijk controleert op e-mail adres. Uiteraard is dit een anti-spam maatregel, maar daar ben jij wel de dupe van. Je kunt eens naar de helpdesk bellen en het probleem voorleggen - dat je met een email adres van @cartoonboetiek.nl mail wilt versturen (dus niet ophalen, want daar zit het probleem uiteraard niet) via alice en dat hun smtp server dit niet mogelijk maakt. Maar ik ben bang dat het overstappen wordt naar een andere provider...
 
Protocol: SMTP, Poort: 587, Beveiligd(SSL): Nee,
Blijkbaar wordt het bedtijd want ik had deze melding eerder gemist, 587 en non-ssl gaat niet lukken, dat moet dan 25 zijn, maar ondertussen had je die foutmelding ook al binnen.
 
Nou, Alice is dus blijkbaar één van de weinige providers die daadwerkelijk controleert op e-mail adres. Uiteraard is dit een anti-spam maatregel, maar daar ben jij wel de dupe van. Je kunt eens naar de helpdesk bellen en het probleem voorleggen - dat je met een email adres van @cartoonboetiek.nl mail wilt versturen (dus niet ophalen, want daar zit het probleem uiteraard niet) via alice en dat hun smtp server dit niet mogelijk maakt. Maar ik ben bang dat het overstappen wordt naar een andere provider...

Ik zal inderdaad morgen nog eens contact met ze opnemen. En als hun mailserver dus andere emailadressen niet toelaat dan is het direkt gedaan met alice en stap ik over naar bijvoorbeeld tele2. Het is toch te gek voor woorden dat zoiets kan. Efin ik stop er voor vanavond mee en zie wel of er morgen misschien nog iets door hen wordt veranderd. Moet toch makkelijk kunnen!! Welterusten allemaal en alvast tot zover bedankt. Groetjes Cees
 
probeer eens smtp.alice.nl zonder wachtwoord of ssl in plaats van out.alice.nl;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan