Niks start meer op, please help me out? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Ik zit met een big big problem.
Mijn vriend heeft een computer met windows XP voor zover ik gezien heb heeft hij professional, wat hij daarmee moet geen idee :confused: afijn,
Ik was even bezig met zijn pc schoon te maken. door registers op te schonen etc...
na een restart begon hij vreemd te doen. Alles bleek verdwenen! :shocked:
niks starte meer op. ik nog geprobeerd een winxp premium te gebruiken, werkt dus niet.
start niet op omdat hij de extensie setup.exe niet kent?! :confused:

Er zit dus nog maar 1 ding op en dat is alles formateren.
de pc helemaal leeg maken tot er niks meer opzit.
maar ja, hoe? Ik kom dos nog geen eens meer in.
als ik iets wil openen in configuratie dan vraagt hij in welke extensie ik dat wil doen? Nou gewoon openen!? :S

ik ben totaal geen leek wat dat gaat over computers, maar hier kom ik toch echt even niet uit.

Verder merkte ik fouten op zoals dat hij de dll bestanden niet kon vinden.
die blijken dus verdwenen te zijn. Tjah en uit mijn ervaring weet ik wel dat dll bestand nogal belangrijk voor je pc kunnen zijn ;)

ik vind het zo zielig voor het jochie en wil hem zo graag helpen maar ik kan niks doen! :(
kan iemand mij alsjeblieft even helpen? Dank :thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi...

Wat je eerst zou kunnen proberen is het volgende...

Opstarten(opstartvolgorde aanpassen in bios) van de XP-(SP2/3) CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

Ik kom dos nog geen eens meer in.
als ik iets wil openen in configuratie dan vraagt hij in welke extensie ik dat wil doen? Nou gewoon openen!? :S

ik ben totaal geen leek wat dat gaat over computers