Niks start meer op, please help me out? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Ik zit met een big big problem.
Mijn vriend heeft een computer met windows XP voor zover ik gezien heb heeft hij professional, wat hij daarmee moet geen idee :confused: afijn,
Ik was even bezig met zijn pc schoon te maken. door registers op te schonen etc...
na een restart begon hij vreemd te doen. Alles bleek verdwenen! :shocked:
niks starte meer op. ik nog geprobeerd een winxp premium te gebruiken, werkt dus niet.
start niet op omdat hij de extensie setup.exe niet kent?! :confused:

Er zit dus nog maar 1 ding op en dat is alles formateren.
de pc helemaal leeg maken tot er niks meer opzit.
maar ja, hoe? Ik kom dos nog geen eens meer in.
als ik iets wil openen in configuratie dan vraagt hij in welke extensie ik dat wil doen? Nou gewoon openen!? :S

ik ben totaal geen leek wat dat gaat over computers, maar hier kom ik toch echt even niet uit.

Verder merkte ik fouten op zoals dat hij de dll bestanden niet kon vinden.
die blijken dus verdwenen te zijn. Tjah en uit mijn ervaring weet ik wel dat dll bestand nogal belangrijk voor je pc kunnen zijn ;)

ik vind het zo zielig voor het jochie en wil hem zo graag helpen maar ik kan niks doen! :(
kan iemand mij alsjeblieft even helpen? Dank :thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi...

Wat je eerst zou kunnen proberen is het volgende...

Opstarten(opstartvolgorde aanpassen in bios) van de XP-(SP2/3) CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

Ik kom dos nog geen eens meer in.
als ik iets wil openen in configuratie dan vraagt hij in welke extensie ik dat wil doen? Nou gewoon openen!? :S

ik ben totaal geen leek wat dat gaat over computers

Nou sorry hoor, maar je bent dus WEL een leek, dat schrijf je hierboven namelijk zelf.

Als je in DOS wilt, dan moet dat vanuit het opstarten en niet vanuit XP.
Als je dat niet weet dan ben je voor mij een leek.

Nou sorry hoor, maar je bent dus WEL een leek, dat schrijf je hierboven namelijk zelf.

Als je in DOS wilt, dan moet dat vanuit het opstarten en niet vanuit XP.
Als je dat niet weet dan ben je voor mij een leek.

ja hier heb ik dus niks aan.
geef gewoon antwoord of anders niet.

Hoi...

Opstarten(opstartvolgorde aanpassen in bios) van de XP-(SP2/3) CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

overigens heeft hij geen cd. en ik heb de xp premium cd hij pro

Makkelijkste oplossing is even van iemand een XP Pro cd te lenen en daarmee de tip van FrankWannet uit te voeren

joh ik ben de enige die het meest verstand van computers heeft van het hele zooitje xD

maar goed, het is niet mogelijk om de hele pc leeg te gooien en dan vervolgend home edition erop te gooien?

joh ik ben de enige die het meest verstand van computers heeft van het hele zooitje xD

maar goed, het is niet mogelijk om de hele pc leeg te gooien en dan vervolgend home edition erop te gooien?

Kan ook, moet je alleen wel een legale key hebben die niet al eens gebruikt is

Hoi...

Mag ik vragen waarom die fixboot daar staat? Ik denk niet dat je dit zomaar als standaard kan gaan uitvoeren. Als daar niks mis mee is, dan raak je daar toch beter niet aan?

dat is een ander verhaal :)

maar hoe formateer ik zon harde schijf zonder ook maar windows in te hoeven?

Je kunt alleen maar formatteren zonder Windows in te gaan..............
Vanuit Windows kun je je C schijf helemaal niet formatteren!!!

Zet in de bios bij opstarten de CD/DVD speler als eerste
Windows CD in de speler
Opstarten vanaf de Windowx CD
Formatteren
Installeren

Handleiding: http://support.bluemedicine.be/mybb/thread-178.html

Ik zit met een big big problem.
Mijn vriend heeft een computer met windows XP voor zover ik gezien heb heeft hij professional, wat hij daarmee moet geen idee :confused: afijn,
Ik was even bezig met zijn pc schoon te maken. door registers op te schonen etc...
na een restart begon hij vreemd te doen. Alles bleek verdwenen! :shocked:
niks starte meer op. ik nog geprobeerd een winxp premium te gebruiken, werkt dus niet.
start niet op omdat hij de extensie setup.exe niet kent?! :confused:

Er zit dus nog maar 1 ding op en dat is alles formateren.
de pc helemaal leeg maken tot er niks meer opzit.
maar ja, hoe? Ik kom dos nog geen eens meer in.

ik ben totaal geen leek wat dat gaat over computers, maar hier kom ik toch echt even niet uit.

Verder merkte ik fouten op zoals dat hij de dll bestanden niet kon vinden.
die blijken dus verdwenen te zijn. Tjah en uit mijn ervaring weet ik wel dat dll bestand nogal belangrijk voor je pc kunnen zijn ;)

ik vind het zo zielig voor het jochie en wil hem zo graag helpen maar ik kan niks doen! :(
kan iemand mij alsjeblieft even helpen? Dank :thumb:

Het register aanpassen? Ik vermoed dat je daar té veel verwijderd hebt.

Je moet dus opzoek naar een CD van XP. Kan je die nergens lenen? Dan dien je een Repair uit te voeren, zoals hierboven reeds vermeld is.

succes!

Gaat weer goed hier met elkaar "verbeteren":confused:

@TS: een juiste cd lenen of downen en dan gewoon eerst maar even doen wat ik voorgesteldt heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan