Vermogen / reikwijdte Linksys wireless WRT320N

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik heb voor een iemand een draadloos netwerk opgesteld, waarbij vooraf al werd gevraagd of deze over wat grotere afstand ook te gebruiken was. Bij navraag in de PC shop werd mij de Linksys WRT320N router aangeraden omdat deze een groot bereik heeft. (werd gezegd 100 mtr. in open veld)
Nu heb ik deze router in de meterkast geïnstalleerd, en hij werkt ook wel maar de reikwijdte valt me bar tegen.Op een afstand van 15 meter met 2 muren(enkelsteens) ertussen heb ik al nagenoeg geen ontvangst meer, en het was nog wel de bedoeling dat komende zomer buiten internetten tot de mogelijkheden zou gaan behoren.

Is het vermogen van deze router in te stellen en zo ja waar / hoe ?? Kan dit nl. nergens vinden. Wie weet werkt hij nu op halve kracht (wat mij het meest waarschijnlijk lijkt)

Laatst bewerkt:
Ik heb voor een iemand een draadloos netwerk opgesteld, waarbij vooraf al werd gevraagd of deze over wat grotere afstand ook te gebruiken was. Bij navraag in de PC shop werd mij de Linksys WRT320N router aangeraden omdat deze een groot bereik heeft. (werd gezegd 100 mtr. in open veld)
Nu heb ik deze router in de meterkast geïnstalleerd, en hij werkt ook wel maar de reikwijdte valt me bar tegen.Op een afstand van 15 meter met 2 muren(enkelsteens) ertussen heb ik al nagenoeg geen ontvangst meer, en het was nog wel de bedoeling dat komende zomer buiten internetten tot de mogelijkheden zou gaan behoren.

Is het vermogen van deze router in te stellen en zo ja waar / hoe ?? Kan dit nl. nergens vinden. Wie weet werkt hij nu op halve kracht (wat mij het meest waarschijnlijk lijkt)

Hi,

hoe is het bereik buiten de meterkast? Een draadloze verbinding vanuit de meterkast is in mijn mening niet optimaal door alle mogelijke EM-invloeden.

.

Hi,

hoe is het bereik buiten de meterkast? Een draadloze verbinding vanuit de meterkast is in mijn mening niet optimaal door alle mogelijke EM-invloeden.

.

Heb de router buiten de meterkast nog niet kunnen proberen, maar zó veel kan dat toch niet schelen ?? Volgens het advies van de PC shop blinkt deze router uit wegens zijn grote zendvermogen. Dan moeten 2 muren en de invloeden van de meterkast toch geen probleem zijn... ?? Router buiten de meterkast plaatsen is geen optie, aangezien er geen mogelijkheid is om de LAN kabel buiten de meterkast te brengen. Daarom bewust gekozen voor dit type router en wireless verbinding.

Een wireless router in een kleine geslote ruimte zetten is echt niet verstandig hoor. De signalen worden teruggekaatst en dat geeft storingen. Je kan mischien eens je channel aanpassen, zodat er op dat kanaal minder storingen zijn.

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan