Sjabloon maken in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikeyboy93

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Ik heb pas net Microsoft Office 2007 en nu gebruik ik dus Outlook alleen ik moet een sjabloon e-mail bericht hebben.

Ik wil graag boven elk e-mail bericht dat ik verstuur een logo hebben en niet dat ik dat steeds bij elk nieuw bericht moet gaan maken.
Hoe kan dit dat doen?

Het liefst wil ik dat als ik op ''Nieuw'' klik meteen de sjabloon krijg en dat ik niks meer hoef te doen. Maar of dit kan weet ik niet dus iets openen is ook geen ramp.

Kan iemand het duidelijk voor me uitleggen?

Ik heb wel een link waar het op staat http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook/HA102377181043.aspx
maar, voordat je dat sjabloon kunt gebruiken moet je eerst helemaal van alles nog aanklikken en openen.
Nu heb ik alle contactpersonen in Access staan. Vanuit Access wil ik dus bijvoorbeeld op e-mail adres klikken en dan kan ik meteen een mail sturen. en als ik dan eerst nog helemaal moet openen daar heb ik geen zin in omdat ik juist snel die sjabloon wil. Ik heb hem nu op mijn bureaublad staan dus dat is makkelijk. Je klikt dubbel en ik kan een nieuw bericht maken en heb meteen sjabloon. Alleen als ik nou vanuit Acces moet ik wel openen enzo. Is hier geen manier voor dat hij altijd dat sjabloon gebruikt?

Ik heb zelf geen ervaring met Access, maar als je in Outlook instelt standaard bij elke mail het briefpapier te gebruiken moet het lijkt me wel lukken.

Ik heb zelf geen ervaring met Access, maar als je in Outlook instelt standaard bij elke mail het briefpapier te gebruiken moet het lijkt me wel lukken.

Het probleem is, ik zie nergens briefpapier staan..

Uit de link;
1. Klik in het hoofdvenster van Outlook op het menu Extra, klik op Opties en vervolgens op het tabblad E-mailindeling.
2. Klik op HTML in het vak Deze berichtindeling gebruiken.
3. Klik in het vak Standaard dit briefpapier gebruiken op het gewenste briefpapier.

Zie het plaatje in de bijlage.

Bijlagen

• Mail.PNG
    Mail.PNG
    53 KB · Weergaven: 189
Misschien zit het bij jou achter de knop "Briefpapier en lettertypen...". Bij 2003 zit het volgens mij ook achter de knop "Briefpapierkiezer...".

Misschien zit het bij jou achter de knop "Briefpapier en lettertypen...". Bij 2003 zit het volgens mij ook achter de knop "Briefpapierkiezer...".

dan heb je wel allerlei thema's maar ik wil juist mijn eigen logo hebben en niet kiezen uit de lijst die er staat, op die pagina staat nergens ''nieuw'' of ''eigen ontwerp'' maken.

Instructies sjabloon outlook 2007 en outlook 2010

Zie deze handleiding om een persoonlijk en/of zakelijk e-mailsjabloon te maken in MS Outlook 2007 of MS Outlook 2010.

Groetjes en sukses, Jan

Welkom op Helpmij.nl.:)

Topics van 2010 zijn al heel lang niet actueel meer en mogen met rust gelaten worden. Kijk volgende keer even naar de datum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan