Naam gebruiker wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincentl

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Mijn werkmap heeft nu mijn voornaam (dat is mij wel gelukt!). Wat mij ook "gelukt" is, is om de naam van mijn computer te wijzigen in "mijn voornaam". Eerst was het "PC_van_mijn achternaam", en is nu "mijn voornaam". Dit wil ik graag wijzigen in "PC_van_mijn voornaam". Dat lukt mij niet omdat ik in het desbetreffende vakje geen "_" tekens mag gebruiken...
Maar nu komt het ergste; ik wil ook graag het mapje onder gebruikers (C:\Gebruikers\"mijn achternaam") wijzigen in "mijn voornaam" (C:\Gebruikers\"mijn voornaam"). Om de een of andere reden krijg bij het rechts klikken op dit mapje de optie "Naam Wijzigen" niet...
Hoe kan ik deze wijzigingen aanbrengen?
Bij voorbaat bedankt!

PS Mijn besturingssysteem is Vista Home Premium.

Sjonge ...
Weet je wat veel eenvoudiger is?
Je maakt een nieuwe account aan in Vista, met als naam ...... JUIST!
Vervolgens zet je alle mappen en bestanden van de 'oude' over.
En tenslotte verwijder je de oude account, inclusief de 'gegevens' (want die had je toch al overgezet en 'dubbel' is alleen maar meuk .... tóch?)

Dank je wel. Ik denk dat ik weet hoe je een een nieuwe account moet maken (Configuratiescherm/Accounts etc.?). Hoe ik alles van de ene account naar de andere moet overzetten weet ik niet... En hoe ik dan de oude moet verwijderen ook niet (ook via Configuratiescherm/Accounts...?).

Heb jij trouwens ook een antwoord op mijn vraag betreffende de Computernaam?

Alvast bedankt!

Vincent

Sjonge ...
Weet je wat veel eenvoudiger is?.
Je maakt een nieuwe account aan in Vista, met als naam ...... JUIST!
Vervolgens zet je alle mappen en bestanden van de 'oude' over.
En tenslotte verwijder je de oude account, inclusief de 'gegevens' (want die had je toch al overgezet en 'dubbel' is alleen maar meuk .... tóch?)

Als je administratorrechten hebt, kan je tocht de computernaam wel wijzigen .... ?
En de underscore mag je ook in die naam gebruiken, dus snap niet geheel wat je nu eigenlij bedoelt.

Ik bedoelde dat als je op "instellingen wijzigen" van "Instellingen voor computernaam, domein en werkgroep" wilt wijzigen in Mijn Computer (halverwege rechts in Mijn Computer), en dat als je dan op "wijzigen" klikt op het tabblad Computernaam van het venster Systeemeigenschappen, je dan een invulvakje tegenkomt dat Computernaam heet. Als je daar de underscore gebruikt, dan lukt dat niet. Ik heb het nu echter al een stap eerder gewijzigd, dus voor het op "wijzigen" klikken op het tabblad Computernaam (zie hierboven), en dat is gelukt. Het is een beetje ingewikkeld om uit te leggen...:)

Zou je mij ook uit kunnen leggen hoe ik een nieuwe account aanmaak, hoe ik alle mappen naar het nieuwe account verplaats en hoe ik daarna het "oude" account kan verwijderen? Dan zijn denk ik alle problemen opgelost. Of is er misschien een andere manier om de naam van de "Gebruiker" onder het mapje "Gebruikers" (zie mijn allereerste bericht) te wijzigen?

Bedankt!:thumb:

Als je administratorrechten hebt, kan je tocht de computernaam wel wijzigen .... ?
En de underscore mag je ook in die naam gebruiken, dus snap niet geheel wat je nu eigenlij bedoelt.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Misschien is onderstaande vraag in mijn laatste bericht jou ontgaan
.
Zou je mij ook uit kunnen leggen hoe ik een nieuwe account aanmaak, hoe ik alle mappen naar het nieuwe account verplaats en hoe ik daarna het "oude" account kan verwijderen? Dan zijn denk ik alle problemen opgelost.

Of is er misschien een andere manier om de naam van de "Gebruiker" onder het mapje "Gebruikers" (zie mijn allereerste bericht) te wijzigen? Ik kan mij nl. voortellen dat het niet voor niets is dat het niet mogelijk is gemaakt om de naam van dat mapje te wijzigen... Blijft het pad naar Afbeeldingen, Video's enz. dan nog wel werken als je iets douwnload en op wilt slaan?

Gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan