Number 1 gratis antivirusprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

krabat

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar het beste gratis antivirusprogramma dat momenteel op de markt is. ik heb uiteraard al even gegoogeld (o.a. AVG Free Edition, Avast etc.), maar ik vertrouw meer op de mening van Helpmij-leden.

Beknopte systeeminfo:
- Microsoft Vista werkt met mij
- HP Pavillion laptop

Groeten krabat :thumb:

Hoi,

Ik denk dat van die 'freeware' paketten (Avira, Avast, AVG) je altijd verschillende reacties zult krijgen.
't Is ook maar wat je gewend bent.
Ik moet zeggen dat ik al sinds een jaar of vier dit tevreden ben met AVG.
Geregeld doe ik een 'schaduwcontrole' op virussen en malware, maar dat wordt niet gevonden.
Naast AVG gebruik ik uiteraard de standaard veiligheids-instellingen die Vista zelf biedt.

Ooit ben ik via Norton en een bij mijn Medion-pc geleverd pakket eTrust met een licentie voor vijf jaar voor 45 euri (je hoort er nooit meer over), overgestapt naar AVG.

Tja ... en dan heb je natuurlijk óók mensen die nog steeds denken dat een anti-malware pakket als mBam hetzelfde is ...... :confused:

Laatst bewerkt:
Gebruik zelf al 3 jaar AVG op alle computers in huis. Zeer tevreden.

Ik gebruik al jaren Avast free en ben er zeer tevreden over.Binnenkort komt er een versie uit met een game mode.(versie 5 dacht ik.Die is alleen nog maart in het engels en frans uit)

En mbam is idd een antispyware prog ,geen antivirus

Ik zou zeggen Nod32. Ben er heel tevreden over. Werk er nu al zo'n 2 jaar mee en nog nooit problemen gehad.

gebruik sinds kort avast 5.0 engels talig (free edition) werkt goed. de game mode stelt niet veel voor. hij blijft hetzelfde draaien maar geeft geen melding als de database/programma geupdated is. als je dat niet aanzet hoor je een stem die zegt dat je virus database is geupdated. dit komt met een popup rechtonder in het scherm. verder raadt ik rising antivirus (ook free edition) niet aan. toen ik overstapte naar avast en de eerste scan liet draaien na rising antivirus vond die 160 virussen! (u leest het goed). verder gebruiken wij in huis ook avg free edition en die werkt vind ik net iets minder als avast(tis maar wat je gewend bent). maar avg pakt tot nu toe ook alle virussen.avira vind ik minder omdat ik altijd problemen met updaten heb. maar verder kan ik alleen maar zeggen probeer ze allemaal. installeer bijvoorbeeld een virtual pc en maak een backup voor dat je een virusscanner gaat installeren. installeer de virusscanner die je wil testen (1 tegelijk) doe een test van bijvoorbeeld 2 weken. na 2 weken scannen en kijken hoeveel virussen je vind. en deinstalleer dan het programma installeer een andere en kijk hoeveel die er vind (zorg erwel voor dat het andere virus prog. de virussen nie verwijder verplaatst. als mensen aanvullingen hebben op dit verhaal post het dan gerust. veel succes met kiezen:thumb:.

Allereerst dank voor jullie reacties.

ik ga Avast, Nod32 en Microsoft security essentials eens bekijken!
Top :thumb:

Groet,
Krabat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan