Probleem email account aanmaken

• Onderwerp starter Onderwerp starter BEAT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BEAT

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
Hallo,

Mijn buurmeisje heeft een probleem met het instellen van haar email account.

Ze werkt met outlook express 6
provider hetnet/kpn.

Ze kan wel mail verzenden,maar niet onvangen?

de instellingen zijn nu,

ink- mail -pop.kpnmail.nl
uitg mail-mail.kpnmail.nl

Volgen de site van KPN zou dit goed moeten zijn?

Had ze een Hetnet account??

inkomend: pop.hetnet.nl
uitgaand: mailhost.hetnet.nl

Had ze een Hetnet account??

inkomend: pop.hetnet.nl
uitgaand: mailhost.hetnet.nl

Ja ze had een Hetnet account.
Zal dat eens proberen straks.
Wat moet er staan bij Account,in het tabblad Internet Accounts?

Je laatste vraag kan ik me ff geen voorstelling van maken.Even iets duidelijker graag als nog nodig is.

Een uitleg van kpn.Waarbij je dus even het bovenstaande van mij moet gebruiken.(wellicht had je die zelf ook al gezien)
http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-bin/kpn_customer.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=8618

Dar bedoel ik mee,als ik bij mezelf Tools open en dan accounts kom ik in het tabblad Internet accounts,bij mij staat dan,mail.chello.nl.

De instellingen zoals ze nu staan bij haar is dus volgens de KPN site,ik zal straks de instellingen gebruiken die jij hebt gegeven.

Bij Options hoef ik verder niets in te stellen wat betref zenden / ontvangen?

bij mij staat gewoon pop.hetnet.nl

Ik heb ook een Hetnet mailadres.
Gewoon de link volgen en dan hetgeen wat ik gegeven heb invullen.
Dan moet vanzelf goedkomen....

Haal wel even dat "foute"account weg bij haar en begin dus opnieuw.

Laatst bewerkt:
bij mij staat gewoon pop.hetnet.nl

Ik heb ook een Hetnet mailadres.
Gewoon de link volgen en dan hetgeen wat ik gegeven heb invullen.
Dan moet vanzelf goedkomen....

Haal wel even doe "foute"account weg bij haar en begin dus opnieuw.

Heb jouw codes gebruikt maar nog steeds geen mail ontvangen.
Verzenden geen probleem.

Krijg nu bij opstarten een scherm dat ik de gebruikernaam en wachtwoord moet invullen,dat doe ik maar herkend het niet,terwijl ik toch kan blijven verzenden ondanks die meiding?

Heb jouw codes gebruikt maar nog steeds geen mail ontvangen.
Verzenden geen probleem.

Krijg nu bij opstarten een scherm dat ik de gebruikernaam en wachtwoord moet invullen,dat doe ik maar herkend het niet,terwijl ik toch kan blijven verzenden ondanks die meiding?

Soms als gebruikersnaam het gehele E-mailadres gebruiken ?

kijk dan ook eens bij eigenschappen-geavanceerd(van de account) of de
uitgaand op poort 25 staat en de inkomend op 110

en de inkomende server: pop3

Laatst bewerkt:
kijk dan ook eens bij eigenschappen-geavanceerd(van de account) of de
uitgaand op poort 25 staat en de inkomend op 110

en de inkomende server: pop3

Alles gecontroleerd ,maar kan nog steeds geen mail ontvangen?
Ik ga ervan uit dat haar wachtwoord goed is,anders zou ze ook geen mail kunnen verzenden?

Schiet mij maar lek.....:(

welke foutmelding krijg je?

Anders mij wel,hahaha.
De enige melding die ze krijgt als ze OE opstart is steeds dat ze steeds weer haar gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen?
Wat me wel opviel bij de instellingen dat er geen aanvink vakje was voor wachtwoord onthouden.

Verder geen meldingen,probleem is echt dat er geen mail binnenkomt.

Heb een paar maal vanaf mijn pc mails gestuurd krijg dan de melding,

delifery status notification,delifery to the following recipients failed
Als ik bij haar en testmail stuur naar haar eigen email komt die ook niet aan.

Heb al gedacht om OE eraf te halen en opnieuw te installeren,misschien helpt dat?

Laatst bewerkt:
Heb een paar maal vanaf mijn pc mails gestuurd krijg dan de melding,
delifery status notification,delifery to the following recipients failed
Dat betekent dus dat haar e-mail adres niet bestaat. Ik heb bij een klant met een wxs.nl adres (overgenomen door planet) al wel meegemaakt dat ná de ineenvloeiing van planet en KPN het hele adres was verdwenen.

dat doe ik maar herkend het niet,terwijl ik toch kan blijven verzenden ondanks die meiding?
Om te versturen hoef je niet te valideren. Je kunt op haar PC zelfs jouw e-mail adres als verzender invullen en dan wordt het nog verstuurd. Of user@helpmij.nl, maakt allemaal geen snor uit.
Heb al gedacht om OE eraf te halen en opnieuw te installeren,misschien helpt dat?
Ik verwacht van niet. Ik zou maar eens contact opnemen met de helpdesk om te vragen wat er met het adres is gebeurd, want blijkbaar bestaat haar account simpelweg niet meer - zie quote 1

Dat er adressen zouden verdwijnen na de ineenvloeiing is ook ff nieuw voor mij..:shocked:

Dat er adressen zouden verdwijnen na de ineenvloeiing is ook ff nieuw voor mij..:shocked:
Yep. Foutje bij de migratie. Is uiteindelijk nooit opgelost na vele malen telefoneren met de helpdesk. Eigenlijk zou iedereen gewoon een onafhankelijk @nederland.nl adres moeten hebben, die je dan probleemloos kan meenemen naar andere ISPs indien nodig net zoals nummerbehoud.

En wij maar zoeken naar de oplossing...:D

Geloof dat ik alle normale standaard instellingen al gegeven heb,Zo ook met de juiste link.
Ervanuitgaande dat er in de instellingen door de ts geen typefouten gemaakt zijn in adres en wachtwoord etc.....

Laatst bewerkt:
Dat betekent dus dat haar e-mail adres niet bestaat. Ik heb bij een klant met een wxs.nl adres (overgenomen door planet) al wel meegemaakt dat ná de ineenvloeiing van planet en KPN het hele adres was verdwenen.

Om te versturen hoef je niet te valideren. Je kunt op haar PC zelfs jouw e-mail adres als verzender invullen en dan wordt het nog verstuurd. Of user@helpmij.nl, maakt allemaal geen snor uit.

Ik verwacht van niet. Ik zou maar eens contact opnemen met de helpdesk om te vragen wat er met het adres is gebeurd, want blijkbaar bestaat haar account simpelweg niet meer - zie quote 1

Voor dat haar HD kapot ging was er geen probleem met OE,ze kon gewoon verzenden en ontvangen,als het email adres niet meer zou bestaan kan je toch ook niet verzenden lijkt mij?
Als ze een mail naar mij verzend krijg ik die gewoon binnen.

Als het email adres niet meer zou bestaan kan je toch ook niet verzenden lijkt mij? Als ze een mail naar mij verzend krijg ik die gewoon binnen.
Wat zeg ik nou? Je hebt GEEN account nodig om te versturen. Vul bij haar adres maar eens buurmeisje@buurmeisje-test.nl in of wat dan ook. Komt ie ook gewoon aan. Je hebt alleen wat meer kans dat ie bij de spam komt te staan, of als er een een reverse dns test wordt gedaan op het domein dat de mail daarom geweigerd wordt. Dan zou je er dus buurmeisje-of-zoiets@hetnet.nl van moeten maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan