Access 2007 converteren naar 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deperik

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2008
Hallo,
ik heb een probleem bij het converteren van Access 2007 naar 2003,
op mijn stage gebruiken ze Access 2003, maar nu heb ik een heel programma geschreven in 2007.
Als ik nu op mijn laptop de database converteer naar 2003, raak ik al mijn macro's die onder de knoppen zitten kwijt, en alle afbeeldingen.

Moet ik nu alle knoppen opnieuw toe gaan wijzen? Hier zit ik niet echt op te wachten omdat het een stage betreft die ik allang heb afgerond.

Groeten Erik

Hier zit ik niet echt op te wachten omdat het een stage betreft die ik allang heb afgerond. Groeten Erik
Geen afspraken gemaakt over ontwikkelplatform? Je kunt de functionaliteit van 2007 niet zo maar in 2003 gebruiken, dus het ligt een beetje aan de export routine hoe goed dat overgaat. Je zou eens kunnen kijken of je de code in VBA kunt knippen en plakken om te zien of er dan wel meer over komt.

Ik had eerst de functionaliteit getest in een programma Access Runtime,
Hierin leek alles te werken, alleen komt er nu bij sommige records in het vak "opmerkingen" allemaal blokjes en is tekst toevoegen niet mogelijk.
Dus zodoende overgestapt op Access 2003 wat ze op de pc hadden staan.
Daarnaast kon ik niet bij hun op de server werken waardoor ik de opdracht wel moest verwerken op mijn laptop met Access 2007.

moet ik dan eerst alle macro's omzetten naar VBA? en hoe werkt dit?

bedankt voor de hulp

groeten Erik

Als je gebruik maakte van de ingebouwde macro's bij de knoppen, dan kan het lastig worden. Bestaande zelfgemaakte macro's kun je met Exporteren omzetten naar VBA.
Maar het zal waarschijnlijk wel handwerk worden om e.e.a. weer te koppelen.

Het probleem is opgelost,

Ik heb toch maar handmatig alle macro's opnieuw toegewezen in Access 2003.

In iedergeval bedankt voor de hulp.

Groeten Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan