automatisch nieuwe lege regel invoeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter BL95
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BL95

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Ik heb een database gemaakt voor registratie van kledinguitgifte.

Nou is het de bedoelling dat wanneer ik een kledingstuk uitgeef aan een persoon dat er automatisch een lege regel onder komt te staan zodat ik een 2e kledingstuk kan uitgeven, enz.

Wie kan mij zeggen hoe ik dit voor elkaar krijg?

De volgende velden moeten steeds een nieuwe lege regel gevenn: datum, aantal, kledingstuk, maat, uitgegeven door.

screen%20kledingprogramma.JPG

Het formulier ziet er netjes uit :thumb: Maar als je standaard een nieuw record wilt kunnen toevoegen, dan moet je er een doorlopend formulier van maken, geen enkelvoudig formulier. Je kunt natuurlijk nog wel een extra knop maken voor een Nieuw record, dan ben je er volgens mij ook wel.

Bouw je formulier om naar een hoofdformulier (Voornaam, Achternaam, Post, Afdeling) en een subformulier (Kledingnummer, Datum, Aantal, Kledingstuk, Maat, Uitgegeven door).

Maak van het subformulier een doorlopend formulier (zoals OctaFish al aangaf).

Tardis

Bouw je formulier om naar een hoofdformulier (Voornaam, Achternaam, Post, Afdeling) en een subformulier (Kledingnummer, Datum, Aantal, Kledingstuk, Maat, Uitgegeven door).

Maak van het subformulier een doorlopend formulier (zoals OctaFish al aangaf).

Tardis

Enige uitleg zou ik erg op prijs stellen. Ik ben niet bekend met access, dit heb ik gewoon door proberen en spelen in elkaar weten te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan