Netwerk printer, Wifi printer maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Hallo,
Ben in bezit van HP 5180 printer,dit is een netwerk printer,dus als pc aanstaat, kan ik vanaf laptop printen, nu wil ik een nw router aanschaffen en ooit iets gehoord dat er een router is, die van de HP5180 netwerk printer een WIFI printer maakt.
Welke Router zou dat zijn, en heeft iemand mij wat adviseren?
Bedankt alvast .

Een router die van een printer een WIFi printer maakt bestaan niet.

Wel kan je eens kijken of er een aansluiting voor WIFI op je printer zit waar je een Dongle voor kan kopen.

Hoi,

Nee, wat jij zegt kan eenvoudig niet.
Dan zou er in die printer niet alleen een netwerkaansluiting (dus netwerkkaart bekabeld) moeten zitten, maar ook een draadloze netwerkkaart.
Je zou wel een draadloze printerserver kunnen kopen waarop je de usb-poort van de printer kunt aansluiten.
Daarmee vervalt dus de functionaliteit van het feit dat het een netwerkprinter is ..... persoonlijk zou ik zeggen 'jammer dus .... '

Dat zou dan wellicht een toverrouter moeten zijn?
Een apparaat dat géén wififunctionaliteit 'aan boord' heeft, i.c. jouw printer, zal m.i. nooit draadloze informatie kunnen ontvangen; zonder draadloze kaart / dongle of whatever zal je printer de door de 'lucht' gestuurde signalen niet kunnen 'horen'.

[edit] ik kreeg een telefoontje toen ik dit bericht -de regels hierboven- aan het typen was. Mijn reactie hierboven was, toen ik deze plaatste, inmiddels al achterhaald door 2 eerdere berichten [end edit]

Laatst bewerkt:
Een router die van een printer een WIFi printer maakt bestaan niet.

Wel kan je eens kijken of er een aansluiting voor WIFI op je printer zit waar je een Dongle voor kan kopen.

Nee, daarover beschikt die printer niet ..... alleen een Ethernet en een (apparaat-)USB aansluiting

Dat zou dan wellicht een toverrouter moeten zijn?
Een apparaat dat géén wififunctionaliteit 'aan boord' heeft, i.c. jouw printer, zal m.i. nooit draadloze informatie kunnen ontvangen; zonder draadloze kaart / dongle of whatever zal je printer de door de 'lucht' gestuurde signalen niet kunnen 'horen'.

Dat zei ik dus al: .... evt. een draadloos printerservertje, waarbij de LAN van de printer niet meer wordt gebruikt.

Zie mijn edit.

Toen ik het bericht startte was er nog geen enkele reactie op de gestelde vraag.

dat het niet zo 1-2-3 kan oké, maar wat ik zoek is een Router, type N waarbij een dongel oid zit waarmee de printer wel WIFI word. Bv met een Bleutooth indeUSB aansluiting, of in de netwerkaansluiting, want hij hoeft niet meer op de LAN te werken dan.

Groet. Kees

dat het niet zo 1-2-3 kan oké, maar wat ik zoek is een Router, type N waarbij een dongel oid zit waarmee de printer wel WIFI word. Bv met een Bleutooth indeUSB aansluiting, of in de netwerkaansluiting, want hij hoeft niet meer op de LAN te werken dan.

Groet. Kees

Joh, dat heb ik helemaal begrepen ... en het antwoord is 'nee', met uitzondering van mijn al eerder gegeven link voor een draadloze printerserver (zie drie stapjes terug .... ). Die koop je apart en is dus onafhankelijk van de router die je koopt ... .wél zo prettig (zelfs voor 'later').
Dat komt dus exact overeen met wat jij wilt .....

Nogmaals: bekabeld is geen enkel probleem: je sluit je printer met de netwerkaansluiting aan op een netwerkaansluiting op de router installeert de software en stelt evt. de lanpoort op de router goed in ... klaar is kees.
Wel zijn er combi's mogelijk van een draadloze router én een printerserver van hetzelfde merk. Maar in principe maakt dat niet zoveel uit. Eén pakket: router + wireless printerserver, dat komt mijns inziens niet voor. Hier nog een voorbeeld: KLIK

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan