Vraag over koop van nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornbos

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Hallo iedereen,

Ik wil graag een nieuwe 3D videokaart kopen voor mijn computer, maar aangezien mijn
computer een moederbord heeft met oude aansluitingen, vraag ik mij af welke ik moet
kopen. Helemaal onder dit bericht staat een foto van een moederbord met dezelfde
aansluitingen als de mijne.

Veel videokaarten die ik ben tegengekomen hebben een aansluiting, vergelijkbaar met
de witte op de foto, maar dan andersom, laten we maar zeggen. Dus dat korte stuk zit
dan voorin en dat lange stuk achterin... (Ik hoop zo dat het duidelijk is wat ik bedoel!!)

Mijn computer heeft niet zo'n aansluiting, maar alleen zoon bruine en van die witte. Die
videokaarten passen dus allemaal niet!! Nu vraag ik me ook af, of er (eventueel ergens ooit
heel toevallig) een soort van converter voor is? Je hebt namelijk vga to HDMI converters,
en van die voeding converters... Hebben ze dat ook voor deze aansluitingen? Het lijkt
me sterk, omdat de videokaart dan te hoog komt te liggen, maar ik vraag het toch maar
even.

Alles in een notendop:

- Welke 3D videokaart kan ik kopen? (Het liefst een die lang met de tijd meegaat)
- Bestaat er een soort van converter voor die aansluitingen?

Ik hoop dat ik snel antwoord krijg!

Alvast bedankt,

Björn Bos

motherboard.gif

Hoi...

Ik wil wel een poging wagen maar dan dien je meer info tegeven.
Waar bestaat systeem nu uit?
(moederbord,processor huidige kaart etc. merk pc?)
Wat is je doel van de kaart?
wat is je budget?
Welke voeding zit er nu in?

En stel dat je een agp slot hebt dan is de eis van je dat je jaren vooruitkan wel een zeer hoge eis:D

Laatst bewerkt:
agp naar pci-e converter?
niet mogenlijk

als je moederbord nog agp heeft raad ik je ten strengste aan om je moederbord te vernieuwen al helemaal als je een goed en langdurige computer wilt hebben

ik denk eerlijk gezecht dar je beter gewoon een totaal nieuwe computer kunt kopen want wat je nu zecht klinkt hopenloos verroudert

Laatst bewerkt:
eerst maar eens afwachten wat de ts aan systeem heeft.
Van een onboard naar een agp kaart zullen er best wel wat mogelijkheden zijn.....

afwachten dus voordat we op voorhand maar roepen dat ie nieuw systeem moet kopen

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!

@Frantwannet

Waar bestaat systeem nu uit?
(moederbord,processor huidige kaart etc. merk pc?)
Wat is je doel van de kaart?
wat is je budget?
Welke voeding zit er nu in?

Ik weet niet precies waar ik dit terug kan vinden, want ik heb Windows 7 en dat is allemaal
een beetje anders, maar ik heb wel íets gevonden.

Onder configuratiescherm vond ik bij systeem dit:

Systeem
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz 2.39GHz
Geïnstalleerd geheugen: 1.00 GB
Type systeem: 32 bitsbesturingssysteem

Ik weet niet waar ik kan vinden welk moederbord ik heb, helaas. Vertel me waar ik dit
kan vinden, dan zal ik het gelijk even opzoeken! Er zit geen videokaart in, maar aangezien
ik low graphic spelletjes kan spelen, zoals Wolfenstein, soldierfront en roller coaster 3,
zal er wel een ingebouwde videokaart in zitten.

Het is een Compaq PC en draait dus op Windows 7. Er zit een voeding van 230Watt in.
Mijn budget hangt van de kwalliteit af, laten we zeggen dat ik het liever zo goedkoop
mogelijk houd. Als dat niet kan dan heb ik pech.

Het doel van de nieuwe videokaart is spellen op een wat hogere resolutie te kunnen
spelen, 3D screensavers te kunnen gebruiken en gewoon om een wat mooier en sneller
beeld te krijgen.

@firest0rm:

Mijn computer is om een of andere reden wel verschrikkelijk snel. Internet start
op (letterlijk) in een halve seconde ofzo. Het opstarten van de computer duurt vanaf het
aandrukken tot het inlogscherm nog geen 10 seconden en mijn downloadsnelheid ligt
tussen de 1.5 - 2 mb per seconde. Misschien is het wat overbodige informatie, maar ik
ben nogal gehecht aan deze computer, omdat hij zo enorm snel is. Ik heb geen idee hoe
die dat doet, maar hij loopt gewoon als een zonnetje. Ik heb er redelijk wat zooi op
staan en veel spellen. Op de achtergrond draait er veel mee, maar toch is alles enorm
snel. Hij doet wat hij moet doen en ook al is hij oud, Windows 7 draait erop alsof het niets
is, hoeveel programma's ik ook heb openstaan, je merkt er amper wat van. Een nieuwe pc
is voor mij dus niet nodig.

Een nieuw moederbord daarintegen zou wel kunnen, maar ik wil hem dan wel net zo snel
houden als met het oude moederbord. Heeb je misschien een surgestie voor wat voor een
moederbord ik dan zou kunnen kopen?

@Harry

Mijn voeding is 230Watt. Mijn moederbord heeft een 20 pins aansluiting, maar hier zijn
converters voor in de markt. Toevallig heb ik er hier 1 van 20 naar 24 pins. Weet u
misschien een goede 400Watts, 24 pins voeding?

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik hoop dat iemand nog komt met een goede
videokaart. Het liefst 3D (als dit überhaupt mogelijk is)

Met vriendelijke groeten,

Björn Bos

download en installeer PCwizard en kopieer wat pcwizard laat zien over je computer

je hebt geen converter nodig voor een 24 pins voeding die 4 pinnen kunnen er gewoon naast uit steken zonder een probleem

Laatst bewerkt:
download en installeer PCwizard en kopieer wat pcwizard laat zien over je computer

je hebt geen converter nodig voor een 24 pins voeding die 4 pinnen kunnen er gewoon naast uit steken zonder een probleem

Zeker weten? Ik heb eerder een voeding gekocht, omdat mijn oude was ontploft na het
omschakelijk van de rode schakelaar des doods en toen paste de nieuwe voeding gewoon
met geen mogelijkheid. Maar oke, ik zal dat in mijn achterhoofd houden als ik er toevallig
1 krijg, waarbij hij wel past en er een paar pinnen buiten steken.

En dat programma had ik inderdaad ook op mijn xp staan, maar die was er toen af
gegaan na het formatteren van mijn schijf en installeren van windows 7. Ik ga nu alleen
weg, dus vanavond download en installeer ik dat programma en zal ik u de informatie
geven!

Hoi !

Met 230 W. voeding kun je nauwelijks een redelijke graka draaien.

Vandaar: wil je nog wel veel geld uitgeven aan deze PC ?

Goede voeding: http://www.alternate.nl/html/product...2=tot+400+Watt

Greetz,

Harry.

Een vriend van mij heeft een computerwinkel en hier en daar nog wat oude onderdelen
liggen die ik voor ene klein prijsje vaak mee mag nemen. Vast ook een voeding van
400Watt. Als een nieuwe voeding te duur word kan ik altijd nog langs hem (alhoewel ik
graag wel een nieuwe voeding heb met garantie etc.) 40 Euro heb ik er wel voor over in
dit geval en wie weet kan ik met het googlen van dat merk nog een goedkopere vinden.

Bedankt in iedergeval, ziet er goed uit, moet volgens mij ook passen en de prijs is te
overzien. Dit kan hem misschien wel worden!

Bedankt voor jullie reacties! Vanavond post ik hier de overige informatie en hoop ik dat er
een geschikte videokaart uit komt rollen!

Björn Bos

nog niks kopen voordat wij weten wat jij hebt

straks koop je alle maal spullen die binnen een jaar all weer zodanig verrouderd zijn dat je niks meer kan
dus eerst PCwizard!

firest0rm:

Ik was ook ong niet van plan iets te kopen, alleen als ik uiteindelijk weet wát ik moet
kopen. Daarvoor stel ik de vraag.

Ik heb net PCwizard gedownload en die geeft het volgende aan:

Moederbord
Compaq 0804h

Chipset
Intel i845G

Videokaart
Standaard VGA Graphics adapter

Besturings systeem
Windows 7 ultimate Professional 6.01.7600

Als je nog wat wilt weten, laat het even horen dan post ik het hier direct! Ik hoef niet meer
weg en heb dus de tijd!

Bedankt voor de hulp allemaal!

Björn Bos

hoi...

zou je daar nog wel geld in steken??
Het bord bevat zelfs nog een agp4x slot.
Een goede kaart zal weinig vooruitgang boeken alsmede dat je ook je voeding zult moeten aanpassen....

hoi...

zou je daar nog wel geld in steken??
Het bord bevat zelfs nog een agp4x slot.
Een goede kaart zal weinig vooruitgang boeken alsmede dat je ook je voeding zult moeten aanpassen....

Beste,

Zoals ik al eerder heb vermeld:

Is mijn computer om een of andere reden wel verschrikkelijk snel. Internet start
op (letterlijk) in een halve seconde ofzo. Het opstarten van de computer duurt vanaf het
aandrukken tot het inlogscherm nog geen 10 seconden en mijn downloadsnelheid ligt
tussen de 1.5 - 2 mb per seconde. Misschien is het wat overbodige informatie, maar ik
ben nogal gehecht aan deze computer, omdat hij zo enorm snel is. Ik heb geen idee hoe
die dat doet, maar hij loopt gewoon als een zonnetje. Ik heb er redelijk wat zooi op
staan en veel spellen. Op de achtergrond draait er veel mee, maar toch is alles enorm
snel. Hij doet wat hij moet doen en ook al is hij oud, Windows 7 draait erop alsof het niets
is, hoeveel programma's ik ook heb openstaan, je merkt er amper wat van. Een nieuwe pc
is voor mij dus niet nodig.

Bovendien gebruik ik de pc niet zo veel dat ik helemaal een nieuwe nodig heb. Ik speel
af en toe een spel, maar gebruik hem voornamelijk voor msn, hyves, filmpjes, het
downloaden van de nieuwste films en software en huiswerk. Dus het is voor mij echt niet
nodig om een compleet nieuwe pc te kopen.

Het enige wat ik wil is dat het beeld wat beter word en dat hij met het spelen van een
spel gewoon iets beter functioneert en dat ik films met wat betere kwaliteit kan kijken.
(En als het kan dan voor 3D screensavers(niet per sé nodig))
Om deze redenen ga ik niet een compleet nieuwe computer kopen. Het enige wat ik
dus nodig heb is een wat betere videokaart.

Oud of niet, het blijft een supersnelle en fijne computer waar niets aan mankeerd.

Björn Bos

Ik snap ook best wel dat je geen nieuwe pc gaat kopen.En ik zeg ook helemaal niet dat je dat maar moet doen.Dat zeg ik nooit hier op helpmij...

Ik zeg alleen tegen je dat het plaatsen van een videokaart tenopzichte van de chip die je nu hebt geen dusdanige grote verbeteringen gaat opleveren.Je kunt wel een kaart plaatsen van een oudere generatie(bijv die 800 van Harrysnor)of iets in die geest en dan nog een bijpassende voeding.Dan moet je je afvragen of je die investering waard vind....
Het zou toch wat zijn als je een paar tientjes investeerd en je ziet het(mogelijk) niet terug op je scherm...

Maar als jou vriend die pc zaak heeft,Kun je hem dan niet eens vragen of je eerst iets proberen mag en dan besluit of je het koopt?

En wil je het wel dan zou je kunnen kijken naar een oudere generatie bijv: 800/1650 serie
Marktplaats??

Laatst bewerkt:
bjornbos,

je kent toch het gezegde, never change a winning team?

dus, laat die pc zoals die is, en geniet er van,zolang die het volhoud;)

@frankwannet:

Sorry dan heb ik u verkeerd begrepen! Maar u heeft inderdaad wel gelijk, maar toch zou
ik er misschien 1 willen kopen, omdat het met spellen en full-screen youtube filmpjes
bijvoorbeeld toch mooier is. Vandaar dat ik surgesties vroeg welke ik het beste zou kunnen
nemen. Conclusie is dus dat een videokaart voor bijvoorbeeld 3D achtergronden niet echt
een optie is, dus zal ik er maar 1 moeten kopen zoals die van harry. Dan ga ik van de
week even langs de computerwinkel vragen of hij nog een voeding heeft liggen van
400Watt. Die videokaart kan ik waarschijnlijk wel via marktplaats krijgen (of het merk
googlen en kijken of daar eengoedkopere uitrolt).

Ik denk dus dat ik dat maar ga doen. Ik ben nu in iedergeval wel in de goede richting
geholpen. Ik zal dus een wat oudere videokaart moeten kopen en een 3D zit er dus niet
in.

Bedankt voor jullie hulp dan in iedergeval. Als iemand nog een betere videokaart heeft
dan hoor ik het graag! Bovendien wacht ik graag nog de reactie van firest0rm af!

Franz:

Helemaal mee eens! Zo denk ik er dus over! Hij loopt als een zonnetje en als hij zelfs
Windows 7 zonder enige problemen aan kan, dan kan hij voor mij nog heel lang mee!
Wanneer de nieuwste Windows er niet op zou kunnen draaien, dan zal ik wel een nieuwe
kopen, maar voorlopig voldiet hij prima. Toch zou het fijn zijn als de graphics nét iets beter
waren en dat sommige beelden minder schokken. Ik hoop dus dat firest0rm nog een tip
heeft voor een nieuwe videokaart ,want het zou wel fijn zijn!

Nu nog even wachten op het antwoord van firest0rm en dan denk ik dat ik genoeg
geholpen ben en dus weer verder kan!

Allemaal bedankt!

Björn Bos

Laatst bewerkt:
Ik zie niet in wat het antwoord van Firestorm anders zou zijn dan dat wij nu aangeven aan je...;)
Je zult voor jou systeem idd in de oudere generatie videokaarten moeten gaan kijken.
Heel oud: radeon 9600/9800
middeloud:800/850 serie radeon
ietwat minder oud: 1650agp
Dit allen in ati/amd kaarten
6800serie nvidea

een modernere kaart heeft echt geen zin bij je cq zonde van het geld

ik zou zelf hier geen enkele cent meer in stoppen
windows 7 mag dan snel runnen windows internet explorer mag hij dan snel opstarten maar dat is alles wat hij dan ook snel kan doen

je kunt het beste gewoon een nieuwe computer kopen

je wilt een langdurige oplossing? dan is deze computer tog echt aan zijn eind gekomen!

je kunt er nog wel wat van maken maar niets langdurig hooguit 1 a 2 jaar dan zullen zelfs de youtube filmpjes het niet eens meer voor je doen
HD zul jij hier nooit uit krijgen en dat begint nu tog wel de standaard te worden

Laatst bewerkt:
@firestorm: ik vind wel dat je niet moet aansporen naar het kopen van een nieuuwe computer.
Als het voor de ts nog prima werkt en verders geen hoge eisen stelt werkt het gewoon.
Daarbij(zeg ik altijd maar)kan het wel een kind van een bijstandsmoeder zijn en die worden er niet vrolijk van als iemand zegt:koop maar een nieuwe computer.

@firestorm: ik vind wel dat je niet moet aansporen naar het kopen van een nieuuwe computer.
Als het voor de ts nog prima werkt en verders geen hoge eisen stelt werkt het gewoon.
Daarbij(zeg ik altijd maar)kan het wel een kind van een bijstandsmoeder zijn en die worden er niet vrolijk van als iemand zegt:koop maar een nieuwe computer.

ik heb er als bij staan

als de TS een langdurige computer wil dan is het beter dat hij een nieuwe computer koopt

ik zou er niet vroolijk van worden als mijn computer binnen een jaar alweer verrourderd is

het beste is om nieuwe computer te kopen
fijten op noemen is geen zonden het mag dan de harde waarheid zijn je weet teminsten waar je aan toe bent!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan