zelf PC bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

langeJo

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Hey,

Ik denk er aan om mijn nieuwe PC zelf te bouwen. Het zou de eerste keer zijn dat ik dit doe en zit toch met enkele bedenkingen.

Wat met statische electriciteit? Kan dit mijn onderdelen beschadigen? Zo ja, hebt U tips om dit tegen te gaan?
Moet er in de Bios geprutst worden?
Wat met de garantie?

Ik zou al mijn stukken kopen in één en dezelfde winkel te Kortrijk.

graag uw advies,
alvast bedankt,
langeJo

Hey,

Ik denk er aan om mijn nieuwe PC zelf te bouwen. Het zou de eerste keer zijn dat ik dit doe en zit toch met enkele bedenkingen.

Wat met statische electriciteit? Kan dit mijn onderdelen beschadigen? Zo ja, hebt U tips om dit tegen te gaan?
Moet er in de Bios geprutst worden?
Wat met de garantie?

Ik zou al mijn stukken kopen in één en dezelfde winkel te Kortrijk.

graag uw advies,
alvast bedankt,
langeJo

Als je een lijstje met je specs voor dat bedrijf hebt, wellicht willen zij hem dan assembleren .... dat geeft je mogelijk een betere 'garantie'....

Voor dat verhaal over statische electriciteit: KLIK

Voor dat verhaal over statische electriciteit,U bedoelt ESD oftewel Electro Static Discharge.
Zeer dodelijk voor de meeste componenten van een computer.
Iedereen is statisch geladen
De een wat meer als de andere,en er bestaan antistatische polsbandjes,die je aan een randaarde van een wandcontactdoos kunt bevestigen.

Heb je geen specifieke tips hoe ik me dan kan ontladen?
Centrale verwarming heb ik niet. Het is electrische verwarming met zo'n bak, een accummulator die 's nachts opwarmt. Helpt dat ook?
Of hoe kan ik voorkomen dat ik statisch geladen word?

er bestaan antistatische polsbandjes,die je aan een randaarde van een wandcontactdoos kunt bevestigen

Hallo,

ik heb al verschillende pc's zelf gebouwd en nog nooit problemen gehad met statische elektriciteit.Het enige wat ik doe is mij af en toe"ontladen" aan een aardingspin in een stopcontact.

Groeten uit Brugge

Hallo,

ik heb al verschillende pc's zelf gebouwd en nog nooit problemen gehad met statische elektriciteit.Het enige wat ik doe is mij af en toe"ontladen" aan een aardingspin in een stopcontact.

Groeten uit Brugge

Ja .... en ik nieuwe onderdelen in pc's gezet voor reparatie.
Ik 'deed' het meestal met de radiator ....

Groeten uit Arnhem

Hallo,

Groeten uit Brugge

Die metalen pin dus boven in elk stopcontact, dat helpt om je te ontladen?

Die metalen pin dus boven in elk stopcontact, dat helpt om je te ontladen?

Voor John: ja!
Dat moet je wel geregeld herhalen trouwens, want - afhankelijk van de omgeving (bijvoorbeeld nylon vloerbedekking, een droge lucht, veel electromagnetische circuits in de omgeving) is de statische lading snel weer terug.
Ik bedoel: als je bezig bent met de inbouw en je gaat 'even' koffie zetten o.i.d. ....., weer opnieuw.

En wat met mijn vraag over de Bios? Moet ik daar ook in prutsen?

Hoi,

In principe niet. Op het moment dat je alles correct hebt ingebouwd en aangesloten. Detecteert het BIOS de eerste keer alle hardware en kiest zelf de juiste instellingen (tegenwoordig ...).
Mocht dit problemen opleveren dan merk je dat gauw genoeg.

Er schiet me nog iets te binnen. Als ik Windows 7 oem koop, dan krijg ik waarschijnlijk hooguit uit een recovery CD mee. Hoe installeer ik dan Windows 7 eens mijn systeem in elkaar zit?

Nadat je de computer voor het eerst hebt aangezet komt hij met de melding dat hij geen 'boot'-schijf heeft gevonden ....
Dat klopt.
Vervolgens plaats je de schijf en herstart.

Merk trouwens wel dat je nogal onzeker bent ..... weet je wel zéker waar je aan begint?
In principe is het allemaal niet zo moeilijk .... maar toch.
Je zal de eerste niet zijn, die - teleurgesteld - de verdere 'afwerking' toch maar overlaat aan de leverancier van de onderdelen.

En met die recovery CD moet het dan lukken?

Ben inderdaad nogal wat onzeker, maar zou het toch willen proberen.

Hallo,

"wie niet waagt niet wint " wordt er gezegd maar ik zou het zeker proberen.
Je hebt tenslotte een goede back-up hier op het forum en ik hou het zeker in de gaten.
.Dus proberen maar en als er iets niet duidelijk post het hier en we trekken er je doorheen.

Succes:thumb:

OEM is geen recovery cd.
Het is een complete installatie dvd.
OEM betekend Original Equipment Manufacturer.
Je krijgt geen ondersteuning,dat moet je zelf doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan