Plaatsing hittesensors

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastermindzh

Verenigingslid
Lid geworden
10 dec 2008
Goedemiddag :)

heb vandaag mijn bestelling van mijn "nzxt sentry 2" fan controller binnen gehad en heb er al heel wat mee zitten "spelen"

nu wilde ik net toch nog even de temperatuursensors aansluiten (vind ik gewoon geinig! :mad:)

nu heb ik ze dus zitten, en ik neem aan dat ze tegen hogere temperaturen kunnen ookal word mijn cpu geen 30 graden en de rest ook niet.

nu was mijn vraag dus, zitten de sensors goed? zo nee wat zouden jullie anders doen?

(en let wel op de cable management daar doe ik me best al op)

hier de foto's

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Graag op je en jij houden hoor.:p

Je CPU sensor zit niet goed, deze zit zowat buiten de heatsink. (vijfe foto) Je ziet het bruine uiteinde van de sensor op de foto. Hierdoor wordt deze door de cpu fan gekoeld.

Graag op je en jij houden hoor.:p

Je CPU sensor zit niet goed, deze zit zowat buiten de heatsink. Je ziet het bruine uiteinde van de sensor op de foto. Hierdoor wordt deze door de cpu fan gekoeld.

dus ze kunnen wel zo blijven zitten(op die van de cpu na)? zonder schade aan de sensors ofzo?

eerste keer dat ik hittesensors gebruik overigens :P

die cpu sensor, hoe moet ik die dan neerleggen/plakken/hangen :P

Je krijgt nooit de juiste waarde, maar ieder geval zorgen dat het uiteinde van de sensor in het midden van je heatsink zit. Dan zit deze ook in het midden van de CPU fan en pakt het minste "wind" van de fan.

nou de hitte van de cpu wordt zoizo door het moederbord gemeten :) dat is eigenlijk ook wel genoeg :)

dacht alleen, nu heb ik 5 hittesensors laat ik ze eens plaatsen :)

maar nu zat ik dus te denken, smelt dat rubber/plastic niet als ze op het mobo liggen of tussen de heatsink geduwt is (want dat moet dus voor de cpu anders blijft de sensor omhoogsteken)

*EDIT* als er een hittesensor kapot gaat geeft dat niks :P ik kocht het apperaat voor de fan control opties :) maar het zou zonde zijn als er iets in de pc ook sneuvelt

Gebeurt niks mee, heb hier ook een pc met die sensors erin. Die draadjes kunnen wel wat hebben hoor.

Gebeurt niks mee, heb hier ook een pc met die sensors erin. Die draadjes kunnen wel wat hebben hoor.

mooi :) dat wilde ik maar even weten

de fan controller zit er al bijna de hele middag in en ik dacht ach heb een uurtje over laat ik eens even de sensors erinzetten :) maarja voor de eerste keer is dat toch lastig :P

(vooral al die kabels zo door elkaar en dan erachter komen dat je cablemanagement niet 100% samengaat met de fan controller :P , maarja dat is het leuke!)

ik wil je erg bedanken :) ik kan nu met een gerust hart de pc even aanzetten en weer met de fancontroller spelen :P

en als er dan toch een sensor sneuvelt zal hij smelten en niet branden :)

Lijkt me erg sterkt dat je die temperatuur haalt, dat een sensor of draad daarvan smelt.

Lijkt me erg sterkt dat je die temperatuur haalt, dat een sensor of draad daarvan smelt.

ach nee nog lang niet :) ( in me laptop eerst wel dat is ook raar afgelopen)

ik haal nu voor CPU (die 1.05ghz geclocked staat) max 27 graden en met alle fans op max is dat onder de 25 (pentium 3 coppermine)

en voor de hdd 23

de rest kon ik eerst dus niet meten doordat er geen sensors voor waren :P

nogmaal hartelijk bedankt! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan