Probleem bij openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoOoo

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Dag ik ben marco.Ten eerste wil ik even zeggen dat ik windows xp home edition heb maar op de bijlagen zie je het uiterlijk van vista omdat ik er jaren geleden transformation pack erop gezet heb.

Ik heb een probleem bij openen van bestanden enzo sinds gisteren.Als ik een mp3 nummer erop wil zetten en dubbel klik erop krijg ik steeds openen met,als ik dan media player aan klik herkent die em niet.Als ik op de mp3 rechtermuis knop doe en dan openen met media player doet die het wel.Dit zelfde heb ik ook met spellen en programmas wat ik allemaal wil openen.Bij speller moet ik bijvoorbeeld rechtermuisknop en dan start klikken,als ik gewoon erop dubbel klik doet die het niet.Mijn vraag is hoe kan ik dit oplossen.Ik heb de ballen verstand van computers dus weet me hier geen raad mee.Graag simpele duidelijke antwoorden wand anders zal ik er niks van gaan snappen,excuses hiervoor.Heb bijlagen toegevoegd van wanneer het wel werkt en wanneer niet.

Bijlagen

• dubbel klik werkt niet.jpg
    dubbel klik werkt niet.jpg
    88,2 KB · Weergaven: 40
  • mp3 openen lukt.jpg
    mp3 openen lukt.jpg
    85,5 KB · Weergaven: 32
  • dubbel klik cod4 werkt niet.jpg
    dubbel klik cod4 werkt niet.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 50
  • cod4 openen lukt wel.JPG
    cod4 openen lukt wel.JPG
    95,3 KB · Weergaven: 39
  • help en ondersteuning werkt niet.JPG
    help en ondersteuning werkt niet.JPG
    67,8 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Doe het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
assoc .exe
ftype exefile
assoc .mp3
ftype mp3file

Meld ons wat bovengenoemde 4 commando's in CMD.EXE aan uitvoer geven.

Tijs.

lukt niet,als ik bij uitvoeren cmd.exe typ en dan op oke krijg ik ook de melding openen met,zoals ik bij de vorige bijlagen liet zien.

Bijlagen

• openen met.JPG
    openen met.JPG
    93,3 KB · Weergaven: 53
  • cmd..JPG
    cmd..JPG
    73,2 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Doe die 4 commando's dan in: Start -> Uitvoeren -> command.com

We horen het wel.

Tijs.

Als ik command.com doe krijg ik een melding en als ik die 4 commands probeer krijg ik een ander melding maar bij alle 4 dezelfde melding,,,dus heb van assoc alleen een bijlage toegevoegd en niet van de andere 3,en van command.com heb ik een bijlage toegevoegd.

Bijlagen

• command. com.jpg
    command. com.jpg
    90,6 KB · Weergaven: 38
  • alle 4 commandos.jpg
    alle 4 commandos.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 36
Het ziet er slecht uit, vrees ik: Zo te zien speelt Symantec anti-virus software (=Norton of andere anti-virus) nu óók nog mee in de ellende.

Persoonlijk zie ik niet veel andere mogelijkheden dan volledige herinstallatie van Windows (al dan niet via een of andere herstel-cd of opstart-optie die vanaf de harde schijf Windows weer terugzet naar de fabriekswaarden).

Let wel op dat je eerst je (muziek-, documenten-, plaatjes-) bestanden, instellingen, mail etc. zult moeten veiligstellen (op memory-stick bijv.) voordat je besluit tot een herinstallatie.

Je kunt natuurlijk ook nog even wachten en kijken of iemand anders hier op het forum nog suggesties voor je heeft.

Tijs.

Oke maar wat is hier de oorzaak van??Dit kan toch niet zomaar gebeuren.En formateren enzo kan ik allemaal niet wand heb er geen verstand van en weet zo ook niet wie dat kan doen voor mij :shocked: dit word dus gezellig.

Laatst bewerkt:
Oke maar wat is hier de oorzaak van??Dit kan toch niet zomaar gebeuren.En formateren enzo kan ik allemaal niet wand heb er geen verstand van en weet zo ook niet wie dat kan doen voor mij :shocked: dit word dus gezellig.

Tsja, hoe het kon gebeuren kan ik niet beoordelen. Vaak is het virussen of trojans of andere malware, maar het kan (ook) bijv. kapotte bestanden zijn, register-instellingen die door de installatie van een of ander pakket niet meer aan te passen zijn etc.

Je kunt altijd kijken wat de Packard Bell handleiding van je systeem zegt over het terugzetten naar fabriekswaarden. Waarschijnlijk hoef je daarbij zelf niet te formatteren maar wordt dat automatisch voor je gedaan, of misschien wordt er niet geformatteerd maar alleen de Windows map en de C:\Program Files map overschreven. Kijk het na in het boekje/documentatie dat hoort bij je computer.

Stel in ieder geval je bestanden, mail etc. veilig voordat je ermee aan de slag gaat. En natuurlijk kun je ook met alle software + de handleiding + de pc een PC-reparateur het werk laten doen. Wellicht kan die je ook helpen met het veiligstellen van je documenten, mail etc.

Tijs.

Wil er trouwens nog 1 ding bij aan toevoegen,ik kreeg opeens een XP 2010 Virusscanner melding wat ik op mn pc nog nooit eerder had gezien en sindsdien heb ik dit geknoei,was ik even vergeten te zegge maar bij deze.Heb nooit een virus scanner van xp 2010 erop gezet dus waar komt dat dan weer vandaan :confused: krijg bijna het idee dat dit er iets mee te maken heeft.:confused: en daarna free versie van spyware docter gebruikt,en sinds dien ben ik weer van die XP 2010 Virusscanner of melding wat het ook is weer vanaf.Maar deze problemen zijn wel blijven hangen.

Laatst bewerkt:
Hey dnties bedankt voor je hulp,,,ik heb het al gevonden,alles werkt weer prima ik heb zoals ik hierboven vermeld heb op andere forum opgezocht over die xp 2010 en ben daar tot de oplossing gekomen,moest een reg file downloaden en op ja klikken.die xp2010 melding bleek zelf een onderdeel van een virus te zijn geweest.Hier is de link waar ik het gevonden heb.

http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=25888&start=0

Ik hoop hiermee dat ik wat heb terug kunnen doen.Bij mij werkt alles weer helemaal perfect en hoop dat anderen met dit probleem hier ook wat mee kunnen. :)

Groeten marco

Aha, dus toch malware op je systeem (in jouw geval een 'rogue' (=nep) anti-virus programma). Zie eerdere posting waarin ik het 'verdacht' vond dat wel (o.a.) explorer.exe gestart was voor het weergeven van je bureaublad etc.

Mooi dat je wat gevonden hebt. Graag je vraag nog op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan