Word formulier én macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prozac1970

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Beste mensen,

Ik heb een formulier gemaakt in MSWord 2003, als sjabloon.

Nu ben ik op zoek naar een stukje VBA-code dat, na alles in het formulier ingevuld te hebben, het document opslaat met een aantal variabelen uit het formulier. Bijvoorbeeld opslaan als: [vaste naam document]_[date1]_[waarde Text22].doc

Waarbij de waardes [date1] en waarde [Text22] staan voor de waardes die zijn ingevuld bij deze bladwijzers/keuzelijsten in het formulier. De waarde [vaste naam] wil ik graag zelf bepalen en daadwerkelijk voor iedereen (voor ieder document gebaseerd op dit sjabloon) als vaste waarde aan de documentnaam mee kunnen geven.

Graag inclusief error handeling... De gebruiker van het formulier moet verplicht worden om het formulier op te slaan. Alsmede de spellingscontrole moeten doorlopen...

Dit stukje code heb ik inmiddels:
Code:
 Unload Me
    Set frmBrief = Nothing

ActiveDocument.CheckSpelling
    ActiveDocument.Save

End Sub
Help iemand?

Dank voor jullie tijd,

Marcel

Laatst bewerkt:
Volgens mij bestond Prozac in 1970 nog niet.

Is het niet handiger bij het openen van het bestand het automatisch onder een bepaalde naam te laten opslaan ? Dan hoef je de gebruiker niet met onnodige zaken lastig te vallen.

Code:
Private Sub Document_Opem()
  Activedocument.SaveAs "E:\correspondentie\voorbeeld " & format(date,"yyyy_mm_dd"). & ".doc"
End Sub

Volgens mij bestond Prozac in 1970 nog niet.

Is het niet handiger bij het openen van het bestand het automatisch onder een bepaalde naam te laten opslaan ? Dan hoef je de gebruiker niet met onnodige zaken lastig te vallen.

Code:
Private Sub Document_Opem()
  Activedocument.SaveAs "E:\correspondentie\voorbeeld " & format(date,"yyyy_mm_dd"). & ".doc"
End Sub

Ben dus 17 jaar te vroeg :D En ik val gebruikers graag lastig... Waarom? Omdat er veel gebruik wordt gemaakt van dit sjabloon en ik uniformiteit in de opgeslagen bestandsnamen wil brengen. We doen het nu handmatig en dat is niet handig. het enige dat variabel is, is de bestandlokatie indien met buiten is en gebruik maakt van een gast-pc en een usb-stick...

kan dit werken?
Code:
Activedocument.SaveAs value.date1 & value.text22 & ".doc"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan