Xp downgrade...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Beste forumbezoekers,

Ik heb hier een oude laptop met 256 mb ram. Hier draait windows xp op. Dit gaat ontzettend langzaam. Ik heb al bijvoorbeeld de visuele effecten enz op ''lelijk'' gezet. Maar ik kan hem niet eens fatsoenlijk beveiligen dan wordt hij traag. Ik wou hem dus graag downgraden naar een oude windows, ik heb dit geprobeerd maar om de een of andere reden lukt ditniet. Hij blijft in de format van de setup hangen op 28% etc. Het lukt niet,als ik windows xp opnieuw installeerd gaat het zonder problemen. Wie weet een oplossing?

Alvast bedankt,

Dennis

groter ram geheugen kopen????

en wa het beste lijkt een nieuwe kopen want als ie nou al traag is met bijna niks erop dan zal ie met de andere dingen ook wel traag zijn

Hoi !

Win 2K draait prima op 256 Mb.....

En............geen validatie-gezeur !

Greetz,

Harry.

Allereerst iedereen bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb 2 snelle pc's maar ik zit hier ook mee bezig. Win2K ga ik zeker eens naar kijken. Ik had geprobeerd van windows xp terug te gaan naar windows 2000 maar dan bljift hij hangen tijdens het formatteren. Dus doe ik iets verkeerd of komt dit gewoon dat je moelijk terug kunt.

Laatst bewerkt:
allereerst iedereen bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb 2 snelle pc's maar ik zit hier ook mee bezig. Win2k ga ik zeker eens naar kijken. Ik had geprobeerd van windows xp terug te gaan naar windows 2000 maar dan bljift hij hangen. Dus doe ik iets verkeerd of komt dit gewoon dat je moelijk terug kunt.

:d:d

Hoi !

Je kunt alleen terug als je op start van de WIN 2-K -CD, kiest voor installeren, kiest voor: de C-partitie verwijderen, de partitie formatteren, en.....de installatie begint....

Greetz,

Harry.

Maar Harry, hij had al geprobeerd terug te gaan naar Win2000 en nu naar Win2K;)

Hoi !

Tja, hoe kom ik dan bij XP ?

M.i. is @TS hier niet echt duidelijk over.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, @Berry, daar word je dus zo moe van....

@T.S.: Win 2000 wordt ook wel Win 2K genoemd, en is exact hetzelfde !

Greetz,

Harry.

Even voor de duidelijkheid, ik had de cd van windows 2000 erin gedaan. De setup word voorbereid, vervolgens kan ik alleen kiezen uit formatteren fat/ntfs dan kies ik ntfs. Dan gaat hij gewoon formatteren vervolgens blijft hij dus op 28% hangen. En met xp gaat hij in een streep door.

Ik heb van alles geprobeerd, maar het draait allemaal niet echt xp op 256 mb ram. Ik heb gekeken nog een extra geheugenstripje 256 Mb erbij kost 35 euro ik had het op de site www.replacedirect.com gevonden. Misschien doe ik dat, iedereen iniedergeval bedankt voor het meedenken

Groeten Dennis

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan