Welke Laptop ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blacksad

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2010
Mijn vader wilt een laptop kopen, natuurlijk wel een goeie.
Zijn budget is zo'n 600 euro.
Maar ik denk niet dat je daar iets fatsoenlijks van kunt kopen.
Hij wilt het vooral voor Internet gebruiken,

Ik had hem een Mac aangeraden, maar die zijn nogal prijzig.
Wat zijn goede en niet zo prijzigge laptops ?

Volgensmij kun je voor €600,- hele mooie notebooks kopen...!

Bij Alternate (internetwinkel) is een hele mooie Compaq in de aanbieding:
kijk hier: http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=pn4hok&

Hij kost €549,- en heeft een goede Dual-Core processor met een totaal van 2 x 2,1 GHz i.c.m. maarliefst 4 GB RAM.
Hij is 17" breedbeeld, dus goede film kwaliteit.
Het enige wat mist is de draadloze-N verbinding voor snel internet...

Laatst bewerkt:

Dat zijn wel erg weinig 'wensen en eisen' (want zo heet dat in ict-jargon) om een goede keuze en advies op te baseren.
De enige zijn:
- een prijsindicatie
- dat ermee 'gesurfd' moet kunnen worden.

Ander mogelijke (voor een leek die 'pa' wellicht is ....)
- gebruikt als hoofdcomputer of als desktopvervanger.
- wat zal hij er - gezien mogelijke belangstelling - in de nabije toekomst verder mee gaan doen (fotografie, muziek, film, 'verzamelaar') .... wellicht.
- gaat er draadloos mee gewerkt worden (veel 'mobiel' gebruik m.a.w.) of krijgt hij een vaste plek.

Ja, ik had er al mijn twijfels over of ik dat wel kon zeggen.

Maar waarom kan dat eigenlijk niet?

die 4.2 zal nooit gehaald worden.;)
Zie het als 2 auto's die beide 100km/u uur rijden.Wil niet zeggen dat ze dus 200km/u rijden.
Ze blijven dus 100km/u rijden al werken ze wel samen om in dat uur 200km af te leggen.:D

http://www.azerty.nl/1-1239-243387/msi-ex627-408nl-core-2-duo-t.html

Mooie laptop met een krachtige 2,2Ghz Dual Core. Ook een videokaart zonder gedeeld geheugen, wat redelijk bijzonder is bij laptops uit die prijsklasse.

4GB RAM
500GB hardeschijf.
Intel Core 2 Duo T6600 2.2 GHz
16'' Breedbeeld Scherm
ATI Mobility Radeon HD 4570 met 512MB geheugen!
IEEE 802.11n voor snelle draadloze verbinding.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja maar denk gezien waar het notebook voor gebruikt gaat worden dat het daar wel voldoende voor is en eigenlijk voor dat doeleinde deze wel voldoende is

Hoi,

Ja maar denk gezien waar het notebook voor gebruikt gaat worden dat het daar wel voldoende voor is en eigenlijk voor dat doeleinde deze wel voldoende is

Zijn budget is 125 euro hoger, en je kiest weer een laptop met een lange levertijd... Als hij er nog is wat anders mee wilt doen kun je beter iets kiezen in de 600 euro prijsklasse die een stuk sneller is.

Zijn budget is 125 euro hoger, en je kiest weer een laptop met een lange levertijd... Als hij er nog is wat anders mee wilt doen kun je beter iets kiezen in de 600 euro prijsklasse die een stuk sneller is.
Ga me nu niet vertellen dat het voor internet deze pc het niet aan kan en 10 dagen is overbrugbaar volgens mij.En dat is het hoofddoel volgens de topicstarter maar gezien het budget zou ik dus voor mijn eerste optie gaan

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik denk dat ik voor de dv6-1320sd van HP zou gaan.

- 4Gb ram én Win7-64-bit uitbreidbaar tot 8Gb
- goeie waardering in Computer!Totaal

Prijsje? Ook niet onaardig .....

Zeker een mooi laptopje voor een goede prijs, ook hier weer een aparte videokaart.

En modag, ik zeg niet dat die laptop te slecht ervoor is. Ik zeg alleen dat als hij er nog wat meer mee wilt doen die laptop niet zo'n goede keus is.

Hoi.

Oke ja begrijp ik daarom kwam ik al met de eerste optie en levertijd is voor ons misschien een probleem maar voor vaders moet dat kunnen.:D:D

Buh ... ??

Heerlijk hè jongens, zo'n discussie ...... (vandaar mijn duit in het zakje met die HP :p)

Ik hou mijn argument: meer gerichte info over wensen etc. overeind om er überhaupt iets 'zinnigs' over te kunnen zeggen.....

Ander mogelijke (voor een leek die 'pa' wellicht is ....)
- gebruikt als hoofdcomputer of als desktopvervanger.
- wat zal hij er - gezien mogelijke belangstelling - in de nabije toekomst verder mee gaan doen (fotografie, muziek, film, 'verzamelaar') .... wellicht.
- gaat er draadloos mee gewerkt worden (veel 'mobiel' gebruik m.a.w.) of krijgt hij een vaste plek.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan