8500GT of 6800GT? (256mb)

Status
Niet open voor verdere reacties.

RowanP

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Hallo,

Ik heb momenteel dit draaien:
AMD Athlon XP 2600+
Nvidia Geforce 6800 GT Gainward Golden Sample (256mb)

ik kan van een vriend dit overnemen:
AMD Athlon 64 X2 (als het goed is 4200+, dual core iig)
MSI NX 8500GT-TD256 (256mb)

nou heb ik even op toms hardware gekeken:
http://www.tomshardware.com/charts/...q3-2008/3DMark06-v1.1.0-3DMark-Score,794.html

en vond de 2 dichtbij elkaar:
Nvidia Geforce 8500 GT * 256 MB -> 2378
Nvidia Geforce 6800 GT * 256 MB -> 2302

maar als ik ze naast elkaar laat kijken ziet het er naar uit dat de 6800GT bijna iedere keer sterker is (en dat daarbij ineens de 8500GT 512mb editie gepakt wordt!).

Mijn vraag is;
Welke combi is beter? Ik ben niet echt een zware gamer, maar ben wel genoodzaakt om Company of Heroes toch wel op low te moeten spelen met mijn huidige set.

Oh en nog een extra vraag (aangezien de moederboards dan evt geswitched gaan worden). Kan ik de hardware gewoon overzetten zonder softwarematige problemen (in windows xp) of moet ik een ghost o.i.d. maken?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

gr Rowan

Hoi....

Ff gezien je eerder vraag.
Daar had je het over een agp uitvoering.
Je hebt nu een vergelijk van de 6800 en een 8500?
De 8500 is sowieso een pci-e.de 6800??

Maar ik zou voor de 6800 gaan btw.Dat was toendertijd in die generatie een topkaartje.

Bij verzetten van moederborden zal je je OS opnieuw moeten instaleren btw.

naja de grap is dus dat ik van moederboard moet switchen als ik voor de dual core + 8500 ga.
Dus in dat geval is het 1 van die 1 combi's.

de 8500 is pci-e, en de 6800 is agp.
Het ene moederboard heeft agp, maar kan alleen de XP serie van agp aan / het andere moederboard heeft de dual core en de 8500 erop gemonteerd staan (maar heeft weer geen agp!)
Ik moet dus kiezen tussen die twee combinaties. Ik weet niet hoeveel moederboards uithalen op dit gebied, dus ik heb ze uit de vergelijking gehaald.

8500 + 64 Dual core > 6800GT + XP 2600+? of andersom?

Laatst bewerkt:
Maar heeft iemand een precieze antwoord op mijn vraag?
Welke van de 2 combi's is het beste?
de 8500GT + 64 Dual core, of
de 6800GT + XP 2600?

ik zou gaan voor de dual core setup want je hebt dan dual core en als je later eens wilt upgraden heb je nog meer keus denk ik

ik zou gaan voor de dual core setup want je hebt dan dual core en als je later eens wilt upgraden heb je nog meer keus denk ik

Hoe kom je daarbij dan zonder te weten om welk moederbord het gaat?
Is het toevallig een Socket 939, dan heb je al een probleem!

Hoe kom je daarbij dan zonder te weten om welk moederbord het gaat?
Is het toevallig een Socket 939, dan heb je al een probleem!

ik heb even gekeken en het is inderdaad een Socket 939.
hoe gelimiteerd ben ik dan?

---

echter zal ik verder weinig aan deze computer hierna veranderen. deze zal namelijk thuis blijven staan mocht ik uit huis gaan. ik koop dan gewoon een nieuwe, betere, desktop voor op mn kamer.

Laatst bewerkt:
ik heb even gekeken en het is inderdaad een Socket 939.
hoe gelimiteerd ben ik dan?

---

echter zal ik verder weinig aan deze computer hierna veranderen. deze zal namelijk thuis blijven staan mocht ik uit huis gaan. ik koop dan gewoon een nieuwe, betere, desktop voor op mn kamer.

Zeer gelimiteerd! Voor Socket 939 is geen processor meer te koop, ontwikkeling staat stil.
Gewoon helemaal niet kopen!!!

Zeer gelimiteerd! Voor Socket 939 is geen processor meer te koop, ontwikkeling staat stil.
Gewoon helemaal niet kopen!!!

gelukkig krijg ik hem, dus kosten = 0 :)
Ik heb overigens wel een socket A draaien nu, en wat ik in de manual zag staat heb ik daar sowieso al helemaal niks aan.

maar zoals ik al zei ga ik verder niks meer met deze computer doen. Dus de toekomstmogelijkheden van deze pc zijn irrelevant.

Is dus de combinatie 8500GT + 64 Dual core beter dan de 6800GT + XP 2600?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan