Dell AIO 922 met Vista laten werken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

stone17

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Goedemorgen Forumlezers,

Ik probeer een Dell AIO 922 printer te laten werken met Windows Vista.
De installatie Dell printer cd gebruikt maar als ik wil afdrukken krijg ik de melding
"Dit bericht kan niet worden afgedrukt"
Moeten er andere drivers komen?of...........
Wie kan mij helpen??
Alvast bedankt,

mvg

Laatst bewerkt:
Wel handig als je vermeld om welke printer het gaat.

Maniac2003,

Scherpe opmerking!!
Maar het gaat om een Dell AIO 922

Bedankt

Eerste wat je moet doen is ervoor zorgen dat de testpagina kan worden afgedrukt.
Doe het volgende: [Windows-toets]r toetscombinatie -> control printers
Kijk na of er wat in de wachtrij staat van de printer (dubbelklikken voor overzicht hiervan), dat de printer niet (in Windows) op off-line staat of op status Onderbroken.
Rechtsklik op de getoond printer, kijk of er ergens vinkjes aan staan, en kies daarna Eigenschappen. Kijk in tabblad Poorten na of de printer wel gekoppeld is met het juiste 'uitvoerapparaat' (USB-poort, LPT-poort etc.).
In het tabblad Algemeen kun je een Testpagina afdrukken. Zorg ervoor (o.a. met de instructies hierboven) dat dat in ieder geval werkt.

Als de testpagina uiteindelijk gelukt is, kijk dan in het programma waar je eerst in wilde afdrukken of (bijv.) het papierformaat van het af te drukken document wel overeenkomt met die van je printer. Kijk ook na of je wel echt naar de AIO afdrukt (oftewel: Gebruik niet het print-knopje maar [Ctrl-]P toetscombinatie, zodat je kunt zien welke instellingen er gebruikt worden.

Succes,

Tijs.

Zo te zien zijn er geen Windows 7 drivers maar wel Windows Vista drivers, installeer die anders.
LINK
Wel wazige beschrijvingen trouwens met 3 dezelfde drivers voor Vista.

Maniac2003 of Forum lezers,

Ik heb een driver geinstalleerd maar of dit de juiste is?(R151371.exe)
Want het testprintje komt er nog steeds niet uit.
Ik heb vinkje bij "als standaard printer instellen" en een vinkje bij LPT2, dus dat lijkt mij goed.
Moet er misschien nog iets met mijn Norton beveiliging gebeuren?
Ik ben benieuwd?

mvg,

Lijkt mij inderdaad een driver die moet werken. Maar die printer is dus aangesloten met een ouderwetse printerkabel?

Maniac2003 of Forum lezers,

Ik heb een driver geinstalleerd maar of dit de juiste is?(R151371.exe)
Want het testprintje komt er nog steeds niet uit.
Ik heb vinkje bij "als standaard printer instellen" en een vinkje bij LPT2, dus dat lijkt mij goed.
Moet er misschien nog iets met mijn Norton beveiliging gebeuren?
Ik ben benieuwd?

mvg,

Lijkt me van niet: LPT2 is de tweede printerpoort, maar de meeste computers hebben maar 1 printerpoort, dus als je met een printerkabel uitprint lijkt het me kansrijker als je LPT1 selecteert.

Tijs.

Goedemorgen,

dnties:ik ga LPT1 proberen!!

maniac2003:ik heb een Belkin Pro USB 2.0 kabel met heleboel getallen erachter.
(UL E204816 cm75C 28awg/2c and 20awg/2c UL E166307 awm2725 80c FTI13660)
Dus of dit een oude kabel is ??

bedankt

mvg

Laatst bewerkt:
Als de printer via USB is aangesloten lijkt mij dat als jij aangeeft dat de printer via LPT is aangesloten het logisch dat je niet kunt printen, aangezien dat dus niet de correcte aansluiting is.

Forumlezers,

Mijn printer probleem wil nog niet vlotten!!
De AIO staat als standaard printer aangevinkt en op printerpoort LPT1
Ik heb driver R151371.exe geinstalleerd.(waar kan ik zien of hij met deze driver werkt?)
Als ik nu wil printen geeft hij fout in parameter aan dus wat nu?(testprint leukt ook niet)
Wie weet een oplossing?
Alvast bedankt

Je printer is een USB printer. Een LPT poort komt er dus niet bij te pas, en moet dus niet gekozen worden.

Wat ik zou doen is het volgende: Sluit de printer aan via de USB aansluiting op de computer. Open Printers en Faxapparaten ([windows-toets]r toetscombinatie -> control printers)
Kies Printer toevoegen (o.i.d), geef aan dat de printer lokaal aangesloten is én laat het vinkje bij "Plug-and-play printer detecteren" geactiveerd.
Als het goed is wordt er dan een nieuwe printer toegevoegd. Hopelijk werkt die dan in 1 keer.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan