Videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MennoA

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2010
Hallo,

2 weken geleden kon ik mijn laptop niet meer opstarten, toen heb ik hem opnieuw geinstalleerd, helaas kon ik alles wat er op stond niet behouden dus dat is nu weg.

vandaag wilde ik TheSims 3 er weer op zetten (die stond er voor de herinstallatie ook al op)
maar toen ik TheSims 3 had geinstalleerd en hem wilde starten kreeg ik deze melding:

''Het spel kan niet gestart worden
Apparaat 0 kan dit spel niet draaien
geen ondersteunende videokaart gevonden. controleer de hardware van je systeem.''

Ik vind het een beetje raar want ik heb hier verder nooit problemen mee gehad, dus misschien is mijn videokaart naar de *****?

Ik heb een Acer Aspire 5920G en volgens mij een 512MB videokaart van NVIDIA.
Hopelijk kan iemand mij helpen

Welkom op Helpmij.:)

Na het herinstalleren ook de chipset driver en videokaart driver geïnstalleerd?

Instaleer je drivers van je Cd/Dvd die meegeleverd is of vanaf de fabrikant site

slechts met dat spel?

niet check even of je drivers correct heb geinstalleerd

Instaleer je drivers van je Cd/Dvd die meegeleverd is of vanaf de fabrikant site

Zo hey, jullie zijn snel. bedankt voor de snelle reacties. Ik moet er nog trouwen wat dingen bij vertellen. ten eerste heb ik niet zoveel verstand van computers ect.

Ik heb mijn laptop nu ongeveer anderhalf jaar en ik heb hem al 1x vaker opnieuw moeten installeren, maar toen lukte dat dat gewoon tijdens het opstarten met ''Alt+F10''. maar laatst lukte dat ook niet.

Toen ben ik naar de ICT beheerder van mijn school gegaan, en die heeft er een disk van windows 7 ingeknald om hem opnieuw te installeren (ik had daarvoor ook win7) toen gaf hij ook aan dat ik mijn data enz. niet kon behouden enzo. Maar alle standaard acer software die er ook op stonden toen ik hem kocht zijn ook allemaal weg enzo.

dus misschien kan het daar wat mee te maken hebben.

slechts met dat spel?

niet check even of je drivers correct heb geinstalleerd

Met ander spellen heb ik er ook last van. Bijvoorbeeld met GTA San Andreas, als ik op die snelkoppeling druk gebeurd er helemaal niks, ik krijg zelfs geen melding.

Hmm wat kan er niet in de ICT..
Ik zal wel even wat drivers zoeken
32bit of 64bit
dit kun je vinden bij " Start>Rechtermuisknop op computer>Eigenschappen "

Nadat ik dat las, zou ik alle drivers er meteen even op zetten.

Hmm wat kan er niet in de ICT..
Ik zal wel even wat drivers zoeken
32bit of 64bit
dit kun je vinden bij " Start>Rechtermuisknop op computer>Eigenschappen "

Ik heb nu 64bits, maar voordat die ICT-beheerder hem herinstalleerde had ik volgens mij 32bits, ik moet erbij zeggen dat ik het verschil niet weet omdat ik hier totaal geen verstand van heb.

Gezien jullie reacties moet ik iets doen met de ''drivers'' . maar ik snap niet helemaal wat jullie er mee bedoelen.

Laatst bewerkt:
Drivers dat zijn onderdelen die bijv de videokaart stuurd
daarom zijn die ook erg belangerijk.
Zonder Drivers werkt je Pc meestal niet optimaal.

Drivers dat zijn onderdelen die bijv de videokaart stuurd
daarom zijn die ook erg belangerijk.
Zonder Drivers werkt je Pc meestal niet optimaal.

Ok, bedankt. Maar hoe kan ik dit probleem precies oplossen?

door drivers te instaleren wat voor moederbord heb je?

door drivers te instaleren wat voor moederbord heb je?

Zoals ik al zei heb ik niet zoveel verstand van computers,
Maar moederbord is volgens mij Acer, Inc. Chapala. maar dat weet ik dus niet zeker omdat ik niet helemaal weet waar ik moet kijken.

maar die drivers installeren hoe doe ik dat?

Download Everest home edition daar kun je alles makkelijk mee vinden.

Hallo,

2 weken geleden kon ik mijn laptop niet meer opstarten, toen heb ik hem opnieuw geinstalleerd, helaas kon ik alles wat er op stond niet behouden dus dat is nu weg.

vandaag wilde ik TheSims 3 er weer op zetten (die stond er voor de herinstallatie ook al op)
maar toen ik TheSims 3 had geinstalleerd en hem wilde starten kreeg ik deze melding:

''Het spel kan niet gestart worden
Apparaat 0 kan dit spel niet draaien
geen ondersteunende videokaart gevonden. controleer de hardware van je systeem.''

Ik vind het een beetje raar want ik heb hier verder nooit problemen mee gehad, dus misschien is mijn videokaart naar de *****?

Ik heb een Acer Aspire 5920G en volgens mij een 512MB videokaart van NVIDIA.
Hopelijk kan iemand mij helpen

de drivers inderdaad

http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk
klik daarop (met internet explorer) en klik op 'graphics drivers' onder 'option 2'.
hij was toch van nvidia? dat zei je.

Laatst bewerkt:
Mensen tochhhhh

Dit gaat niet goed!!!
de w7 drivers zijn gewoon via de acer site te halen Volg even de stapen naar je typenr aspire 5920g
Er zit btw een ati OF een nvidea chip in.

Waarom zo omslachtig allemaal.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan