Antivirus XP 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Het is dat ik Google Chrome nu gebruik, anders kon ik uberhaupt niet op deze site komen.

Hoe kom ik van die hinderlijke pop-up af? Heb het sinds vandaag, vanmiddag.
Via IE7 kan ik nergens in, verschijnt iedere keer het boxje over antivirus xp2010.

:evil:

doe deze 2 scans eens
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389661

en als dat niet helpt formateren en windows eropnieuw opzetten

Wat goed zeg! :thumb:

Heb idd een scan gedaan en het icoontje rechtsonder, de boosdoener, staat er niet meer.
Alleen zie ik pictogram van antivirus software van Ziggo (donkerblauw driehoekje) er niet meer staan, waar ik nb wel voor betaal. Is ie nu echt verdwenen of zou deze ergens verstopt staan?
Ga morgen maar op onderzoek.

Spyware doctor is als snelkoppeling op bureaublad geplaatst. Vraag me af of de software permanent op mijn pc moet blijven staan.

Bedankt in ieder geval, ben er echt reuze mee geholpen. :D

Heb me wel lens zitten peinzen hoe ik toch aan die antivirus xp 2010 ellende kwam.
Zou het kunnen via Facebook, waar ik een account heb zitten (kom er zelden) en ik kan me herinneren dat ik vanmiddag daar iets moest downloaden o.i.d. Ze hebben hun website aangepast.

Maar goed, kan nu zowel via Chrome en/of IE7 gewoon surfen.

Dank dank dank. :)

Misschien moet je dan eens even kijken of je antivirus er nog op staat, ik ken het namelijk niet is dat gewoon standaard meegeleverd van Ziggo? Dan zal je even moeten kijken bij configuratie scherm of hij er nog tussen staat anders moet je hem even opnieuw installeren de software,

Misschien moet je dan eens even kijken of je antivirus er nog op staat, ik ken het namelijk niet is dat gewoon standaard meegeleverd van Ziggo? Dan zal je even moeten kijken bij configuratie scherm of hij er nog tussen staat anders moet je hem even opnieuw installeren de software,

Nu dat weer :eek:: ander probleem, kan niet in het conf scherm om het te checken, krijg ik nu een melding van iets met rundll32.exe - toepasing niet gevonden...
Hoe los ik dit op?

F-Secure is idd een internetbeveiliging van Ziggo, waar ik een maandelijks bedrag voor betaal.

Dat spyware/virus gedrocht heeft aan uw systeem bestanden zitten knagen.

Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd-rom-station.
Klik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ expand X:\i386\rundll32.ex_ c:\windows\system32\rundll32.exe in het vak Openen, waarbij X de letter van het cd-rom-station is.
Start de computer opnieuw op.

ps: kan je bv. uw kladblok openen? Ik vermoed dat dit ook niet zal werken.

OMG....heb ik natuurlijk niet. Copie CD Windows XP.

Gewoon van een bevriend iemand CD lenen, kan dat, als ie hem heeft..
Voor de veiligheid de tower naar MyCom of zo brengen om het opnieuw te laten installeren, kan natuurlijk ook.

Heb wel gegoogled en kwam dit tegen.
http://windowsexpert.us/Rundll32.html

Proberen waard?

Baal er echt van! :evil:

Hoi,joanne
Kun je het logje van MalwareBytes eens plaatsen

Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.
Post de inhoud van dit log hier in het Forum(mbam-log-XX-XX-XXXX.txt)

OMG....heb ik natuurlijk niet. Copie CD Windows XP.

Gewoon van een bevriend iemand CD lenen, kan dat, als ie hem heeft..
Voor de veiligheid de tower naar MyCom of zo brengen om het opnieuw te laten installeren, kan natuurlijk ook.

Heb wel gegoogled en kwam dit tegen.
http://windowsexpert.us/Rundll32.html

Proberen waard?

Baal er echt van! :evil:

Maakt niet uit van wie die CD is.

Als je uw pc binnenbrengt en het is gratis, dan zou ik het ook doen. Als de kost je niet veel uitmaakt, kan je het ook doen.
Als je een Rundll gebruikt van het internet, moet je zeker opletten van welke site. Wat daar kan terug mee gefoefeld zijn. (foefelen, beter bekend als "rotsoojen" in Nederland, vermoed ik)

ps:
Heb je reeds geprobeerd om je kladblok te openen?

het goeie nieuws is

1. dat ik kladblok nu gewoon kan openen
  2. dat ik het configuratiescherm nu normaal functioneert
maar ook
dat ik pictogram van internetbeveiliging van Ziggo weer gewoon rechtsonder heb staan
dat ik eveneens Spamfighter er ook bij heb staan, was ook verdwenen.

PC Tools spyware doctor er ook bij staat, overbodig nu lijkt me. Is allemaal dubbelop, lijkt me.

Hoe dat zo?

Ik heb vandaag/vanmiddag pas Malwarebytes gedraaid volgens instructies zoals op Helpmij gemeld gedaan. Een lange exercitie van bijna 2 uur en de 1e keer kennelijk alleen PC Tools spyware laten scannen, haalde alle troep dus niet weg dan.

Malwarebytes heb ik nu wel in mijn configuratiescherm staan en logje ervan heb ik ook, gaat hierbij, voor je info.

Oh ja, na de hele exercitie heb ik de Bekijk Resultaten (met de infecties dus) bekeken en vervolgens verwijderd. Voor alle zekerheid wel een printscreen gemaakt/

Het ziet er naar uit dat het nu allemaal wel goed functioneert.

Thx voor het meedenken. :thumb:

Sta open voor op-/aanmerkingen van jullie kant.

Bijlagen

@joanne
Vergeet niet om een Systeemherstel door te voeren

MvG

Laatst bewerkt:
@Arretje, Links verwijdert. tis niet de eerste keer dat je hierop gewezen word. Op voorhand doorverwijzen naar andere fora is niet nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan