XP logt steeds weer uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

vikernu

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Hallo,

Ik heb een probleem met XP. Na het aanmelden meld t hij zich automatisch meteen weer af. Ik heb al vele zaken opgezocht en uitgevoerd maar niets helpt.
Ik heb de userinit.exe al gekopieerd ipv wsaupdater. ik heb de waarde in het register al aangepast,en staat op C:\WINDOWS\system32\userinit.exe, (inclusief de komma).

Heeft er iemand een oplossing, of zit er maar 1 ding op: XP opnieuw installeren?

Alvast dank!

1. Op die zelfde lokatie in de registry (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon), staat daar de waarde van Shell goed ingesteld op Explorer.exe?
2. Staat jouw Windows ook inderdaad in de C:\Windows map?
3. Werkt inloggen in Veilige modus wel?
4. Maak eens een nieuw gebruikersaccount aan, log daarop in en kijk of je het probleem daar ook hebt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
1. Op die zelfde lokatie in het de registry (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon), staat daar de waarde van Shell goed ingesteld op Explorer.exe?
2. Staat jouw Windows ook inderdaad in de C:\Windows map?
3. Werkt inloggen in Veilige modus wel?
4. Maak eens een nieuw gebruikersaccount aan, log daarop in en kijk of je het probleem daar ook hebt.

Succes,

Tijs.

1: de waarde van Shell staat op Explorer.exe
2: ja
3: nee, hetzelfde verhaal
4: kan ik dat ik DOS? Ik krijg bij het scherm van de Veilige Modus wel de administrator-account erbij, maar ook daar meld ie meteen weer af. Kom gewoon echt niet in Windows.

Je kunt een nieuwe gebruiker maken vanuit 'dos', maar dan moet je al wel (via Veilige modus of anderszins) op XP werken:
net user testuser "wachtwoord" /add
net localgroup administrators testuser /add
exit

Ik krijg haast het idee dat je last hebt van een virus. Beste is dan een nieuwe installatie te doen.

Tijs.

Je kunt een nieuwe gebruiker maken vanuit 'dos', maar dan moet je al wel (via Veilige modus of anderszins) op XP werken:
net user testuser "wachtwoord" /add
net localgroup administrators testuser /add
exit

Ik krijg haast het idee dat je last hebt van een virus. Beste is dan een nieuwe installatie te doen.

Tijs.

Helaas kom ik niet in de veilige modus. krijg weer het keuzescherm met de accounts en dat betekent weer aanklikken, gaat ie weer aan en meteen weer afmelden.
Wordt toch een nieuwe installatie denk ik. :mad:

Herinstallatie lijkt me inderdaad verstandig: Je kunt nu niet veel met het systeem, en wellicht zit het nu vol virussen.

Evt. kun je een reparatie-installatie proberen, maar dat is vrij technisch werk en zeker geen garantie voor oplossing van het probleem waar je nu mee zit: Kijk hier, vanaf "Houd 1 ding in de gaten: Je zult..."

Succes,

Tijs.

Ik heb alles maar opnieuw geïnstalleerd. Leek me de beste en veiligste oplossing.

Ik dank je hartelijk voor je tijd en antwoorden.

Vincent

Herinstallatie lijkt me inderdaad verstandig: Je kunt nu niet veel met het systeem, en wellicht zit het nu vol virussen.

Evt. kun je een reparatie-installatie proberen, maar dat is vrij technisch werk en zeker geen garantie voor oplossing van het probleem waar je nu mee zit: Kijk hier, vanaf "Houd 1 ding in de gaten: Je zult..."

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan