• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mappen tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Otherside

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2008
Hallo mensen,
Ik heb een probleempje.

Omdat ik veel livemuziek van een bepaalde band op mijn HD heb, en ik soms even bezig ben om te zoeken of ik een bepaald concert al heb, leek het mij handig om het allemaal nu eens goed te sorteren.

Dit ga ik op de volgende manier doen:
1. YYYY-MM-DD City, State, Country - Venue (Festival)
1.1 Audio
1.1.1 Audience
1.1.1.1 MP3
1.1.1.2 FLAC
1.1.2 Soundboard
1.1.2.1 MP3
1.1.2.2 FLAC
1.2 Video
1.2.1 Amateur
1.2.1.1 Lossy
1.2.1.2 DVD
1.2.2 Pro
1.2.2.1 Lossy
1.2.2.2 DVD

Nu zoek ik een programma die per hoofdmap weergeeft hoeveel mappen er in elke uiterste submap zitten. Misschien is dit ook mogelijk in Excel?

Hopelijk heb ik mijn probleem duidelijk genoeg uitgelegd en kunnen jullie mij helpen

Alvast bedankt,
Otherside.

Ik heb even snel een voorbeeldje gemaakt in Excel met wat ik bedoel.
Deze staat in de bijlage.

Die eerste kolom moet hij ook automatisch neerzetten, zodat ik niet alles moet gaan intypen.

Bijlagen

Zoek ook eens op TreeSize op google.

Succes,

Tijs.

Ik denk het niet..
Wat ik graag wil, is dat ie in een bepaalde directory (zeg: "H:\Concerten\") alle mapnamen onder elkaar zet in kolom A. Vervolgens moet ie voor elk van deze mappen gaan controleren hoeveel mappen er in de uiterste submappen te vinden zijn. (Dat wil zeggen, hoeveel submappen zijn er in de directory "H:\Concerten\2010-02-22 Voorbeeld\Audio\Audience\MP3", hoeveel in "H:\Concerten\2010-02-22 Voorbeeld\Audio\Audience\FLAC" etc.
Dus dan krijg je 8 waarden achter elke hoofdmap (kolom B t/m I).

Snap je wat ik bedoel?

Vervolgens moet ie voor elk van deze mappen gaan controleren hoeveel mappen er in de uiterste submappen te vinden zijn.

Als je nog mappen hebt in de uiterste submappen, hoe kunnen die dan de uiterste zijn? :(

Er is dus een hoofddirectory (H:\Concerten) die submappen bevat in de vorm van "YYYY-MM-DD City, State, Country - Venue (Festival)". Dit wordt dus "H:\Concerten\YYYY-MM-DD City, State, Country - Venue (Festival)".

Er zijn dus veel van de dikgedrukte mappen.
Deze moeten dus automatisch onder elkaar in kolom A gezet worden.

Snap je het tot zover?

Het volgende onderdeel:
Elke dikgedrukte map heeft een onderverdeling in 2 mappen (audio en video).
Die 2 mappen zijn ook weer onderverdeeld. Zie onderstaand schema voor de totale onderverdeling.

1.1 Audio
1.1.1 Audience
1.1.1.1 MP3
1.1.1.2 FLAC
1.1.2 Soundboard
1.1.2.1 MP3
1.1.2.2 FLAC
1.2 Video
1.2.1 Amateur
1.2.1.1 Lossy
1.2.1.2 DVD
1.2.2 Pro
1.2.2.1 Lossy
1.2.2.2 DVD

Die mappen neerzetten in kolom A zal wel lukken. Is trouwens al veel keren gedaan.

Maar wat met de rest van de kolommen?

Als we deze verdeling er nog eens bijpakken, onderstreep ik nu de mappen die in kolom B t/m kolom I moeten komen te staan.

1.1 Audio
1.1.1 Audience
1.1.1.1 MP3
1.1.1.2 FLAC
1.1.2 Soundboard
1.1.2.1 MP3
1.1.2.2 FLAC
1.2 Video
1.2.1 Amateur
1.2.1.1 Lossy
1.2.1.2 DVD
1.2.2 Pro
1.2.2.1 Lossy
1.2.2.2 DVD

In deze onderstreepte mappen (die ik eerst de uiterste mappen noemde), zitten nog map(pen). Ik wil automatisch laten tellen hoeveel mappen er in de directory van 1.1.1.1 zitten, hoeveel in 1.1.1.2, hoeveel in 1.1.2.1 enz enz
Die waarden moeten in kolom B t/m I komen (zie voorbeeldje wat ik in een bijlage heb gepost).

Hopelijk is nu duidelijk wat ik bedoel, en is dit mogelijk.
Ik wil zelf niet alle mapnamen in gaan typen in kolom A, dus indien mogelijk moet dat ook automatisch gaan.

En bestaan die nummers zoals 1.1.1.2 ook op de harde schijf?

Verandert de eerste 1 vooraan ook voor een ander festival?

En bestaan die nummers zoals 1.1.1.2 ook op de harde schijf?

Verandert de eerste 1 vooraan ook voor een ander festival?

Ik dacht het door deze cijfertjes wat duidelijker te maken. Niet gelukt.
De directory van 1.1.1.2 is dus: "H:\Concerten\YYYY-MM-DD City, State, Country - Venue (Festival)\Audio\Audience\FLAC\"

Laatst bewerkt:
Code:
Sub ZetLijst()
    For Each sf In CreateObject("scripting.filesystemobject").Getfolder("C:\Wim").subFolders
        With Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1)
            .Value = sf.Name
            For i = 1 To 8
                .Offset(, i).Value = CreateObject("scripting.filesystemobject").Getfolder(sf.Path & "\" & Choose(i, "Audio\Audience\MP3", "Audio\Audience\FLAC", "Audio\Soundboard\MP3", "Audio\Soundboard\FLAC", "Video\Amateur\Lossy", "Video\Amateur\DVD", "Video\Pro\Lossy", "Video\Pro\DVD")).subFolders.Count
            Next
        End With
    Next
End Sub

Wigi

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan