Met DS online

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangstajoe

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Hallo,

Ik wil graag met mijn DS online kunnen, maar onze router heeft geen wifi.
Dus ik dacht, als ik nou via een kabel m'n laptop op de router aansluit, en een draadloos netwerkje aanmaak, en de internetverbinding van de kabel deel met m'n draadloos, en dan m'n DS met dat draadloze netwerkje verbinden, en zo dan online kunnen.
Dit lukt niet helemaal, dus begin ik me af te vragen of dit überhaupt wel kan, en als het kan, hoe ik dit moet oplossen..

Alvast bedankt :)

Dat gaat niet lukken zoals jij al zei,
je kan 2 dingen doen:
Router kopen met draadloos,
Of een nintendo wifi stick kopen (kun je met je ds op + je wii)
succes :thumb:

Dat gaat niet lukken zoals jij al zei,
je kan 2 dingen doen:
Router kopen met draadloos,
Of een nintendo wifi stick kopen (kun je met je ds op + je wii)

Jammer.. en trouwens, ik heb wel draadloos, alleen geen wifi voor ds. Maar dat maakt volgens mij ook niet uit.
Ik ga van de wel even kijken voor zo'n nintendo wifi stickje kijken ofzo.
Bedankt he! :)

het kan ook zijn dat je dan een andere instelling moet doen in je router voor je ds.
de ds ondersteund uit het hoofd de de "B" (weet niet uit het hoofd hoe dat precies heet, maar je hebt dan de b/g/n e.d.) en alleen wep beveiliging.

Over het stickje kun je het beste ff kijken bij the free record shop, daar had ik de mijne toen ook gehaald (zorg wel dat je de officiele van nintendo hebt) want had toen ook zo een neppe gekocht en kreeg met geen mogelijkheid me nds erop.

het kan ook zijn dat je dan een andere instelling moet doen in je router voor je ds.
de ds ondersteund uit het hoofd de de "B" (weet niet uit het hoofd hoe dat precies heet, maar je hebt dan de b/g/n e.d.) en alleen wep beveiliging.

Over het stickje kun je het beste ff kijken bij the free record shop, daar had ik de mijne toen ook gehaald (zorg wel dat je de officiele van nintendo hebt) want had toen ook zo een neppe gekocht en kreeg met geen mogelijkheid me nds erop.

Ok, dan ga ik eerst maar met mn router in de weer :D
En bedankt voor de tips he :thumb:

Hoi,
je kunt volgensmij je router gewoon op G of N zetten .
Dit doe ik zelf namelijk ook.
En de ds werkt inderdaad ook alleen maar op Wep versleuteling.

Hoi,
je kunt volgensmij je router gewoon op G of N zetten .
Dit doe ik zelf namelijk ook.
En de ds werkt inderdaad ook alleen maar op Wep versleuteling.

ik wist het niet meer zeker, maar ik dacht dat hij op B moest, kan het fout hebben.
gebruik nu zelf me wifi-stick dus heb me router nu gewoon wpa2 beveiligd ;)
Band 2.4 GHz (B+G) <<< Daar is het bij mij

ik wist het niet meer zeker, maar ik dacht dat hij op B moest, kan het fout hebben.
gebruik nu zelf me wifi-stick dus heb me router nu gewoon wpa2 beveiligd ;)
Band 2.4 GHz (B+G) <<< Daar is het bij mij

de band heb ik ook 2,4 GHz, maar van dat b, g en n kan ik niet vinden.. (als dit bij interfacetype staat, heb ik het niet)
Ik heb sowieso wel een oude router (speedtouch 780), met WPA1+WPA2 versleuteling.. :p

Laatst bewerkt:
Dan kun je beter een nieuwe router kopen want, zo'n stick kost €50,-.
Trouwens als je gebruik wilt maken van die stick moet je computer ook aan staan.

Trouwens als je gebruik wilt maken van die stick moet je computer ook aan staan.

dan vraag ik me af waarom ik er 30 euro voor betaald heb ?
Maar hij heeft al een wifi router, dus waarom dan nog een nieuwe router kopen ?
Dat snap ik dus niet, beetje onlogisch om een nieuwe router te kopen als hij er al 1 heeft met wifi......

dan lijkt een stick slimmer, voor een router ben je bijna het dubbele kwijt :p
en zoals kokkie20 al zei, het lijkt me ook idd wat overbodig om een nieuwe router aan te schaffen.

Ik ga dus maar een stick halen, bedankt allemaal :thumb:

Laatst bewerkt:
dan lijkt een stick slimmer, voor een router ben je bijna het dubbele kwijt :p
en zoals kokkie20 al zei, het lijkt me ook idd wat overbodig om een nieuwe router aan te schaffen.

Ik ga dus maar een stick halen, bedankt allemaal :thumb:

hangt er ook eigenlijk vanaf welke router je koopt :P
maar ik neem aan dat sommige mensen hun pc wel van ochtend tot avond/nacht aan hebben staan dus kun je gewoon de stick erin gooien wanneer je op je wifi wilt op je nds ;)

graag gedaan en geniet ervan :thumb:

hangt er ook eigenlijk vanaf welke router je koopt :P
maar ik neem aan dat sommige mensen hun pc wel van ochtend tot avond/nacht aan hebben staan dus kun je gewoon de stick erin gooien wanneer je op je wifi wilt op je nds ;)

graag gedaan en geniet ervan :thumb:

Ik ben ook zo'n mens :D
Gaat wel lukken, en bedankt voor alle raad :thumb: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan