windows xp kan niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

zembandi1

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Telkens als ik mijn laptop opstart krijg ik een melding. er staat

Windows kon niet goed worden gestart. Onze excuses voor dit ongemak.
Mogelijk is een recente wijziging van de hardware of software hier de oorzaak van.
Als deze computer niet meer reageerde, ONVERWACHTS OPNIEUW OPSTARTTE (dit is het geval) of automatisch werd afgesloten om ur mappen en bestanden te beschermen , kunt u het beste voor de laatst bekende juiste configuratie kiezen om terug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog wel goed werkte.

Als een eerdere poging om de computer op te starten is muslukt , bijvoorbeeld
als gevolg van een stroomstoring , als gevolg van het indrukken van de aan/uit-knop
kunt u het beste kiezen voor windows normaal starten.

5 opties:

Veilige modus
Veilige modus met netwerkmogelijkheden
Veilige modus met opdrachtpromt

Laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)

Windows normaal starten

Ik heb alle 5 opties geprobeert maar de laptop herstart zich steeds.

tijdens het laden komt er heel snel een blauw scherm en verdwijnt binnen een seconde.
ik had wel iets daarvan kunnen lezen.
er stond iets met _VOLUME.

Het is niet toegestaan binnen en dag je topic omhoog te schoppen. Laatste bericht verwijderd.

Het zou toch handiger zijn als we de foutmelding weten. Al is het maar die regel met hoofdletters. Gezien je het over "volume"hebt, gok ik dat je deze kreeg;
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
Info van Microsoft;
http://support.microsoft.com/kb/297185

Ik denk dat het probleem je harde schijf is, maar om bij het begin te beginnen...
tijdens het opstarten (voordat je het windows XP laden scherm ziet) druk je op F8, dan moet je een lijst krijgen met verschillende opties. Ik weet niet de exacte formulering, maar een van de opties zorgt ervoor dat als er zich een probleem voordoet, de computer niet automatisch opnieuw opstart (zo kan je lezen wat het probleem is).

Als er UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME staat is het hoogstwaarschijnlijk je harde schijf. Het is nog geen tijd om je zorgen te maken, in 9/10 keer is het zo te repareren.
Ik weet niet hoe vertrouwd je met de computer bent, maar hiervoor heb je Hirens Boot CD nodig (download). deze brand je op een cdtje en start je de computer op via de cd (afhankelijk van je computer moet je op een verschillende knop drukken; van welk merk is je laptop?).
Dan krijg je een menu met mogelijkheden. kies voor hard disk tools (als ik het goed heb)
kies voor hdd regenerator
typ 1 enter
nogmaals enter en afwachten tot ie klaar is
als ie klaar is (na een uurtje of 2, afhankelijk van hoe groot je schijf is) kan je je computer gewoon opnieuw opstarten. zoek naar woorden als exit e.d. ik weet niet meer precies de exacte stappen...
als het goed is moet je comp nu goed opstarten, zo niet, let me know ;)

Dit heb ik ook een keer gehad en voor mij was de oplossing:

Ik heb de kabel van de harde schijf die naar het motherbord gaat in een 2e aansluiting v\h Motherbord gestopt,mijn probleem was toen over,wellicht het proberen waard.
Haal wel de stroom van je PC:shocked:

Groetjes Quikfit:thumb:

Dit heb ik ook een keer gehad en voor mij was de oplossing:

Ik heb de kabel van de harde schijf die naar het motherbord gaat in een 2e aansluiting v\h Motherbord gestopt,mijn probleem was toen over,wellicht het proberen waard.
Haal wel de stroom van je PC:shocked:

Groetjes Quikfit:thumb:

Lezen.........................

Gaat over een laptop..................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan