C: schrijf opschonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

knabbel123

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Hoe kan ik het beste mijn C: schijf opschonen. Ik heb nog maar 522 MB van de 19,1 GB.
Ik weet niet waar al die ruimte in zit. Kunnen jullie me misschien hierbij helpen. Ik zal even al mijn mappen opsommen met het ingenomen geheugen:

@home: 5,84 mb
ANDES: 8,62 mb
Dise: 7,39 mb
Documents and Settings: 4,01 GB
hegames: 64 kb
konmei: 1,73 mb
Mijn gedeelde map: -
My music: -
NVIDIA: 18,6 mb
Program Files: 2,4 GB
PC_Play&learn: 16 kb
Printhouse: 16 kb
PrintHse: 15,5 mb
Spamweeddata: 16 kb
SPRINT: -
StatLine: 429 mb
Tmp: -
WINDOWS:8,56 GB

Voor mijn gevoel heb ik zoveel mogelijk verwijderd, waarvan ik zeker wist dat het weg kon. Ik heb verder ook geen spelletjes ofzo erop staan. Waar kan ik nog meer ruimte vrij maken?

je hebt 4 gb aan spullen in je documents and settings staan zijn de documenten muziek afbeeldingen en downloads

ja, maar deze bestanden moet ik echt behouden. Ik heb al zoveel mogelijk verwijderd!
Ook met Ccleaner in het geval dat je daarover gaat beginnen

valt dan nog weinig op te schonen, waarom neem je geen extra schijf?

eigenlijk wordt t tijd voor een nieuwe - 250 gb voor 50 euro tegenwoordig...

Hoi,

Dan wordt het misschien tijd voor een hd er bij of deze vernieuwen voor een nieuwe als je de bestanden wilt behouden

@knabbel123: Ken je de tool Ccleaner? Die schoont o.a. het register helemaal op. Gegarandeerd dat je wat gigaatjes kwijt raakt.

Rechtsboven, op de dikke witte pijl in het groene vak klikken, Klik

Ok dan.

Installeer Ccleaner.

Begin daarna met het in de verkenner aanmaken van een mapje genaamd backup. Maak die nieuwe map in program files, in de hoofdmap van Ccleaner, anders gezegd, maak een nieuwe map IN Ccleaner en noem 'm backup.

Als dit is gebeurd, klik op het icoontje van Ccleaner (buroblad) en start de tool.
Klik onderin op "Analyseer" en vervolgens rechtsonder op "schoonmaken". Wacht tot de actie is voltooid.

Klik nu links in beeld op het icoontje van register (blauwe blokjes) en daarna onderin op: "scan naar problemen". Laat de tool zijn werk doen en als het gereed is kies je rechtsonder voor: "herstel geselecteerde problemen".

Ccleaner antwoordt met : "Wilt u de wijzigingen etc. etc. opslaan in een backup bestand?"
Kies : "Ja."

Ccleaner antwoordt met een popup. Check of de backup in de goede map terecht komt. -> de map die je zelf hebt aangemaakt, zo nee, zorg dat in het venstertje jouw eigen gemaakte backupmap als doelmap komt te staan.

Hierna verschijnt een venstertje met 3 opties, kies de middelste: "Herstel alle geselecteerde fouten".

Er wordt om een bevestiging gevraagd, kies "Ja".

Als de klus geklaard is, doe je ditzelfde nog een keer! Dit herhaal je totdat er geen fouten meer worden gevonden.

Voer verder geen enkele andere optie van Ccleaner uit, je zou je systeem ermee omzeep kunnen helpen. Doe alleen wat ik je adviseerde, dan kan er niets mis gaan.

Iemand die dit een paar dagen geleden op mijn advies uitvoerde schreef:

Okay, ik heb dat gedaan, zowiezo 8 gb lichter lol.... :D En fouten verwijdert. :evil: Thanks. Even kijken hoe alles reageert ;o

Laatst bewerkt:
Het register schoonmaken om een paar gigabyte terug te winnen?

Ja, zie mijn aanvulling (bericht van justin128) hierboven!

Complete topic: klik

Kennelijk een tevreden Helpmijer.........................

Laatst bewerkt:
gedaan! waren behoorlijk wat problemen, maar waar is dit eigenlijk voor als ik vragen mag

Een mens download, installeert, probeert nogal eens wat software uit. Bij het verwijderen ervan blijven in het register behoorlijk wat bytes achter. Als die software is verwijderd, dan zijn die registerssleutels overbodig geworden. Ccleaner verwijdert alle rommel op een veilige wijze. Daarnaast verwijdert Ccleaner ook nutteloze bestanden (temps etc. etc.)
Hoeveel ruimte heb je teruggewonnen?

register zijn allemaal instellingen en locaties van bestanden ,eigenlijk is het een soort boek, verouderde instellingen kunnen erin blijven staan, ccleaner kan deze weer verwijderen. maar denk niet dat het veel ruimte oplevert op een 20 gb schijf, maar alles kan helpen.

Dat zou 13 mb minder zijn t.o.v. je uitgangspositie, dat lijkt mij ietwat 'vreemd'?

probeer dan nog eens de normale troep op te ruimen met ccleaner.

C schijfopruiming
dan naar tabblad meer opties en dan de onderste optie systeem herstel opruimen behalve de laatste dat scheelt vele GB ruimte

C schijfopruiming
dan naar tabblad meer opties en dan de onderste optie systeem herstel opruimen behalve de laatste dat scheelt vele GB ruimte

Dit is zeker een optie als ruimteslurper.
Overweeg toch een andere of een 2e hd te plaatsen.
Dan kan je de standaardmappen zoals mijn documenten etc naar de 2e hd laten verwijzen.
Blijft je windows instal zo veel mogelijk schoon van onnodige troep en hou je ruimte over voor de nodige updates etc..

Wat ik hier nog niet ben tegen gekomen: defragmentatie???
Doe dat eerst eens, door fragmentatie wordt de vrije ruimte soms verkeerd door windows geinterpreteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan