• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kalender met dag overzicht in kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Beste mensen,

Ik wil en kalender die de dag met kleur weergeeft.

Bijv, vandaag 25 februari dient de cel “25 februari 2010” geel kleur toont, het dient elke dag mee kunnen schuiven tot het eind van het jaar. Afhankelijk van de datum in cel B3.

Ik heb met IF geprobeerd maar lukt mij niet.

Zie bijlage

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

Mv/Gr

Bijlagen

Ok bedankt erg snel!

Is het ook mogelijk met week weergave met kleur groen.

Dus, dag met geel en week met groen.

Alvast bedankt

Mv/Gr

Beste mensen,

Ik wil mijn kalender verder uitbreiden tot een boeking systeem. De geselecteerde dag, maand en jaar dient in een userform te komen. Dit ben ik al via een ander vraag er uit gekomen hoe het kan.

Maar nu wil ik als ik op 1 van het maand maart klik en vervolgens op de knop “in boeken” indruk komt de “tekst “maart” in de cel D1 verschijnen.

Ik denk naar een code BIJV, (IF acvtiecell in name box maart then show tekst “maart of 02” in cel D1) tot december

Ik ga er van uit dat alle maanden dienen geregistreerd worden in name box!

Wie kan me helpen?

Mv/Gr

Bijlagen

Beste mensen,

Ik wil mijn kalender verder uitbreiden tot een boeking systeem. De geselecteerde dag, maand en jaar dient in een userform te komen. Dit ben ik al via een ander vraag er uit gekomen hoe het kan.

Maar nu wil ik als ik op 1 van het maand maart klik en vervolgens op de knop “in boeken” indruk komt de “tekst “maart” in de cel D1 verschijnen.

Ik denk naar een code BIJV, (IF acvtiecell in name box maart then show tekst “maart of 02” in cel D1) tot december

Ik ga er van uit dat alle maanden dienen geregistreerd worden in name box!

Wie kan me helpen?

Mv/Gr

Hoi Noord,

Misschien heb je iets aan deze link.

http://www.fontstuff.com/vba/vbatut07.htm

gr

Stan

Wie kan me helpen om de onderstaande code werkend te maken?

Private Sub CommandButton2_Click()
If ActiveCell.Text < """ dan datum van vandaag""" Then 'zie cell C3 voor datum
MsgBox ("oud datum")
Else
MsgBox ("goed datum")
End If
End Sub

Voor excel bijlage zie reactie 5

Mv/Gr

Beste mensen,

Ik wil mijn kalender nog verder uitbreiden

Wat ik wil bereiken is dat als een datum op blad ‘klanten’ wordt verwijdert en ook nog geen meerdere boeking is op die datum is, het datum kleur op blad kalender omgezet wordt in kleur zwart.

Bijv als ik nu een klant inboek op een datum wordt het datum cell op blad ‘kalender’ rood en het datum wordt ingevoegd op blad ‘klanten’.
Bij een annulering van een boeking en op die dag geen meer boeking is, dan dient het op blad ‘kalender’ het rood cijfer van het geboekte datum omgezet worden in het zwaarte kleur. Dus geen boeking op die datum.

Het annulering vind plaat door het verwijderen van het hele rij. Bijv rij 11

Zie mijn code
Code:
Sub Find_Matches()

Dim CompareRange As Variant, x As Variant, y As Variant

Set CompareRange = Range("datum")

'Set CompareRange = Workbooks("Book2"). _
       'Worksheets("Sheet2").Range("C1:C5")

For Each x In Range ' ("dag & mnd & B3)
                         'dag = alle dagen
                        ' mnd = alle maanden
                        ' = jaar is cell B3

For Each y In CompareRange
            If x = y Then x.Select
             Selection.Font.ColorIndex = 0

Next y
    Next x

End Sub

Wie kan me helpen?

Zie bijlage

Alvast bedankt

Bijlagen

Ik heb met de onderstaande code twee range datums met elkaar kunnen vergelijken.
Getest in een ander Excel!

Code:
Sub vergelijk()

For Each c In Worksheets("Kalender").Range("F7:L12") 'mnd januari
        For Each b In Worksheets("klanten").Range("A10:A20") ' column met datum
        If Abs(c.Value) = (b.Value) Then c.Font.ColorIndex = 3
Next
    Next
End Sub

Maar als ik deze code in mijn Excel kalender zet krijg ik fout melding. Ik denk het komt door dat in de cellen formule bevindt. bijv mnd jan is in F7:L12

Wie kan me verder helpen?

Alvast bedankt

Beste Noord25 ;)

Hier heb je nog een kalender.
Misschien vindt je hier iets dat je wenst.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Danny147,

Kan je in een ander formaat up loaden, bijv zip en of Xls

Ik heb geen winrar.

Bedankt Danny147,

Het ziet goed uit.

Maar gezien de formules in de cellen kan ik toch niet verder me, het kalender van mij heeft bijna het zelfde formules.

Gezien het verschil van de formule in de cellen van mijn kalender Excel merk ik dat als in de cellen formule staan bijv. =ALS(formules, etc.) dan gaat het fout en bij formule bijv. =M17+1 gaat het prima.

Wie kan me helpen of tot een alternatie \ idee komen.:eek:

Alvast bedankt.

Of, heeft iemand een andere idee?

Laat mij even weten!

De bedoeling is wel dat als er een boeking is gemaakt op de datum, dam moet het wel in de kalender zichtbaar is.

Mv/Gr

Beste Noord25 ;)

Wil je de formule aanpassen in de cellen ?
Zoja, geef dan de formule eens die je gebruikt of wil gebruiken.

Beste Danny147,

Voor mij mag de formule in de cellen (blad kalender) gewijzigd worden, maar als het werking het zelfde blijft.

Voor me zelf heb ik een andere Excel doc (Find maches2) code opgezet om datum met elkaar te vergelijken. ‘Puur als test’

De bedoeling zou zijn als ik in de Excel (blad kalender) op een datum inboekt, dat het datum “cijfer” rood wordt, maar ook moet het zo zijn als in de boeking verwijderen met knop of met gewoon de hele rij verwijderen moet het rode “cijfer” is de cel weer zwart worden als er nog geen andere boeking is op die datum.

In het kort: als het datum aanwezig is in (blad klanten) door inboeken, dan moet het in (blad kalender) het geboekte datum rood zijn ander zwart.

Zie bijlagen

Mv/Gr

Bijlagen

Beste Noord25 ;)

Het is niet mogelijk om een Voorwaardelijke Opmaak in te stellen met gegevens uit een ander bestand.

Zorg ervoor dat de lijst met datums in hetzelfde bestand staan en geef het bereik een naam, dan gaat het wel.

Ik heb het al getest in de sheet kalender,maar geen resultaat. Het gefn een error in bepaalde cellen.Bijv als het formule in de cel begin me IF

Kan je me verder helpen. Het bestaand find mach was een voor proefje.
Mijn bedoeling is om in het bestaand kalender zo'n code opzetten dat goed funtioneerd.

BIJV If het datum in de sheet klanten dan zou het dag van het zelfde datum op sheet kalender rood moet zijn.
als die datum word verwijder dan dien die dag in sheet kalender weer zwart worden.

ik hoop dat ik voldoende heb geinformeerd.

alvast bedankt

Mv/Gr

Beste Noord25 ;)

Kijk eens naar het bestandje.

Heb de datums gekleurd via Voorwaardelijke Opmaak als deze voorkomt met datums van tabblad "klanten".
Heb het bereik A10:A30 datums genoemd, anders kan je de Voorwaardelijke Opmaak niet opmaken.

Als de datum juist op de dag van vandaag valt dan krijgt de gele kleur voorrang op de datum die voorkomt in datums "klanten".

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan