processors vergelijken

• Onderwerp starter Onderwerp starter shabs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

shabs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Hallo allemaal,

Ik wil een nieuwe laptop kopen. Ik game niet, kijk wel HD films (niet via Blue ray) en gebruik simpele dingen als office. Budget is 500-650 euro. Ik probeer processors te vergelijken, maar dat is niet meer zo eenvoudig als vroeger. Ik heb twee vragen:

1) Is er ergens een site waar alle processors op snelheid vergeleken worden?
2) Heeft iemand suggestie voor een laptop in mijn budget? Ik wil graag dat hij zo lang mogelijk meegaat, dus snelheid is belangrijk. Gewicht, afmetingen en batterijduur maken mij niet zo veel uit.

Bij voorbaat dank,
Shabs

Hallo allemaal,

Ik wil een nieuwe laptop kopen. Ik game niet, kijk wel HD films (niet via Blue ray) en gebruik simpele dingen als office. Budget is 500-650 euro. Ik probeer processors te vergelijken, maar dat is niet meer zo eenvoudig als vroeger. Ik heb twee vragen:

1) Is er ergens een site waar alle processors op snelheid vergeleken worden?
Niet dat ik weet, gewoon even vergelijken tussen intel en AMD
2) Heeft iemand suggestie voor een laptop in mijn budget? Ik wil graag dat hij zo lang mogelijk meegaat, dus snelheid is belangrijk. Gewicht, afmetingen en batterijduur maken mij niet zo veel uit.
Dit zeg je nu, maar hier ga je erg snel van terugkomen. Ik heb dit ook gedaan en was mijn te zware laptop met een accuduur van max 30 minuten snel zat.
Denk GOED na voordat je een hoop geld uitgeeft aan weinig !!

Bij voorbaat dank,

Voor een budget van 500-650 hoef je niet te gaan kijken voor een laptop die feilloos HD afspeelt. Let wel dat laptop processoren totaal NIET te vergelijken zijn met desktop processoren. Ik denk dat je het budget beter bij kunt stellen naar € 700-800.
Anders nog even doorsparen, lijkt mij het beste.

Thanx Mrmusic. Heel nuttig antwoord. Als mensen nog aanbevelingen hebben voor laptops (zie mijn verzoek bovenaan de thread), dan hoor ik die graag. Wederom: gewicht e.d. maken mij niet uit, want deze laptop gebruik ik alleen thuis.

Wat merken betreft van laptops:

Toshiba is top of the bill

en... GEEN Acer nemen

Dit zijn weer eens keiharde bewijzen ... van een test van random cijfertjes.

Tsja ...
Praktijkervaringen tegen cijfers blijft erg lastig ... maar blijf vooral in cijfers geloven.
Jij weet niet hoe verschillende mensen met hun laptops omgaan. Misschien gaan HP en acer laptops wel sneller kapot omdat veel zakenlui deze dagelijks zeer intensief gebruiken en deze laptops erg ruw behandeld worden.

Hoeveel zakenlui gebruiken Asus en sony laptops ? En eerlijk gezegd zie ik nog AMPER Toshiba laptops uit tassen tevoorschijn komen.
Apple laptops zijn vaak van studenten ... do i need to say more ???
Daarnaast kom je ook nog eens met een onderzoek uit november 2009, we zitten inmiddels in maart 2010 en zijn er alweer zat nieuwe producten uit. vandaar dat ik niet echt in cijfertjes geloof. Tevens worden in het onderzoek ook netbooks meegerekend, en iedereen weet dat dit zooi is.

Nou wel genoeg onderbouwd zo neem ik aan, ik verwacht een spoedige reactie van u om dit allemaal tegen te spreken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan