CD branden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viesse

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2006
Ik probeer een CD te branden met CDBurnerXP (werkt ook met Vista). Op de ene PC gaat het feilloos (selecteren, branden en klaas is Kees) en op de andere krijg ik alsmaar een foutmelding, nadat ik mijn selectie heb gemaakt en op 'branden' klik:
"schijf benodigd
Het volgende type schijf is benodigd.
Het proces gaat automatische verder zodra een schijf is toegevoegd.
Benodigd: beschrijfbare schijf
13.42 gb vrij
Present: (niet beschrijfbaar) geen schijf
0.00 kb
uitwerpen of annuleren"

Onderin het programma staat:
"geen schijf/ ISO 9660 joliet met 29 mappen en 3381 bestanden totale geschatte grootte: 13741.94 mb"
:confused:
Onnodig te zeggen dat ik al diverse keren een nieuwe, blanco CD gebruikt heb, zonder resultaat.

WEET IEMAND EEN OPLOSSING??
Bedankt!

Kan je ook aangeven of dit geldt voor elke beschrijfbare schijf ongeacht merk?

Werken gebranden schijfje van het zelfde merk wel als je deze op de pc opent die niet brand?

Werken andere originele schijfjes wel, als fimls en muziek cd's?

[...]
Onderin het programma staat:
"geen schijf/ ISO 9660 joliet met 29 mappen en 3381 bestanden totale geschatte grootte: 13741.94 mb"
:confused:
Onnodig te zeggen dat ik al diverse keren een nieuwe, blanco CD gebruikt heb, zonder resultaat.
[...]

Onnodig te zeggen dat 13741 MB zelfs niet op een dubbelzijdige DVD past (is zo'n 12 Gigabyte)...

Tijs.

Kan je ook aangeven of dit geldt voor elke beschrijfbare schijf ongeacht merk?

Werken gebranden schijfje van het zelfde merk wel als je deze op de pc opent die niet brand?

Werken andere originele schijfjes wel, als fimls en muziek cd's?

Zoals Tijs al aangeeft gaat dit nooit werken aangezien je 13.42 GB op een 700 MB cd wilt branden.

CD branden lukt niet.

Dank voor de berichten.
Inmiddels denk ik er wel meer helderheid over gekregen te hebben.
De ene beschreven CD doet helemaal niets; de andere opent normaal (met keuzemenu waarin o.a. Afbeeldingen openen), maar de volgende keer doet dezeflde CD niets meer. Enzovoort.
Kijkend onder Computer staat het station keurig vermeld, maar zonder enige inhoud weer te geven. Dan klopt dus ook niet als er een beschreven CD in zit..
Resumerend denk ik dat het helemaal niet aan de software, maar juist aan de hardware ligt.
En wat die 13741 mB's betreft: op dat schrijfje stond helemaal niets, en de hoeveelheid die gebrand moest worden past gewoon op een simpele CD-W, zoals ik op een andere PC gedaan heb. Probeer ook maar 1 foto te branden, gewoon om te kijken naar de ractie. Ik heb ook geen idee waar deze melding op slaat.
Op naar de winkel dus maar ...
Beiden bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan