Nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

brankestein

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
Beste mensen,

ik wil een nieuwe videokaart aanschaffen en ik had een nvidia GeForce 8400 GS (link: http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_NVIDIA_GeForce_6_tot_8/MSI/N8400GS-D512H/-1083231/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe+kaarten+NVIDIA&l3=GeForce+6+tot+8) in gedachten. Ik heb echter een vrij oud ASRock 775i65PE moederbord. (link:http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775i65PE&s=775) De videokaart is echter DDR2 en mijn moederbord specs zeggen dat mijn asrock alleen DDR ondersteunt. Kan ik de videokaart er toch op aansluiten en dat deze dan ook werkt? Ik ben niet zo technisch als t om pc-hardware gaat dus...:cool:

o ja, en mocht t niet kunnen doordat de videokaart "te goed" is voor het moederbord, is t überhaupt mogelijk om bijvoorbeeld een GDDR2 videokaart op een DDR2 moederbord te zetten?

alvast bedankt voor de hulp!

grtz

Laatst bewerkt:
Gaat niet passen... Je heb agp op je moederbord en de kaart is pcie16

Goedenavond,

Ik begrijp je niet helemaal welke kaart wil je er op zetten houd rekening dat je alleen enn agp slot hebt want de 8400 is de oude toch?

Dat geheugen is in dit geval niet belangrijk.

Het gaat om de aansluiting.

Jouw moederbord heeft een AGP slot om een videokaart in te prikken, de kaart uit je link is voor een PCI-e slot, dus dat past niet

Heb hier eventueel nog wel een aardige AGP kaart liggen.

Een Radeon 9800Pro

OK hij gaat dus niet passen. Jammer:confused: Hebben jullie dan miss tips/links waar ik een videokaart kan vinden die wel past en een beetje mee kan komen met de videokaarten van tegenwoordig? ATI of nvidia, maakt niet uit. Liefst onder de 100 euro:cool:

Nog heel erg bedankt!!!

grtz

Wat wil je kunnen doen dan na het plaatsen van een nieuwe kaart? Gamen? Zo ja, welke? Want dan zijn ook de andere onderdelen in je pc van belang.

tis inderdaad om te gamen, maar geen games als call of duty modern warfare 2 of zo. Het moet een beetje games als tropico 3 bijvoorbeeld, makkelijk aankunnen en de instellingen op matig tot hoog. Link: http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=613&game=Tropico%203. Ik weet t van die processor en van dat geheugen. Ik heb net 2 geheugenstickies van kingston besteld met bij elkaar 2 GB geheugen en ik ga een Intel Pentium Dual Core processor kopen. Ik zou wel liever iets van een betere videokaart hebben dan die op de website staat. Liever 512 MB en van AMD omdat die volgens mij iets goedkoper zijn.:confused: Ik weet echter niet welke. Ideeën?:D

Hoi

Let je wel even goed op wat er mogelijk is op dat bord??

(zucht):( je hebt gelijk. had k ff niet op gelet. k ga dan wel ff een beter moederbord zoeken want als dit ding geen dual core processor aankan heb k er niks aan. Dan kan k ook meteen een betere videokaart erin stoppen.

hartstikke bedankt voor de hulp allemaal:thumb::D

grtz

Er zit een uitzondering aanvast: Only supported with PCB version R1.03 or higher, and BIOS version P1.40 or higher.

Bron

Er zit een uitzondering aanvast: Only supported with PCB version R1.03 or higher, and BIOS version P1.40 or higher.

Bron

eh ok. dit is een beetje te moeilijke taal voor mij. Hoe weet ik welke PCB of BIOS versie ik heb? ik heb nl. geen idee wat dat zijn:shocked: kan je dat zien in het "systeem" venster bij het configuratiescherm? of moet je daar een apart programma voor hebben. Ik heb wel een programma genaamd Everest Home Edition waarop je dingen als processor en moederbordeigenschappen kan zien. Kan ik t daarop zien?:cool:

OK k zal kijken welke versies ik heb.:D:thumb:

bedankt

o ja, met everest kon ik t niet vinden op mn pc :( dus ik zal SIW gebruik thx:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan