Klein laptopje voor erbij

Status
Niet open voor verdere reacties.

applefaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Hallo

Ik heb de volgende laptop eens bekeken en die zit er wel goed uit
ik wil hem gebruiken om te internetten en mail:

BeschrijvingPRIJSDOORBRAAK De HANNS note 10" is de ideale notebook voor mensen die onderweg zijn. Hij kan gemakkelijk in een rugzak, een koffer of zelfs in een handtas opgeborgen. Het biedt een 160GB harde schijf, 3 USB-poorten, een hoog contrast 10" scherm , WLAN en Bluetooth. Hij weegt slechts 1,17 kg en heeft een batterijduur van maximaal 5 uur en supersnelle draadloze netwerkverbinding*Technische gegevens:

Intel Corporation CPU Type Atom N 270

Kloksnelheid (GHz) 1.6 Memory / RAM (MB) 1024 (DDR2 667MHz

Grootte (inch) 10 Breedbeeld

Beeldscherm met LED backlight

Resolutie (pixels) 1024 x 768

Toestsenbord 83 toetsen full size

Touchpad muis met twee knoppen

Card Reader 3 in 1 (SD/MMC/Memory stick)

USB 2.0 (aantal)

3xMedia Card slot

Micorfoon ingang

Koptelefoon uitgang

Video uitgang VGA (15 pin D-Sub)

DC in power10/100LAN RJ452x

stereo speakers 1 watt,

Ingebouwde microfoon

Ingebouwde webcam 1,3 Megapixel

WLAN IEEE 802.11b / g / n

Bluetooth

Modem

Netwerk (RJ 45) 10/100

Drives HDD Capaciteit (GB) 160GB, (5,400 rpm (Sata 2,5 internal)

Geïntegreerde Kaartlezer

Grafische chipset fabrikant Intel (GMA950)GMA 950 grafische processor

Kensington slot poort

6 cells Li-on accu - 4400 mAh

Snellader (tot 5 uur werken met een volle batterij)

Software Besturingssysteem Windows XP Home Edition Service pack 3 UK (OEM Recovery)

Zwart

100-240V (1,7A) 50-60Hz Output 20V/2A, 40 watt

Breedte (mm) 260

Diepte (mm) 180

Dikte (mm) 19-34

Gewicht (kg) 1,17

Wordt geleverd met de volgende pre install software: Adobe reader, WinRAR (trial version), Symantec NIS Antivirus (trial version)

Wordt geleverd met de volgende accessoires: Carry bag, Quick start guide, Utility CD met handleiding, drivers en Aps Recovery CD, aansluitkabel en AC adapter.

2 jaar fabrieksgarantie

@applefaq
advies : verdiep je eens in de accu's van netbookjes. De in dit topic door jou genoemd netbookje heeft een accu waarmee je na ongeveer 3,5 tot 4 uur naar het lichtnet mag. (Ja, ja, ik weet 't, de fabrikant geeft 5 uur op, maar da's theoretisch / maximaal maar in de praktijk mag je daar 20 tot 30% vanaf trekken.)

Wist je dat er merken en type netbookjes zijn met accu's tot 9 uur? Trek ook daar 20 tot 30% vanaf en je komt op een netto tijd van minimaal 6 uren en da's zelfs 20% meer dan het bruto maximum van het door jou genoemde netbookje.

Succes met je eventuele aankoop!

Laatst bewerkt:
Oke erg bedankt voor je goede tip
Ik vond hem wel goed in die prijsklasse ;)

Ik zal nog even verder zoeken :) :thumb:

Deze bijvoorbeeld, of die ik zelf heb, deze.

Laat ik dan ongevraagd nog maar een advies erbij geven (geheel gratis ;) )
Ik heb die 2e dus rond de kerst aangeschaft, maaaaaar daarmee was ik er nog niet. Ik heb er een losse muis erbij gekocht (ik heb niks met touchpads), een externe DVD brander (die netbookjes hebben dus geen
interne CD/DVD drive, houd dat in je achterhoofd!) en een 2 giga geheugenmodule. Dat upgradesetje kostte bij elkaar € 175,--.
Waarom een DVD brandertje? Om de doodeenvoudige reden dat bijv. een Office 2007 pakketje alleen maar vanaf DVD geïnstalleerd kan worden (net zoals zoveel andere software en zonder interne drive is het verrekte lastig installeren..............)

Enne, voor alle zekerheid, die 1 giga meegeleverde geheugenmodule ligt nu in een kast want de netbookjes hebben maar één geheugenslot dus bij het plaatsen van de 2 giga module hield ik er één over.

Wederom succes met je aankoop.

ps. ik kon voor € 25,-- meer 2 jaar garantieuitbreiding kopen (heb ik ook gedaan) zodat ik nu drie jaar full garantie heb op het ding. Wil je weten waar / bij welke internetbedrijf, dan roep maar.

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik de Samsung N120, en ben er tot nu toe erg tevreden mee. Heb em met word open laten staan en hij hield het ongeveer 8+ vol. Tot nu toe geen klachten ;)

Zou je ook nog eens naar kunnen kijken :)

Oke ik weet genoeg
Allemaal heel erg bedankt

ik zou van gast0225, Thomaat1 nog wat willen weten.

* Werkt zon laptop lekker
* Zijn ze snel ( 1GB ram )
* Zijn ze wel stevig
* Typen ze lekker

Oke ik weet genoeg
Allemaal heel erg bedankt

ik zou van gast0225, Thomaat1 nog wat willen weten.

* Werkt zon laptop lekker ja
* Zijn ze snel ( 1GB ram ) Nee (vandaar mijn 2 giga reepje, maar natuurlijk altijd langzamer dan een desktop of een 'echte' core 2 duo laptop)
* Zijn ze wel stevig ja, erg stevig
* Typen ze lekker de Toshiba die ik heb wel -heeft meer ruimte tussen de toetsen dan sommige andere netbookjes-

Laatst bewerkt:
En als ik er xp opzet loopt hij dan een beetje snel.

Snelheid is een relatief begrip, 7 loopt snel in relatie tot de hardware specificaties van een Netbookje. Ik geloof niet dat XP sneller zal lopen. Los daarvan is het maar de vraag of je alle drivers voor XP kunt bemachtigen. Mét 2 giga is het netbookje snel.
Ben je echter een burobladfreak dan moet je geen netbookje kopen of een netbookje gelijk upgraden van 7 Starter naar een hogere versie. In de Startersversie kan en mag je van Microsoft het burobladachtergrondje niet veranderen.

Laatst bewerkt:
beetje late reactie sry :p

- Laptop werkt lekker ja
- Nee niet echt, maar ik heb nog geen behoefte gehad aan 2 gb aangezien ik zware programma's op een andere laptop draai. Windows xp gaat goed, nog geen klachten over.
- stevig? ik heb m'n netbookje nog niet laten vallen, maar het is iig beter dan acer bouwkwaliteit :p
- Typen ze lekker? N120 heeft groot toetsenbord voor een 10 inch netbook, en tot nu toe kan ik er makkelijk uurtjes op typen ...

Windows 7 had misschien mijn voorkeur, maar xp zat bij de netbook dus ja. Als je kijkt naar reviews online zie je geen heel grote verschillen in snelheid, al is windows 7 starter wel speciaal bedoeld voor netbookjes etc, xp niet echt toch ...

Hoi !

Ik heb op m'n Asus Eee PC Win 7 Starter gezet; en het resultaat is dat het ding sneller is met 1 Gig geheugen dan XP Home, waarmee het geleverd werd !

Heb er is het Erasmus weer veel plezier van gehad.......

Greetz,

Harry.

Hee Harry WB op het forum :thumb:

Ach ja wie ben ik heb hier 8GB in mijn macine :P
Dus 1GB is voor mij niks maar ik heb eerder op een asus ee gezeten
bevallen prima en best snel ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan